radekkrupka píše:Na tt víkend se připravuje dvoumístná remíza od Šikulů?
http://www.modelyasport.cz/m_sikulove_remiza.html
Zdá se, že Šikulové permanentně vytěžují výkresy ing. Londina z Olomouce... Konkrétně ta remíza je z nákladové části bývalého nádraží ÖLEG v Hodolanech, odkud se od r. 1883 až do přestavby olomouckého hl. nádr. v r. 1931 vyjíždělo na "hanácké pacefik" do Čelechovic a Kostelce na Hané. Hezký barák, ale na kolejištích modelujících nějakou obecnější realitu těžko použitelný, protože jedinečný... Kdybych chtěl mít typickou remízu ÖLEG (jako že bych chtěl...), tak by měla jednu kolej a 3 okenní osy, případně patrovou přístavbu s byty. Takových bylo, a některé stojí dodnes nebo zanikly nedávno - Pečky, Třemošnice, Žacléř, Vysoké Veselí, dokonce jen na dvě okna byla kapesní výtopnička zbudovaná pro staré ölegovské dvojspřežky v Čelechovicích na Hané v době, kdy se ještě do Kostelce nejezdilo a hanácký pacifik končil vlečkou do čelechovického cukrovaru.
A když už jsem teda u takové řeči, tak bych si maličko postěžoval. Šikulové - a taky KB-model - sice dělají záslužnou práci vydáváním modelů pozemních staveb podle starorakouských předloh zděděných ČSD, ale trochu mi chybí možnost mít na kolejišti ucelené komplexy budov podle normálií jedné společnosti. Takže je sice hezké, že existuje model vedlejší budovy ke strážnímu domku podle normálie ZvKČ 87/H, ale ten strážní domek (normálie 85/H) zatím nedělá nikdo... Nejčastější objekt záchodů pro cestující podle normálie 19a/H s jedním chlívkem a dřevníkem, který patří k celé řadě staničních budov ZvKČ s jedním bytem, se nevyrábí, zato se vyrábí podobný objekt 19b/H se dvěma dřevníky a chlívky, tj. pro budovy se dvěma byty, takže se sice hodí ke slavné patrové budově 16/H (typ Dačice apod.), ale už ne k přízemním nádražíčkům typu Mladeč (55/H) nebo Liteň (56/H). Záchod s dřevníky typu 549/H patří k úzkorozchodným drahám, ale nikde se o tom nemluví a stavby podle předloh třeba z novobystřické větve JHMD chybí úplně... Strážních domků KFNB se dělá hned několik typů, ale vedlejší budovy k nim nikoli. Kdybych chtěl modelovat stanici ÖNWB nebo BNB, nemám k dispozici vůbec nic, o zmíněném ÖLEGu nebo komerciálkách ani nemluvě... (Kdyby měl někdo z výrobců zájem, mám vlastnoručně zakreslenou a nafocenou kompletní sestavu vedlejších budov typické stanice BNB - skladiště, záchody, dřevník - jako vhodný doplněk k výkresu staniční budovy typu Jedlová nebo Česká Kamenice, který je k mání v knize M. Krejčiříka Česká nádraží. Asi poslední stanice, kde se ta sestava dá ještě vidět úplná, je Loukov mezi Bakovem n. J. a Turnovem.) A tak dále, dalo by se pokračovat. Tak snad se časem dočkáme, kurs, který nastoupili zmínění výrobci, je zřejmě správný, doufejme, že jim vydrží dlouho, aspoň tak dlouho, dokud nezdokumentují většinu typologických skupin pozemních staveb aspoň těch největších společností, které formovaly architektonický styl českých a moravských nádraží.