TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 25 srp, 2014 5:49 pm

Nejsem počítač nýtů, ale některé věci mi zde vcelku vadí.

1. Argument, že BTTB také věrnostně neodpovídalo a kupovali jsme ho bez remcání – bohužel je jiná doba – dneska je s čím srovnávat(kvalita, cena atd.)- nehledě, že MTB se tomu blíží – zkrátí mašinu o 3,5 mm jenom aby na pojezd šly postavit další verze – něco teda jako BR 130 a nohabka od BTTB
2. Když se mi to nelíbí můžu si to podnikání taky zkusit – né každý na to má vlohy a těmto lidem upřímně fandím – problém je, že to taky chce za určité peníze určitou kvalitu.
3. Z toho vyplývá, že jsem schopen zamhouřit oko - třeba čmelák HO od pika za 2700,-, ale už né u Roco čmeldy za 5700,- tam budu přeci jenom kritičtější a to je to samé v tomto případě – piko taurus versus tillig taurus a td.
4. Jinak je v téčku z mého pohledu etalon kvality nastaven – Bastard od Khuena(jiná je, že jsou jednou za uherský rok)


Takže když to shrnu – u lokomotivy v ceně okolo 4000,- moc netoleruji odchylky, výrobní vady, zjednodušení detailů, tvrzení není to vidět tak to tam dávat nebudu atd. (a jedno kdo to udělá) – to můžu dělat u mašiny za patnáct stovek.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod TTmili » pon 25 srp, 2014 9:41 pm

Jeff Hopper: Bravo, konečně někdo. Palec nahoru, kde můžu ten tvůj příspěvek podepsat? To je totiž přesné a stručné vyjádření toho, co se tady stále snažím říct, ale nikdo to nechce chápat, jen se stále argumentuje tím samým.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » pon 25 srp, 2014 10:41 pm

Jeff Hopper píše:Nejsem počítač nýtů, ale některé věci mi zde vcelku vadí.

1. Argument, že BTTB také věrnostně neodpovídalo a kupovali jsme ho bez remcání – bohužel je jiná doba – dneska je s čím srovnávat(kvalita, cena atd.)- nehledě, že MTB se tomu blíží – zkrátí mašinu o 3,5 mm jenom aby na pojezd šly postavit další verze – něco teda jako BR 130 a nohabka od BTTB



Tento prvni bod nechapu.
K tomu, aby sly z pojezdu postavit dalsi verze snad stacilo zkratit vzdalenost otocnych cepu?
Jak s tim souvisi delka masiny?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 srp, 2014 5:34 am

Jacek píše:j p:


Mám tu ale vyjádření pana Báni, které jsem dal i do článku:

A) délka rámu a modelu 141 je navržena primárně po pozdější výrobu ř. 140 , která je typ 15700 mm délky, tj 131 mm, aby se dal použít stejný pojezd. Manažersky jsem rozhodl že částečně zkrátím ř 141 aby délka odpovidala největšímu počtu loko 140 čísel 41..100. Opačně prodloužení 140 by asi bylo více viditelné.
Proto to tak odneslo trochu plošší čelo, poněvadž jsem musel dohnat délku kabiny na boku a zvolit kratší rádius.



Tady ti to výrobce vysvětlil a počítači nýtů přeměřili. Co k tomu více dodat 8)
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 26 srp, 2014 11:56 am

Když to MTB udělá v kvalitě BR 151 od Pika a bude za to chtít max. do 2500,- tak nekecnu ani slovo(a asi většina), ale pokud to vydává za špičkový model v ceně okolo 3700,- tak holt musí počítat s tím, že to prostě proběhne kritikou a to zcela oprávněnou - těch brejlovců se prodá za čárou podle mě stejně jako těch 141 - protože je to typicky česká mašina(a italského brejlouna jsem v téčku teda neviděl) - stejně je to i v HO u čmeláka. Jinak těch 141 se dá udělat 50 x cca. 3 epochy - a to bez nějakejch extr. nákladů - snad až na tu bočnici s dírou na kompresor. No necháme se překvapit co ta 140.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Radek Strnad » úte 26 srp, 2014 4:51 pm

S tím Brejlovcem to hoši porovnávat nejde. Brejlovci byly mašiny, které se běžně objevovaly a objevují na německých kolejích. Tam je ten potenciál kupujících relativně vysoký i v Německu. Toto u 141 není. Ta prostě přes hranice nepřejela. A spoléhat na téčkaře v Polsku....????...kolik jich asi je?????
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod czhunter » úte 26 srp, 2014 7:04 pm

Cecilka181CD píše:by zase MTB tolik nestálo a model by si nakoupilo mnohem více lidí, takže by sečteno a podtrženo mohli vydělat i více, než tímto způsobem

To jsou jen takový hospodský tlachy.
Věřím, že pan Báňa to počítal. Počítal to mnohem dýl, mnohem víc a mnohem přesněji, na rozdíl od tebe zná ceny za formu, za lisování, za materiál, za skladování, zná vliv různých parametrů na prodejnost ... ale ne, pak přijde nějaký pan Cecilka, který pravděpodobně o průmyslové výrobě ani obchodu neví vůbec nic, a začne ho poučovat o tom, jak má víc vydělat. Neradíš taky náhodou ve Škodovce a v Coca-Cole? Tak bys jim mohl říct, jak to dělat líp a víc prodat.


To, v čen pan Báňa (bohužel opět) selhal - a ani by ho to nic moc nestálo, je znovu marketing.

Pokud existuje nějaká verze, která měla být "primární" (řada 140), měla se tato vyrobit (nebo dát do prodeje, jestli je to vymyšlená tak, že se pro její výrobu nenávratně poškodí forma) jako první. Tam by to sedělo, bylo by méně chyb a nikdo by ani nekvákl.
Pak se dala udělat "zmršená" 141 a bylo by to pro všechny mnohem přijatelnější (pochopitelnější).
Nikdy nedostanete šanci udělat první dojem podruhé. Proto musí být první pokus správně. A elektrika od MTB (a celkový přístup k ní) udělala první dojem špatně. Mohl být lepší.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » úte 26 srp, 2014 10:13 pm

mikinko píše: 141 je výsostne naša mašina, jazdí(la) aj u nás len na obmedzenom rozsahu tratí (SS 3kV aj to nie všade) a je to elektrika (predsa len sa všeobecne u nás viac darí dieslom ako elektrikám - myslím v modelárstve)..


Neni.
141 je i polska EP05 a s trochou tolerance i sovetska CS3 (rozpadu SSSR se jich asi bez uprav moc nedozilo)
http://www.prototypy.cz/rady/141/obr/EP05-01.jpg
http://www.prototypy.cz/rady/141/obr/CS3-45a.jpg
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » úte 26 srp, 2014 10:21 pm

Radek Strnad píše:S tím Brejlovcem to hoši porovnávat nejde. Brejlovci byly mašiny, které se běžně objevovaly a objevují na německých kolejích. Tam je ten potenciál kupujících relativně vysoký i v Německu. Toto u 141 není. Ta prostě přes hranice nepřejela. A spoléhat na téčkaře v Polsku....????...kolik jich asi je?????


Hodne. Jinak by tam nemohli existovat maloseriovi vyrobci.
Vzdyt treba Kuehn udelal polske patraky drive nez ty nase modre! Tillig taky dela celkem slusny sortiment ve verzi PKP. Kdyby jich bylo malo, tak by to nikdo nekupoval. Jeste vetsi trh pro TT je Rusko. Tillig uz na to prisel...
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod j p » úte 26 srp, 2014 10:30 pm

Cecilka181CD píše: MTB zkonilo každý svůj předešlý model, zkonilo ho tak jako nikdo jiný, ale toto je poprvé, kdy je ta konina záměrná.


Tak tady se musim MTB zastat, protoze to neni pravda. Nebyl to kazdy model.
SW1200 od MTB je krasny model, tvarove spravny a vetsina barevnych mutaci je bez chyb.
Setrilo se u nej jen na cislech na boku celniho reflektoru. Jednotlive verze se nelisi jen naterem, ale i tvarem zabradli - tak jako ve skutecnosti.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jiřik » stř 27 srp, 2014 6:21 am

Tak tady se musim MTB zastat, protoze to neni pravda. Nebyl to kazdy model.
SW1200 od MTB je krasny model, tvarove spravny a vetsina barevnych mutaci je bez chyb.
Setrilo se u nej jen na cislech na boku celniho reflektoru. Jednotlive verze se nelisi jen naterem, ale i tvarem zabradli - tak jako ve skutecnosti.


Ano s tím bych i souhlasil, protože by se to v USA asi moc nelíbilo.
No a ten tschechische ksindl? Ten to nějak zkousne, vždyť je zvyklej...
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod brzda » stř 27 srp, 2014 7:32 am

Dorazili mi dva objednané kusy, prvý dojem v pohode, balenie v pohode, farebný odtieň cca sedí, aj tak čo reál loko, to iný odtieň ( podľa stavu loko, staroby náteru,atď...) . Pantografy sú relatívne modelové, pomerne krehké, ale dopružujú na trakčné vedenie bez problému. Rozobratie modelu pre potreby montáže dekodéru bez problémov, použil som dekodér Viessmann. Mierne som skrátil konektory na dekodéroch, zbytočne zaberali miesto, jazdné vlastnosti oboch lokomotív na úrovni lepších továrenských modelov aj napriek tomu, že po vybalení sa mi zdalo, akoby sa podvozky jednej loko pohybovali v čapoch rámu o poznanie ťažšie, ako u druhej loko.( zámerne uvádzam oboch, lebo kupujem modely vždy po dva kusy a veľmi často sa stáva, že majú pri použití rovnakých dekodérov úplne iné jazdné vlastnosti, pri lokomotívach fy. Kuehn som dokonca niektoré loko reklamoval a boli vymenené za nové kusy, ROCO relatívne v pohode. Kinematiky chodia u oboch výnimočne dobre, u bardotiek som mal problém u oboch, zadrhávali v ráme pojazdu a po odstránení zadrhávania v ráme som musel vyriešiť zadrhávanie o pluhy. Ak má niekto iné skúsenosti, tak aj to nasvedčuje tomu, že záleží, na čo človek natrafí, na aký model. Jeden či dva prelisy riešiť nebudem, čelný pruh je jasný, popis - nápisy dtto., leptané tabuľky ako vždy nepoužiteľné, akurát by som konštatoval, že monobloky som mal fakt problém identifikovať, spod podvozkových partií trčí len obruč, pôvodne som chcel hneď doobjednať lúčové kolá, lebo som detailista, ale nie je dôvod, asi sa na to vykašlem. Treba fakt hľadať uhol pohľadu, aby sa to dalo identifikovať. Proporcie sú chybné , tak ako je tu napísané, navyše bočnice na oboch mašinách vykazujú nerovnosti pod nástrekom. Po priložení k sebe nárazník na nárazník pred rozobratím bola jedna mašina vyššie posadená no pojazde, trčal rám podvozkov a nárazníky boli vyššie, ako u tej druhej mašiny. Po namontovaní dekodéru a spätnej montáži toto zmizlo, rámy podvozkov netrčia pod kasňou loko a nárazníky sú v správnej modelovej výške. Absencia červených svetiel a argument, že bude v súprave...ja neviem, to by som asi ani nekomentoval, veď ktorá z lokomotív tejto kategórie jazdí alone? Záver z mojej strany.....nemyslím, že by niekto po vzhliadnutí modelu na živo a ohmataní v ruke mal problém si ho kúpiť. Je to samozrejme môj osobný názor a nevidím dôvod šplhať u MTB, aj tak vieme, aká je komunikácia s uvedeným výrobcom. Investíciu nebanujem.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků