Teď, když koukám znova na tu fotku (MTB), tak to vypadá, že jsou ty kola celá kovová (odlévaná). Což samozřejmě znamená nutnost plastových osiček. Ale zase na druhou stranu, pokud si dají práci s přesným soustružením obručí a vrtáním otvoru, tak by to zas nemuselo být úplně špatné...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha, TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
Pořídil jsem právě nulku, E499.0071. Má též paprsková kola. Vypadají dobře. Bohužel s pojezdem není něco v pořádku. Loko jezdí trhavě. Myslel jsem, že se třeba rozjezdí, ale nemizí to. Jestli to souvisí s tou plastovou osičkou, netuším. Hrabat se v tom nehodlám. Posílám na reklamaci. Kdyby se někdo chtěl pokochat, jak to hezky cuká, zde je video: https://1drv.ms/v/s!AqDH_bhs4pHphaEhRSHvExq5_MRvxA.
Mám závadu na MTB-Bobině v analogu - po odletování celého tištěného spoje a přivedení sběračů od podvozků natvrdo na svorky motoru jezdí bez problémů. Tišťák samotný funguje - všech 10 diod svítí ve správných směrech a na svorky motoru posílá stejné napětí, jako na přívodu. Jenže po spárování tišťáku s motorem diody zhasnou a motor se netočí. Věděli byste někdo, co s tím může být a jak z toho ven, prosím? Napadlo mě dost prasácké řešení - napájet navtrdo svorky motoru a tištěný spoj paralelně k sobě a v místě původního dotyku tišťáku se svorkama motoru dát kousek nějaké izolace, ale třeba na to bude ještě nějaká jednodušší finta.
1. JAKY JE ODBER MOTORU? Muze byt napalene vinuti motoru a tak ma vetsi odber a polyswish pojistka na plosnem spoji vypina. 2. Muze byt unavena plolyswish pojistka na plosnem spoji a vypina uz pri standartnim odberu motoru.
Pojistka je zpravidla zelena kosticka na DPS s napisem EC nebo ED a bude vam ted hrat. Mozno nahradit pojistku novou (EC je 350mA, ED je 500mA), nebo pojisku nahradit zkusmo dratkem... Doporucuji vsak ale pojistku nahradit pojistkou. Viz. ELEKTRICKY VALCIK - kdo tam da hrebiky, vyhori a zacne od piky.
Raďula63 MPK - moduly plzeňského kraje KŽM Praha 3 KŽM cH0TTěboř Psi štěkají, karavana jede dál
Pres 8 ohmu... To uz je ta vratna pojistka "unavena". Doporucuji vymenit za novou a pro jistotu 500mA. Prechodne mozno pojistku odstranit a nahradit dratkem. Ale i ten odber... Odber merim pri jizde, ne abych ji silou drzel. Mam asi 30 modelu MTB, ale zadny mi nebere vic jak 200mA. Do 400mA max se zvukovym dekoderem ve spickovem odberu se zapnutym zvukem.
Raďula63 MPK - moduly plzeňského kraje KŽM Praha 3 KŽM cH0TTěboř Psi štěkají, karavana jede dál
Zkuste vytáhnout nějaký déle neježděný kus, a budete se divit. Ten motorový tuhý olej, co jste s ním v minulosti mazali udělá i 400mA. Je znát jak se dlouho rozježďuje do vyšší rychlosti. Pavel
Je znát jak se dlouho rozježďuje do vyšší rychlosti.
To potvrzuju, tahle nejezdila několik let, protože se mi nechtělo do ní lézt a hledat závadu v tištěným spoji s multimetrem v ruce, resp. jsem měl důležitější věci na práci, než se hrabat v mašince.