Již je to nějaký pátek co jsme tu řešili Hodolanskou remízu, já jsem nakonec neodolal a pro její dokonalou propracovanost jsem jí koupil. Jenže stále mám morální problém jí postavit tam kam jí chci. Protože Oeleg vznikl roku 1880 a 1894 byl zestátněn, tak jí nemůžu jen tak použít. Jak jsem již dříve psal, chci postavit nádraží geograficky v Železném Brodu, uspořádání stanice však bude dle neskutečnosti. Dostal jsem od ženy pěknou knihu
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=430:kniha-zelezna-draha-v-udoli-reky-kamenice&catid=1:aktualne&Itemid=50, bohužel jsem v ní nenašel co by se mi hodilo. Tím jsou nějaké podklady k původní budově Železného Brodu před přestavbou a nebo alespoň fotku výtopny v Tanvaldě, kterou jsem chtěl situovat do Železného Brodu, jakože Tanvald mít na odbočce nebudu.
V současné době mám smyšlený asi takovýto historický vývoj kolejiště:
1859 otevření Železného Brodu na trati Pardubice - Liberec SNDVB
1865 otevření vápenky a výstavba vlečky
1875 otevření trati do Jesenného (ve skutečnosti do Tanvaldu), rozšíření kolejiště a budovy, stavba topírny pro 2 ks 311.2 (dále uvádím značení ČSD) podle skutečné topírny v Brodě.
1902 otevření trati do Desné (ve skutečnosti do Kořenova, propojení trati směr Jablonec nebude uskutečněn), výstavba dle ZVKČ (budova v Desné podle Polubného), provoz SNDVB. Výstavba topírny v Desné pro 311.2. Do nedávna jsem neměl co z nabídky výrobců koupit. Nyní přemýšlím o výtopně Mikulášovice
http://obchod.resinovemodely.cz/Remiza-s-vodarnou-Mikulasovice-d147.htm. Mohla by být společně vystavěna s budovou 16/H ve stanici, když podobná delší je na trati ONWB v Polné?
1909 proběhlo zestátnění tratí = KkStB, na trati zůstali 311.2 a 411.0.
1910 otevření tratí z Desné do Jakuszyc a do Lomnice (dle plánů se měla stavět trať z Brodu do Rovenska, v mém případě uhla do Lomnice a trať Stará Paka - Libuň neexistuje). S tím by souvislelo i přestavění kolejiště výtopny, ale nová hala se ještě nestavěla.
1911 výstavba vlečky do textilky
a nakonec v roce 1934 jsem počítal s výstavbou nové topírny pro parní trakci (chtěl jsem použít tu Hodolanskou remízu) a stará topírna SNDVB by se vyčlenila pro motorové vozy.
Jenže....
Topírna vystavěná touto dobou by určitě neměla podobu rakouských výtopen, jak psal hank a ani nějak upravenou Hodolanskou remízu sem nedostanu.
Pokud bych upravil historii, a topírna se stavěla už při rozšiřování tratí v roce 1902, jakou podobu by měla?
Záměr, že by se výtopna postavila v roce 1910 s tratí do Lomnice (v mém případě to může být jakákoliv společnost, ale ten Oeleg byl zestátněn už 1894 sakra) mě staví zase před otázku, do jaké podoby tu výtopnu KkStB postaví?
Jinak výše uvedená knížka co jsem odkazoval je skvělá, původně mi ale žena sama vybrala tuhle knížku
http://www.vydol.cz/publikace/cesnadr3I.htmlJestli jí někdo má, našel bych v ní výkres budovy Železného Brodu?