Protože zrovna není dostatek materiálu na stavbu kolejiště,nastal čas vyzkoušet si jinou modelářskou činnost. Předem UPOZORŇUJI, že jsem úplný začátečník a nemám absolutně žádné zkušenosti ,pouze jsem přečetl X článků. Proto ti zkušení nechť prominou,ale bylo to dnes poprvé
Jen pro připomenutí těch 7stránek. Nakoupil jsem loni touto dobou desítky starých vozů BTTB ypsilon,že se na nich budu A) učit a za B) vytvořím různé modifikace těch ypsilonů ať už reálných či nereálných. Je mi to úplně jedno,chci se hlavně pobavit a hlavně se naučit modelařit.
Vybral jsem prvních 5 kastlí s nějakým poškozením oken. (Občas to ruplo při vylamování okýnek). Ovšem na přestavbu ideální kandidáti.
Po projití pár webu,kde se zabývají výrobou modelů všeho druhu od nuly,jsem dospěl k závěru,že nejlepší bude koupit dvousložkový tmel na plasty. Cena poměr množství je ideální a dal se koupit i v Brně bez nutnosti cokoliv objednávat někde z tramtárie. Začal jsem tedy podle některých návodů pracovat na zatmelení oken karoserií. Typů bylo spousty. Já pracoval tak že jsem si okýnko podlepil ze vnitřku žlutou papírovou páskou,několik vrstev aby to drželo. Do okýnka jsem poté natlačil malé množství tmelu (tak aby okno nebylo zaplněné celé,ale aby se tmel dostal až na pásku) a nechal vy tvrdnout.Poté jsem vnitřní stranu okna zaplněné tmelem spojil vteřinovým gelem se zbytkem karoserie. Následovalo doplnění tmelu až do finálního zaplnění okna. Pak už jen broušení a broušení. Finální přebrus jsem vzal 1000 smirkem a snažil jsem se to pěkně vyhladit. Musí se to opakovat několikrát,já to trochu podcenil a občas tam mám nějakou tu trhlinku. Tmel se brousil pěkně,takže to bude chtít víckrát až to bude tip,ťop. Pak jsem to celý nastříkal plničem a znovu přebrousil.Opět to chce provádět několikrát v tenkých vrstvách. Plnič pěkně odhalil nerovnosti. Ovšem i tak tam občas něco vlasového zůstalo. Nesmím to příště podcenit.Počítal jsem,že to ten plnič zahladí,ale prd.
No a pak už konečně přišel ten slavný den,kdy jsem si poprvé vyzkoušel práci s modelářskou pistolí,kterou už mám víc jak tři roky doma,ale zatím se na ní jen prášilo. Odstín barvy,jsem nakonec zvolil Humbrol 131,který mi přišel nejpodobnější těm původním ypsilonům BTTB. První pokus jsem učinil naředěním barvy 2:1 ve prospěch ředidla. šlo to dobře,ale barva byla moc řídká a kryla úplně minimálně. Navíc jsem asi podcenil tlak na výstupu. Měl jsem tam 1 a pistole se mi najednou z ničeho nic "poblila" Naštěstí jak to bylo hodně řídký,tak ta mapa byla velmi jalová. Na další pokus jsem tedy ředil poměrem 1:1 a tlak zvedl skoro ke 2,5. no to už byla jiná káva. Kryvost asi ideální a pistole rovnoměrně plynule rozstřikovala barvu. První vrstvu (vidět možno na fotkách) považuji za dostatečnou. Ty první mapy to zakrylo,ale ještě to není 100%. Určitě to pak bude chtít stejně namíchanou druhou,možná třetí vrstvu. Taky jsem zvědav,jestli se ztratí ty nedokonalosti v karoserii. Moc tomu nevěří,ale co už,chybami se učím. A protože to budou (nářaďové služební) vozy a já u nich chci udělat u ošoupanou a odřenou patinu,může se to ve finále hodit.
Závěrem bych asi řekl....ti co začínají jako já,nebojme se "ohně"
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Y#DSCN4662.jpg