Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod Brejla » sob 28 bře, 2020 4:03 pm

V prodeji jako takovém není problém. Problém je, že se to prodává v oddělení s modely. Toto je produkt pro oddělení hraček s cenou jako hračka.
Brejla
 
Příspěvky: 1425
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod BohousP » sob 28 bře, 2020 4:58 pm

Nechci zakládat flameware, ale je někde definováno, co je to model? I papírový model je modelem. Já mám také raději modely podle skutečnosti, ale pokud si někdo na mé kolejiště přinese červeného Kyklopa, tak ho nevyženu.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2656
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod Brejla » sob 28 bře, 2020 5:15 pm

BohousP píše:Nechci zakládat flameware, ale je někde definováno, co je to model? I papírový model je modelem. Já mám také raději modely podle skutečnosti, ale pokud si někdo na mé kolejiště přinese červeného Kyklopa, tak ho nevyženu.

S hračkami nemám problém a naše vnoučata školkového věku si hrají na kolejišti s digitalizovanými soupravami myTrain od Pika. Nechat je řádit s modely za deset a více tisíc Kč mi nepřipadá moc vhodné.
Jenom si myslím, že je nevhodné prodávat nesmyslné modely bez upozornění např. neznalým babičkám, které chtějí udělat mladému modeláři radost dárkem třeba na Vánoce.
Brejla
 
Příspěvky: 1425
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod radula63 » sob 28 bře, 2020 8:48 pm

BohousP píše:
Vojtěch Vorel píše:To, že MTB vyrábí kyklopa v hypoteticky možném nátěru bych neviděl jako problém, spíš jako zajímavé obohacení trhu i našich modelových dep ...

Naprostý souhlas. Žádný výrobce nebude produkovat jen pro fajnšmekry, ale i pro ty, kteří to berou jako hračku. Pro ty je důležité, že to jezdí, svítí a houká.

Též plně souhlasím.

Brejla píše:Jenom si myslím, že je nevhodné prodávat nesmyslné modely bez upozornění např. neznalým babičkám, které chtějí udělat mladému modeláři radost dárkem třeba na Vánoce.

Ale tohle , a to i bez upozornění, dělají takřka všichni výrobci. Co třeba před lety vyrábělo Roco ČD 714, ale nemělo to žádné tvary z veselé krávy (byla to omalovánka na německé mašině),nebo "pivovarnické vozy", nebo německé Wapky vydávající se za ČSD či ČD Cargo,... ? 99.99% je jen fikce.
A propo, v době uveřejnění jak přívěsného vozu pro motorový vůz Ganz v H0, tak v první polovině února 2020, kdy MTB ohlásilo výrobu červeného kyklopa v TT bylo všude psáno, že je to nátěr fikce - co by kdyby.

ČSD uvažovaly objednat přívěsné vozy Bam, ale plánovanou objednávku pak zrušily když vozy Ganz více stály než jezdily (problémy s třínápravovým hnacím podvozkem - hlavně vykolejování v obloucích). U Kyklopa - ČSD Kyklopa chtěly, ale byly STOP důvody dva. STOP dostal od SSSR, jelikož přesáhl výkonem do kategorie lokomotiv, které mohl vyrábět jen Sovětský svaz a za druhý je považována celosvětová ropná krize (cena ropy šla strmě nahoru), kdy se začaly na hlavních tratích pro ekonomickou stránku věci prosazovat elektrifikace.
Raďula63
http://www.kzm-praha.cz
https://www.facebook.com/KZMPraha3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1122
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod hummus » sob 28 bře, 2020 9:48 pm

No jo, jenže za stejné peníze se daly koupit lokomotivy BR 211 DB nebo BR 212 DB, které své předloze odpovídaly, takže se žádná sleva na neoznačený paskvil ČD nekonala.
Navíc mi přijde že ta "rádoby" 714 ČD byla ještě dražší, než ty BR 211 a BR212.
A co třeba vagóny od Brawy? Například tato novinka https://www.brawa.de/en/products/h0/wagons/freight-cars/50502-tank-car-zas-csd/
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 510
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod Vojtěch Vorel » ned 29 bře, 2020 7:44 am

Ad "model": model je zjednodušený obraz skutečnosti. Míra zjednodušení pak závisí na tom, k čemu má ten model sloužit. Po nastavení potřebné míry zjednodušení lze tedy i zmiňovanou 714 od Roca označit slovem model. Otázka pak je, pro koho je tato míra zjednodušení přijatelná. To ovšem ale záleží na tom účelu, kterému má model sloužit.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 303
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod Davca » ned 29 bře, 2020 7:54 am

radula63 píše:...
),nebo "pivovarnické vozy", nebo německé Wapky vydávající se za ČSD či ČD Cargo,... ? 99.99% je jen fikce.
...


Zdravím,
pravda, málokterý tovární nákladní vůz nabízený ve verzích ČSD/ČD/ČD Cargo/ŽSR/ZSSK/ZSSKC odpovídá skutečným česko-slovenským kouskům. Nemám na mysli nějaké detaily, ale fikci vyloženě na první pohled viz. Wap/Falls, Eas, nově Hbis atd. Netvrdím, že mám o nákladních vozech perfektní přehled, ale když se nějaký nový model objeví v nabídce, nedá mi to a zajdu se optat ke kolegům "vozákům" jak to bylo či je s existencí daného vozu ve skutečnosti. No, už dlouho se nestalo, že bych od nich slyšel kladnou odpověď. 8)
Na druhou stranu ale chápu, že je třeba využít formy a vyrobit i něco takového, co se ratolestem koupí na "hraní". Znalci si holt takový model nepořídí a mají dvě možnosti - postaví si vozy ze stavebnic nebo pořídí modely od Č-S výrobců (LOCO, IGRA apod.), kde snad již na onen první pohled bude jasné, že takový vůz naše koleje opravdu brázdil či stále brázdí. Vlastně je ještě možnost třetí - stavebnice ani hotový model neexistuje, tak se nepořídí nic. :cry:
K cenám "nereálných" verzí modelů asi jen tolik - kdo to chce, má na to a je mu jedno zda předloha existovala či ne, tak si to pořídí. Typický příklad mamky a syna v jisté modelářské prodejně :"Tak jaký vagónek by jsi teda chtěl ? Jééé, já chcu tam ten hnědý. Je tam to čédékargo a viděl jsem ho dneska na nádraží." Takže se koupil hnědý ČDC Falns od PIKA a bylo to. Měl jsem kluka a mamku za "blboně" ? Neměl, také se v dětství něco kupovalo a až později člověk příjde na to, že je něco fikce, nebudu si na kolejiště kupovat modely elektrických lokomotiv když nemám trolejové vedení atd., atd. Důležité spíše je, že měl podle všeho hošík o něco zájem.

David
Davca
 
Příspěvky: 179
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: "Kyklop" T499.0 ČSD od MTB

Příspěvekod Colonel32 » ned 29 bře, 2020 4:50 pm

Brejla píše:S hračkami nemám problém a naše vnoučata školkového věku si hrají na kolejišti s digitalizovanými soupravami myTrain od Pika. Nechat je řádit s modely za deset a více tisíc Kč mi nepřipadá moc vhodné.
Jenom si myslím, že je nevhodné prodávat nesmyslné modely bez upozornění např. neznalým babičkám, které chtějí udělat mladému modeláři radost dárkem třeba na Vánoce.


Jenže ta babička nebude objednávat na webu MTB, ale bude kupovat v obchodě s modelovou železnicí, takže to upozornění (pokud by vůbec mělo nějaké být) by mělo být na prodejci. Protože ono je úplně jedno, jak tučným a červeným písmem se na webu bude psát, že to je "alternativní historie", protože babička nebude koukat na web MTB, ale na model v obchodě. Tz. pokud už, tak by tato iniciativa měla být na prodejcích a atakovat kvůli tomu MTB mi přijde jako naprosto absurdní (a to rozhodně jsem z lidí, kteří jsou k MTB obecně hodně kritičtí).

Taktéž tvrdit, že to má být mezi hračkami za hračkovou cenu je... absurdní. Podstata hraček přece je ve zjednodušené konstrukci, provedení, nástřiku nebo potisku. Tohle je ale do detailu provedený model na hippotetickém* základě, proto je jeho výroba stejně finančně náročná jako výroba kyklopa v modrožlutém.


*už se těším jak někdo napíše, že do toho nemám co mluvit, když ani neumím správně česky...
Colonel32
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » ned 29 bře, 2020 5:11 pm

Colonel32: :lol:

hippus - latinsky kůň
hippo - anglicky hroch
Má tvůj hippotetický základ něco společného s tetičkou od koně nebo od hrocha?
:mrgreen:

K meritu věci: Kolik dnes ještě existuje babiček, které vnoučkům kupují mašinky? A ruku na srdce: Kolik je naopak tátů a dědků, kteří zájmem o radost synků/vnoučků kamuflují splnění svých dětských snů, aniž by aspirovali na hlubší znalost předmětu svého nákupního zájmu?

Pokud jde o nás, kteří nezakrytě a bez výmluv nakupujeme pro sebe, platí zcela obecně toto: Na samém začátku našich aktivit musí být vždy rozhodnutí, jestli si chceme jen tak hrát nebo s různou mírou přiblížení skutečnosti tu skutečnost znázorňovat, případně v různém poměru kombinovat obojí. A pak je tu samozřejmě ještě množina rodičů/prarodičů a další množina vedoucích a instruktorů dětských a mládežnických klubů, kteří se pokoušejí o výchovu dorostu. Těm snad tyto poznámky není nutno adresovat, protože sami chápou líp než já, o čem je řeč.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4918
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Colonel32 » ned 29 bře, 2020 7:03 pm

to bylo tak, že jsem nejřív začal používat vtip že "hippotéka" je výběh pro hrochy a pak se to zvrtlo i na další slova o stejném základu
Colonel32
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Ossi » pát 03 dub, 2020 1:41 pm

Zdravím. Běží zde diskuse o sériových Kyklopech. Co k tomu chci říct: To že se Kyklopy nevyrobily, není díky všude uváděným výkonovým kategoriím OSŽD (byly zrušeny na jednání v Poznani na jaře 1966) ale díky rozhodnutím "všeználků" na XV. sjezdu KSČ v roce 1976. Ti rozhodli, že stačí Brejlovci o výkonu 1800k a elektrickým topením, protože všechny hlavní tratě "přece zadrátujeme a na vedlejších se stejně jezdit rychleji než stovkou nebude". Díky tomu se taky nevyrobily osmiválcové "elektrokocoury" T476.0 . Na tratích do 16 tun nápravového tlaku naplánovali vozbu motoráky (M 474.0 - těch plánovali vyrobit 420). A lokálky ? Část jich již zrušili v první vlně v letech 1971 - 73, např. Svor - Jablonné v Podještědí, Chotětov - Skalsko nebo Dobrovice - Dětenice. A druhá vlna přišla po tomto sjezdu v letech 1978 - 79, Č. Lípa -Č. Kamenice, Velké Březno - Lovečkovice - Úštěk horní včetně ramene do Verneřic a další. Na zbytek mělo stačit 230 kusů M152.0 . Kolik se nakonec vyrobilo Chrochtadel a kolik Orchestrionů, to je na jinou diskusi.
Druhým důvodem nevyrobení byl nedostatek pevnostního materiálu pro výrobu rámů. V roce 1985 nám to řekli chlapi z konstrukce, když jsme byli ve čtvrťáku průmyslovky v ČKD na na exkurzi (byli jsme tenkrát v ČKD, lokomotivce Škoda v Plzni a trolejbusárně v Ostrově - kde je těm fabrikám konec...). Kvalitní oceli se použily na výrobu tanků, bévépéček a obdobných obrněných nesmyslů a tak se rámy musely vyrobit z běžných konstrukčních ocelí. Proto nakonec vyšly Kyklopy těžší než se předpokládalo. Nakonec i Brejlovec byl těžší (uvádělo se 73t, ve skutečnosti "trojka" měla 76,8t , "čtyřka" 74,4t). Jinak se mělo původně vyrobit po prototypech deset strojů ověřovací série a později 60 strojů jednorázové série. Konstruktéři poté navrhovali nahradit tuto šedesátikusovou sérii strojem T499.1, který měl mít nové podvozky s ojničkovým vedením náprav a odpruženými trakčními motory. Díky tomu měl "jedničkový Kyklop" jezdit rychlostí 160km/h. Vše nakonec skončilo na papíře.
Posledním "hřebíkem do rakve" výroby alespoň ověřovací série a zároveň 2. a 3. série T478.4 (60 a 36 strojů) byl požár ČKD Naftové motory. ČSD (ČD) nakonec musely výpadek výroby nahradit rekonstrukcemi starších lokomotiv na řady 750 a 749.
Proto mě Kyklop v červené barvě neuráží, šestka jde již poštou a druhého "červenáčka" mám zaplaceného a čekám na dodání. Ten bude přeznačen na T499.0012 (poslední z ověřovací série) a dostane 300mm žlutý proužek přes prsa. A teď do do mně "nýtaři".... A co takhle T478.4182 (poslední z plánované 3. série), to by byl pocuc, že.... Ossi
Naposledy upravil Ossi dne pát 03 dub, 2020 2:11 pm, celkově upraveno 1
Ossi
 
Příspěvky: 93
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » pát 03 dub, 2020 2:18 pm

Ossi: Vše probíhalo v době protežovaných exportů lokomotiv ČME3 do SSSR, které byly součástí clearingových plateb za sovětskou ropu a zemní plyn, takže z národohospodářského hlediska jistě měly přednost. Ten stav navíc vyhovoval i výrobci, pro kterého muselo být ideální vyrábět 30 let stejný stroj.

Píšeš: A teď do do mně "nýtaři". Spíš počítej s tím, že se do tebe pustí někdo z bývalých libeňských lokomotivářů, kteří tehdejší poměry zažili. Dodnes se mezi pamětníky traduje údajná vysoká technická i organizační úroveň práce v ČKD. Nicméně v daných podmínkách ji často kromě řádné dávky profesionality a nadšení přinejmenším na výkonné úrovni a na nejnižších stupních řízení nahrazovala i všudypřítomná česká vynalézavost a improvizace - s různými výsledky a často navzdory zásahům shora. Kdo tehdy pracoval v jakékoli fabrice, ví o tom své.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4918
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Ossi » pát 03 dub, 2020 4:41 pm

Zdravím. Pojmem "nýtaři" jsem nemyslel bývalé "čékáďáky", to chraň Bůh. Lidí z této fabriky (a nejen z této) jsem si vždy vážil a uznával jejich práci a nadšení pro ni. Vždyť si stačí vzpomenout například na zavádění výkonové elektroniky do systémů přenosu výkonu, elektrického topení, elektronických regulátorů a podobně. Ti doopravdy uměli uplést z hov.a bič a zapráskat s ním. A to vše za doby, kdy do všeho slintali "odborníci typu Jakeše, Biĺaka, Kapka a jim podobných. Proto pokud jsem se dotkl některého z čékáďáckých mistrů, před kterými dodnes smekám klobouk, hluboce se omlouvám. Spíše jsem měl použít výraz "počítači nýtů", ten vyjadřuje to, co jsem myslel. Precizáčky, kteří vidí na každém modelu hnidy (a hlavně když jde o jednu nejmenovanou firmu). Holt tady někdo zapomněl, že tak 10- 15 let zpět se dlabaly křivé odlitky a pojezdy se stavěly z komponentů BTTB. Ossi
Ossi
 
Příspěvky: 93
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Pavel 152 » pát 03 dub, 2020 4:53 pm

S tou ocelí to moc nechápu. Na tanky a OT se používá nějaká ocel s manganem, je samokalitelná proti průstřelům, obtížně svařitelná (nerezové elektrody) Když se v naši fabrice rozpalovaly tanky, tak o ni nebyl zájem. Ony totiž asi Vítkovice měly dost odpadu z prvotní výroby pro ZŤS Martin, dodávali jim přesně vypálené díly. A ty rozpálené tanky měly na sobě spousty nerezu ze svarů. Huťaři by snad dovedli objasnit jak dostat pryč ty legury, určitě je to náročné.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 302
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2021 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Colonel32 » sob 23 led, 2021 11:01 am

Hribajs píše:Zdravím, ode dneška jsem majitelem nejnovější limitky DSmodel - výše zmiňovaných vozů. Zajímavý počin. Tohle by asi tillig jako sériovku nikdy neudělal.
Z jeho ypsilonkových formiček už vypadlo všechno možné, plus některé nemožné mutace. Zatímco stejné formy pana Kuehna někde v klidu odpočívají, asi aby se moc neopotřebovali, když jsou tak drahé. Ten první set mám dvakrát, takže kdyby opravdu došlo na nějakou reedici s novými čísly tak rád vyměním. Jinak dnes vozy přijely z depa Plzeň...


Co si pamatuju vysvětlení z doby před mnoha lety, když byly nějaké limitky Kuehn ( https://modelyasport.cz/archiv/m_kuehn_yb.html ), tak problém byl, že Kuehn požadoval u limitek mnohem větší sérii než Tillig a podle DS byly ty požadované počty tak vysoké, že by to všechno prodat nedokázal.
Colonel32
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků