TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jacek » ned 24 srp, 2014 10:03 am

Na stránky jsem dal fotorecenzi
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod klavesnice00 » ned 24 srp, 2014 2:37 pm

Nemůžu zůstat bez reakce na některé rádoby puntičkáře. To že model nemá od základu loukoťová kola je trošku na škodu, protože by tam prostě měla být. Stejně jako koncové osvětlení. To že je na modelu o jeden prolisek míň nebo víc mě teda vůbec nevadí. Prostě z pohledu kupujícího se vždy najde nějaká vada, která bude model znehodnocovat.
Co mě u MTB, případně zadavatelů na zhotovení modelu vadí je, že vůbec anebo jen velmi málo komunikují s budoucími zákazníky - tj. s námi modeláři. Tím pádem nechápu neustálé utajování kolem novinek, které jde spíš modelu na škodu.
Já být výrobcem, tak bych dal zde a nebo na nějaké jiné forum prototyp modelu, který bych nechal zkritizovat počítači nýtů, a následně bych provedl úpravy do finální podoby modelu.

Neberte to prosím jako kritiku. Jsem velice rád, že firma MTB vyrábí pro TTčkáře modely ryze českých lokomotív. Od Tilliga nebo Kuehna, kteří mají cca po 2 typů loko, bych se asi jako Čech nedočkal.
Jen doufám, že si to vezme MTB k srdci a další plánovaná mutace, již bude OK.
Snad se jednou dočkám 740/742 v TT a kdybych toho ještě nechtěl moc tak i žehlička 110/210/218 :-)

Jinak kolega jacek napsal moc pěkný článek k této elektrice na svých stránkách + video s osvučením.
klavesnice00
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 26 dub, 2014 11:02 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » ned 24 srp, 2014 5:43 pm

Já se nemůžu ubránit některým dojmům co jsem nabyl z Jackovi recenze. Tohle si z nás asi vážně MTB dělá srandu. Sběrače bez pružinek? Kdo to proboha kdy viděl? To měla naposled BTTB startovka SNCF a to proto, že je měla celé vylisované z plastu. Pár dalších věcí jakože nesedí výška nárazníků ani s těmi Y od Tilliga které je sami o sobě mají nepatrně víš, nebo opětovné tvarové nepřesnosti a chyby v popisech, nebo ta poměrně dlouhá kinematika :roll: . Proboha to jsou přece všechno věci, které při pečlivém návrhu a zpracování podkladů musí vyjít modelově, tomuhle žádná technologie ani cena nebrání.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jacek » ned 24 srp, 2014 6:20 pm

TTmili píše:Já se nemůžu ubránit některým dojmům co jsem nabyl z Jackovi recenze. Tohle si z nás asi vážně MTB dělá srandu. Sběrače bez pružinek? Kdo to proboha kdy viděl? To měla naposled BTTB startovka SNCF a to proto, že je měla celé vylisované z plastu. Pár dalších věcí jakože nesedí výška nárazníků ani s těmi Y od Tilliga které je sami o sobě mají nepatrně víš, nebo opětovné tvarové nepřesnosti a chyby v popisech, nebo ta poměrně dlouhá kinematika :roll: . Proboha to jsou přece všechno věci, které při pečlivém návrhu a zpracování podkladů musí vyjít modelově, tomuhle žádná technologie ani cena nebrání.

No nevím, ale píšu tam snad jasně, že výška rámu nad TK a tím i nárazníků je ve správné výšce. Nepsal jsem nic o dlouhé kinematice. Přijde mi, že někteří na jakémkoliv modelu za každou cenu hledají chyby, které tam ani nejsou. proboha...
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod drago78 » ned 24 srp, 2014 6:41 pm

Souhlas s Jackem. Možná se tu ještě dozvíme, že Bobina od Berlineru byla lepší.
drago78
 
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 26 led, 2012 8:26 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod vvitty » ned 24 srp, 2014 6:47 pm

Jacku pekna recenze. Mozna by stalo za to doplnit k fotce loukotoveho kola predlohy jeste fotku tehoz na modelu. Ono totiz realne z toho disku pres masky zase tolik videt neni, a to jsem se dival z blizka a pod dobrym osvetlenim. Kolik z toho disku realne bude videt po polozeni modelu na koleje? Jo kdyby mely byt cervene nebo bile, ale kdyz jsou navic "orezle".. stejne je za nimi prevodovka a tak druhou kolej (tak jako na fotce realne masiny) stejne neuvidite.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » ned 24 srp, 2014 7:02 pm

Omlouvám se že sem vkládám tvojí fotku, ale tady je to docela dobře vidět. Jak vzdálenost nárazníků, tak jejich výška. Ono porovnávat zrovna s Es od Tilliga není zrovna nejlepší, ten vůz je vysoká koza. Na místě by bylo spíš porovnat s Vtr Loco, ale to je vcelku jedno.
Obrázek

Obecně k tomu ale řeknu asi tolik. To že kritizuju, aktuálně zrovna MTB, má svoje důvody. Přesně podle hobby-shopu 3690 důvodů. To se mi sakra zostřuje zrak, a je mi jedno co je to za výrobce. Pochopitelně o to víc se mi ten zrak zostří právě u výrobce, který zatím nebyl schopný vytvořit jediný model bez naprosto zbytečných, a celkem brutálních chyb. Nezlobte se na mě, ale další "model" s více jak tří milimetrovými odchylkami od skutečnosti, to snad ani nemá cenu komentovat. Mě nedělá radost, že to kritizuju, mě to naopak přijde docela smutný, ale s tím nic nenadělám.
Opět přidám ještě svojí oblíbenou k lepšímu, když jsem si kupoval BR118 od Pika, měl jsem možnost porovnat s Tilligovou. Ony se asi vyrovnají, obě vcelku odpovídají předloze, každý má svoje pro a proti. Ale u Pika jsem měl jen nějakých 2200 důvodů k tomu proč si ho nevzít, a u Tilliga naopak nějakých 3400 důvodů.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jacek » ned 24 srp, 2014 7:07 pm

Vvitty
Ahoj, tak pokud bude v prodeji ta sada, vyfotím a doplním. Na fotkách nulkové bobiny na konci článku jsou vidět loukoťová kola, tohle dvojkolí bych tam nenacpal, je větší o víc než milimetr

TTmili píše:Ono porovnávat zrovna s Es od Tilliga není zrovna nejlepší, ten vůz je vysoká koza. Na místě by bylo spíš porovnat s Vtr Loco, ale to je vcelku jedno.

Ten sypák je od Loco, Vtr je na tom stejně. Nebudu tady celý večer fotit všechno se vším. Výška osy nárazníku bobiny nad TK asi 8,5 mm, stačí? Dle výkresu, kde je 1050 mm by mělo být 8,75. Neobhajuji třímilimetrové rozdíly, ale desetiny teda neřeším, setiny mě nezajímají. Ten BDs má osu nárazníků o půl milimetru níže
TTmili píše:Ale u Pika jsem měl jen nějakých 2200 důvodů k tomu proč si ho nevzít, a u Tilliga naopak nějakých 3400 důvodů.

Čili důvod si ho vzít nastane pouze v případě, že bude zdarma nebo Ti ještě zaplatí? :D
Naposledy upravil Jacek dne ned 24 srp, 2014 7:32 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod jamik22 » ned 24 srp, 2014 7:19 pm

141 ještě nemám, ale těším se na ni. Co nemám rád jsou demagogické kritiky. A tak jsem si zapojil vedle sebe novou zelenou Y a Facs od Loco. Rozdíl ve výšce nárazníků je cca 0,5 mm. Nemůže to tedy dělat ten výškový rozdíl co je na posledním obrázku. Jak říká klasik Photoshop dokáže vše a nebo má kolega špatně nasazené dvojkolí :D :D
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod klavesnice00 » ned 24 srp, 2014 7:35 pm

TTmili píše:Omlouvám se že sem vkládám tvojí fotku, ale tady je to docela dobře vidět. Jak vzdálenost nárazníků, tak jejich výška. Ono porovnávat zrovna s Es od Tilliga není zrovna nejlepší, ten vůz je vysoká koza. Na místě by bylo spíš porovnat s Vtr Loco, ale to je vcelku jedno.
Obrázek

Obecně k tomu ale řeknu asi tolik. To že kritizuju, aktuálně zrovna MTB, má svoje důvody. Přesně podle hobby-shopu 3690 důvodů. To se mi sakra zostřuje zrak, a je mi jedno co je to za výrobce. Pochopitelně o to víc se mi ten zrak zostří právě u výrobce, který zatím nebyl schopný vytvořit jediný model bez naprosto zbytečných, a celkem brutálních chyb. Nezlobte se na mě, ale další "model" s více jak tří milimetrovými odchylkami od skutečnosti, to snad ani nemá cenu komentovat. Mě nedělá radost, že to kritizuju, mě to naopak přijde docela smutný, ale s tím nic nenadělám.
Opět přidám ještě svojí oblíbenou k lepšímu, když jsem si kupoval BR118 od Pika, měl jsem možnost porovnat s Tilligovou. Ony se asi vyrovnají, obě vcelku odpovídají předloze, každý má svoje pro a proti. Ale u Pika jsem měl jen nějakých 2200 důvodů k tomu proč si ho nevzít, a u Tilliga naopak nějakých 3400 důvodů.



OK...však nikdo neříká že si ji máš koupit. Když se ti nelíbí tak si jí postav z odlitku a budeš mít 10000 důvodů. Zkus si takhle z fleku založit firmu na výrobu modelů a potom kritizuj ostatní výrobce za jejich nedokonalosti. Za dob BTTB si všichni kupovali modely (hračky) a jak všichni chrochtali blahem. Já už jsem viděl na prodej takové šílenosti za takovej peníz, že si radši koupím 3 tyhle bobiny a budu ten nej happy člověk pod sluncem. :D
Tím ovšem neříkám že je mašina bez chyb. To ani náhodou. :!: :!:
A
klavesnice00
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 26 dub, 2014 11:02 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Cecilka181CD » ned 24 srp, 2014 8:56 pm

Pokud je výška nárazníků o 0,25 mm odchýlena od skutečnosti jak uvádí Jacek, tak je vše OK. To je pak spíše od věci překontrolovat Tilligovu Y, jestli nemá nárázníky znatelně výš. Ještě bych to porovnal s Kuehnovým Y. Mě spíše zarazily chyby v délce přes nárazníky a délce lokomotivní skříně. 3,5 mm je pro měřítko TT celkem obrovská chyba. Pružinky na pantografech jako absolutní neznalec TTčkových elektrik v provozu nemohu hodnotit. Ale logicky si neumím představit, že by to mohlo fungovat podle reálu i v TT, jak tu je zmíněno. Za prvé musí u modelu při styku pantografu s trolejí vznikat několikrát větší tření (průměry vzhledem k měřítku mnohonásobně větší) a za druhé ze stejného důvodu (větší průměry malých součástí v malém měřítku) nejsou u modelu tak pružné materiály. To znamená, že pantograf na pružinkách určitě nepruží reálně podle skutečnosti, ale ZEJMÉNA!!!!! určitě ne trolej. Takže si nedovedu představit, že by u někoho toto řešení vytrvalo nějakou rozumnou dobu, aniž by musel často opravovat své kolejiště, nebo mašinku. No a pak mě celkem mrzí, že výrobce nic neudělal s tím žlutým pruhem. Takto je ta mašina už i z dálky na pohled jiná. Ono by to opravdu chtělo, aby pan Báňa po vzoru pana Struppa komunikoval s modeláři, ale především ještě předtím 3x měřil, než řezal a měl tak tedy nějakou snahu vypustit na trh co nejdokonalejší model. Nebo by mu také mohl poskytovat informace nějaký další zástupce firmy, což je podle mého odhadu zde diskutující radula63. S kratší kastlí se už nic neudělá, ale myslím si, že až půjde na trh verze ČD a další, že alespoň ty nátěry a umístění potisku by si hoši od MTB mohli pohlídat, protože je to nic nestojí a u modelu je především takováto banální kontrola nutností. Takovéto chyby jsou vzhledem k modelářskému odvětví (nedělají hračky) opravdu k neuvěření a kdybych je chtěl analogicky srovnat s oborem medicíny, tak by to bylo asi odoperování srdce s následkem smrti pacienta namísto správné operace appendixu. Opravdu by stačila troška komunikace a nevypouštět na trh v tajnosti už hotovou věc. Vždyť se tu nedělá nástupce průzkumného letounu SR-71 pro USAF, ale model lokomotivy pro kluky modeláře. Toto nebyla kritika, která by měla Bobinu deklasovat na úroveň šmejdu, ale jen připomenutí, že by bylo snadné se chyb vyvarovat, nic by to nestálo a mohl vzniknout téměř bezchybný model. Ale i tak se jedná o krásný počin, a to zejména z mého subjektivního pohledu. Tyto staré elektriky jsou mé nejoblíbenější stroje a toto je první vlaštovka, která spatřila světlo světa. Forma je hotová, takže s kratší kastlí se nic nenadělá, tak jen prosím výrobce, -proveďte nástřik příštích verzí správně. Hlavně bacha na žlutý pruh (a neopomenout žluté lemy čelních oken a vrchního reflektoru u chystané ČD verze 018) a bude veliká spokojenost. ČD verzí nakoupím několik a budu doufat, že výroba dalších elektrik (121,122,130,181) bude v následujících letech skutečností. :) Jen bych ještě upozornil, když už jsem se dozvěděl, že příští ČD verze bude stroj č. 141 018, že pluh měl zelenou barvu jako dolní polomáčená část lokomotivy a úplně dole bylo žlutočerné "zmijování" (foto1). Těchto fotek moc není. Na spoustě fotek je pluh opotřebovaný a má šedohnědou barvu (foto2) a jen při blížším pohledu je znát, že to je ten samý, zelený.

EDIT: A u té méně oprýskané verze se zeleným pluhem je také ta horní polovina lokomotivy (okolo oken) světle zelinkavá a ne světle krémová (nebo vybledlá zelinkavá).
Přílohy
1.jpg
2.jpg
Cecilka181CD
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 11 srp, 2014 3:23 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » ned 24 srp, 2014 9:37 pm

Cecilka181CD:
Barva v uvedene epose je co kus to original, takze zalezi jaky konkretni stroj si MTB zvoli jako predlohu. Vsimnete si ruzneho zmijovani na vasich dvou fotkach a ruzne barvy pluhu. To neni jenom spinou.

S tim zlutym pruhem a cislem na bocnici v nespravne vysce a s nespravnou vyskou rozhrani zelena/kremova vyrobce tezko mohl neco udelat, kdyz mel nater hotovy driv nez se tady objevila prvni fotka!
Zajimalo by me, zda u verze "stoural" bude obtisk urceny k doplneni hvezdy nebo zamatlane hvezdy na cela a opravnena verze pantografu :D
Na prvnich zverejnenych fotkach byl nespravny odstin, ale na nekterych fotkach zakoupenych seriovych modelu je barva spravne. Nevim jestli je to zpusobeno fotakem nebo se s barvou experimentovalo?
S tvarovymi nepresnostmi formy uz nic nenadelame. Mozna by priste stalo za to udelat nejdriv 3D tisk + nater a nechat si udelat korekturu tvaru i laku?
Je to skoda, vyrobni naklady na model bez techto zbytecnych chyb by byly stejne. A cim lepsi model, tim se jich vic proda.

Aby bylo jasne o cem pisu, tak tady mate porovnani s originalem vizualne:

141MTBvsCSD.jpg
141MTBvsCSD.jpg (91.98 KiB) Zobrazeno 7526 krát

141MTBvsCSD2.jpg
141MTBvsCSD2.jpg (37.35 KiB) Zobrazeno 7523 krát


Edit: predem se omlouvam autorum puvodnich fotek.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jacek » ned 24 srp, 2014 10:08 pm

j p:

Ty fotky z recenze bych s originálem zrovna nesrovnával, je to foceno s bleskem, aby šly vidět detaily, ten odstín tak "vodnický" není. Na pořádné fotky nemám osvětlení.

Mám tu ale vyjádření pana Báni, které jsem dal i do článku:

A) délka rámu a modelu 141 je navržena primárně po pozdější výrobu ř. 140 , která je typ 15700 mm délky, tj 131 mm, aby se dal použít stejný pojezd. Manažersky jsem rozhodl že částečně zkrátím ř 141 aby délka odpovidala největšímu počtu loko 140 čísel 41..100. Opačně prodloužení 140 by asi bylo více viditelné.
Proto to tak odneslo trochu plošší čelo, poněvadž jsem musel dohnat délku kabiny na boku a zvolit kratší rádius.

B) sběrač má pružinku, je schovaná v krytu. Možná pod vlivem barvy jsou sběrače ještě tuhé, ale pružina je tam.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Cecilka181CD » ned 24 srp, 2014 10:26 pm

j p - pravda. Asi jí byl měněný pluh. Ten zelený se mi ale líbí nejvíc. Tak snad bude na modelu zelený a jako náhradní ta druhá varianta. :)

Toho zkrácení a zploštění čela je škoda. Raději bych viděl model dražší, aby se výrobci vyplatilo udělat ty pojezdy 2. Alespoň potěší fakt, že zanedlouho přibude Bobinka 140. Kéž by později i další jak jsem psal. :)
Cecilka181CD
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 11 srp, 2014 3:23 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » ned 24 srp, 2014 10:38 pm

Me nevadi delka, to stejne neni videt. Vadi mi tvar cela. U pantografu vadi spicate konce liziny a to zlute mezi, ktere tam nema byt. (presto si masinku koupim, jen ne v tehle verzi)
Ale v odpovedi pana Bani je jedno pozitivum: E499.0
Takze pokud bude E499.0, tak by mohla byt i E499.101 (podvozky ze 141, kastle ze 140) a pokud bude verze albin, tak vim o zakaznici pro toto: http://www.prototypy.cz/rady/140/obr/22E1a.jpg. I kdyz - treba pro ni a par sberatelu udela MTB malou limitku?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků