Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Bedlisch » stř 08 úno, 2017 10:36 am

Tome, osvětlení do rosničky existuje už víc jak 5let: https://goo.gl/photos/mMXCpuGKa5FA2cWw6 Sice dnes už vypadá jinak, není tam tolik drátků.
Jinak řešení od Peli je vhodné pro ty, co chtějí spíše jezdit na ruku a moc nevyužívat nějaké automatizace. Za ty peníze jednoznačná volba. Jen nevím, jestli je tam možné připojit powerpack, což by pro tu rosňu bylo lepší.
Pro vyšší level automatizace je lepší použít používat dekodery jednoho výrobce, člověk pak ušetří spousty času a nervů při ladění :-)
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod Kajinek11 » stř 08 úno, 2017 5:45 pm

Hmm tak to už je fakt velká hra... Co je power pack, to je nějaký kondenzátor? A co teda je to překvapení, vždyť už není nic co tam nemáš.. Maximálne ještě zpracovaný kokpit, ale to udělat na úkor závaží by byla asi chyba ne? :wink:
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod hank » čtv 09 úno, 2017 5:08 pm

Střelec píše:Jaký teploty snese lukoprén? Pokud vydrží nějakých 350 - 400°....


Který druh Lukoprénu používáš? Lukoprén N 5541 je určen přímo pro odlévání olova, cínu, antimonu a jejich slitin a vydrží do 320°C. Tady
http://www.chemex.cz/default.aspx?proce ... oprenu.pdf
máš přímo postup, jak se odlévá slitina ve složení 20% Sn, 70% Pb, 10% Sb - to je vlastně liteřina, kterou nejlépe seženeš v Kovohutích Příbram - ale to možná jako střelec víš líp než já, že ti ji dodají ve formě 12 kg ingotů, takže jestli ji nemáš doma pro své účely, tak se ptej někde u uměleckého tiskaře, který tiskne knihtiskem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6109
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 09 úno, 2017 5:31 pm

Z olova se odévá do kovových forem pod tlakem, dřív Tillig a bttb. Jatt nebo Jago jsou odlity z bílého kovu. Taky Večerník autíčka, ale už se od této slitiny odchází, je zakázáno, vzhledem k obsahu těžkých kovů.
Tillig dnes jen nějaký Al zinek, proto to váží málo.
Pavel 152
 
Příspěvky: 421
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Ferda » čtv 09 úno, 2017 10:01 pm

Pavel 152 píše:..., ale už se od této slitiny odchází, je zakázáno, vzhledem k obsahu těžkých kovů...

Třeba olova?
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Pavel 152 » pát 10 úno, 2017 8:30 am

Olovo nesmí být ani v cínové pájce, viz zvýšený počet závad v elektronice po zavedení nových bezolovnatých se nevyhnul ani tilligovi. Popraskané pájené spoje k elektromotorkům.
Ve slitině bílý kov zase vadí použité kadmium-rakovinotvorné.
Zajímalo by mě jak to obcházejí renomovaní výrobci PMT,Weinert nebo u nás Albatros.
Pavel 152
 
Příspěvky: 421
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pát 10 úno, 2017 8:50 am

Dalo by se dat na obal upozorneni, ze vyrobek ani jeho casti nejsou urceny k jidlu?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod vvitty » pát 10 úno, 2017 9:27 am

Ne.

Teda upozorneni se tam dat da, ale nema to vliv na predpis. :lol:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Scoot » pát 10 úno, 2017 9:54 am

Haló...haló...je tu vůbec ještě někdo, kdo má CHUŤ si povídat a psát o modelech (klidně i s hrubkami).

Nikdo není dokonalý...ani v České Třebové.
Přílohy
UR8H8ZJO.jpg
UR8H8ZJO.jpg (37.35 KiB) Zobrazeno 5278 krát
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Trainmaniak » pát 10 úno, 2017 10:00 am

No tak se holt přidá i do vyjmenovaných slov po L. :D Kde ve Třebové se ta značka nachází?
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Scoot » pát 10 úno, 2017 10:13 am

Den? Maximálně dva 8)
Možná, že šlo o nějakou sázku, srandu - legrace, fejk ???
Tu cedulku nechal někdo schválit... vyrobit... namontovat... atd.
http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/n ... 61027.html
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Trainmaniak » pát 10 úno, 2017 10:18 am

Kde, ne kdy. :) Ve které ulycy? :D
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Rosnička po sté...

Příspěvekod lahva » pát 10 úno, 2017 10:29 am

Nevím, jestli to tu náhodou nebylo, ale kdyby se to někomu hodilo, dotazoval jsem se na možnost kapacity na napájení dekodéru .... Prídavný kondenzator sa dá naletovať zo spodu dekodéra na hnedý kondenzátor. Maximálne odporúčam pridať 220uF/25V.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pát 10 úno, 2017 10:33 am

Pavel 152 píše:Olovo nesmí být ani v cínové pájce, viz zvýšený počet závad v elektronice po zavedení nových bezolovnatých se nevyhnul ani tilligovi. Popraskané pájené spoje k elektromotorkům.
Ve slitině bílý kov zase vadí použité kadmium-rakovinotvorné.
Zajímalo by mě jak to obcházejí renomovaní výrobci PMT,Weinert nebo u nás Albatros.


Dodavat olovena zavazi samostatne by slo?
Ja jsem nemel zadny problem s objednavkou 1 kg olova, ktere pouzivam k vyrobe zavazi.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod vvitty » pát 10 úno, 2017 11:55 am

Netusim.

Ono jde bez problemu koupit i tu beznou olovnatou pajku a doma si s tim muzes delat co chces, predpokladam (!) ze pri opravach starych zarizeni ji stale lze legalne pouzit i firmou.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků