Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 5:53 pm

Pokud se najde odvážnější obchodník a u Tilliga objeví formu vozu alespoň trochu se podobajícímu požadovanému přívěšáku, tak bych tomu i celkem věřil. Pár podobných zkušeností z doby nedávno minulé tu již je, kdy se na zakázku pro obchodníky vyráběly několikaset kusové serie správně potištěných vozů, např. Bdmtee NAJBRT II ČD v TT pro IT Vlaky, WRRm ČSD v H0 pro AMB atd.
Brejla
 
Příspěvky: 790
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod sidlo » čtv 14 zář, 2017 6:11 pm

Nevěřím svým očím. U jedné firmy se kritizuje každý nýtek a u druhé firmy se volá po aspoň trochu se podobajícímu se vozu. Neuvěřitelné.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1455
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 6:22 pm

sidlo píše:Nevěřím svým očím. U jedné firmy se kritizuje každý nýtek a u druhé firmy se volá po aspoň trochu se podobajícímu se vozu. Neuvěřitelné.


Děláš dobře, tvé oči si důvěru skutečně nezaslouží. Píše se tu pouze o možné variantě řešení neschopnosti kritizované firmy, nikoli o touze po nějaké pseudonapodobenině modelu. Je to možná varianta a zákazníci akceptující "kvalitu" MTB by to pravděpodobně skousli.
Brejla
 
Příspěvky: 790
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod TTmili » čtv 14 zář, 2017 9:11 pm

Inu, nechce se mi, ale nedá se nic dělat, asi už je potřeba definitivně "obhajovačům" MTB ukázat, co nám "kritikům" asi nejvíc vadí. Dovolím si připomenou TENTO již 6 let starý článek. Ona velkohubá prohlášení nejen v článku, ale i v minulosti přímo zde a také při různých příležitostech osobně od p. Báni jsou prostě některým lidem velkým trnem v oku, zvlašť s výsledkem, jaký celý program MTB nabízí a s jakým přístupem u MTB přichází do styku ať už zákazníci nebo i obchodníci.

A teď něco ve stručnosti jmenovitě.

Sidlo: Ale notak, trochu objektivity. Jistá firma se od začátku snaží hrát na hogofogo něco víc než kdy může být, a při vytváření modelů na jejich přípravu doslova kálí (slušně řečeno). Výsledek je jaký je, nic z výrobků neodpovídá předloze. A to jim tu mnozí také mají tendenci omlátit o hlavu.
Jiné firmy mají zvládnuté modely jiných předloh, věrně, docela i do detailu, a pokud jsou tyto modely podobné i na něco našeho, proč to za minimální náklady nevyužít, když se kupci najdou. Mě tato cesta nevyhovuje, radši si to něco postavím, ale rozhodně je to lepší cesta než ten model udělat sice rádoby podle předlohy, ale jinak ho naprosto odbýt.

hummus: V H0 je cena za vůz ke 2000Kč asi už akceptovatelná, v TT jsme však stále o nějakou pětistovku níž. Ač uznávám, že vložené nebo přívěsné vozy od Krese se okolo 2000Kč pohupují. Nicméně věřím tomu, že Zejmi si je i tohoto vědom, a měl spíš na mysli srovnání kvality produktů, ač do toho možná trochu nesmyslně zamotal cenu. Nicméně nic to nemění na tom, že zvláště v odkazu na článek výše zmíněný je v dnešním světle pozoruhodné, že MTB není ani nejlevnější výrobce (jak bylo avizováno), ale hlavně ani zdaleka nedosahuje kvalit výrobců, se kterými se dřív chtělo měřit a hrdě se pasovalo do pozice těžké konkurence.

JendaTT: A opět ten samý, lichý, a naprosto zcestný argument. Nějak jsem si nevšiml, že by například filmový kritici měli za sebou několik Oskary oceněných filmů..... Takže ono to až tak horké nebude, navíc nikdo z nás nemá radost z kritizování chyb na modelech, už jen proto, že tam jsou. Navíc kritizujeme i jiné výrobce, jen u nich se nikdy nestalo, že by se slítli obhájci a zastánci dané značky, a začali vymýšlet proč co jak vlastně je.
No a k tomu, že máme něco vytvořit. Ono to není tak lehké, mimo jiné to chce nějaký vstupní kapitál. Ten u MTB evidentně je, nicméně se s ním (nejen) podle mého názoru mrhá naprosto nesmyslně, a když někdo nabídne pomocnou ruku (vytvoření podkladů, konzultaci 3D modelů před výrobou forem, atd.) tak se se zlou potáže díky nadmíře ješitnosti u majitele firmy.
Ale pokud je MTB malovýrobce, jak ostatně tvrdí i největší zastánce VojtikJ, tak by na tohle všechno (od kritiky po nabídky ke spolupráci) měl přistupovat úplně jinak, takhle tu máme ale manýry velkovýrobců v podání malovýrobce.

VojtikJ: Nezklamals :lol: . Nikdo se tě neptal na to jestli jsi s Krokoušem spokojen nebo nespokojen, ale na to proč se malovýrobce od začátku snaží chovat jako velkovýrobce.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1525
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod sidlo » pát 15 zář, 2017 9:33 am

TTmili píše:Inu, nechce se mi, ale nedá se nic dělat, asi už je potřeba definitivně "obhajovačům" MTB ukázat, co nám "kritikům" asi nejvíc vadí.


Nechtěně udeřil hlavičkou o hřebíček. Ona ta dělící čára není mezi "obhajovači" a "kritiky". Ta dělící čára je mezi "ekonomickými ignoranty" kteří nechápou základní ekonomické pojmy nabídky/poptávky a s tím úzce související projektové termíny kterými jsou kvalita/čas/náklady, a "realisty" kteří si uvědomují že všechny firmy malé/velké se především měří podle ekonomických výsledků (např. Fleischmann/MTB).

Pokud to převedu do lidštější řeči. Dnes večer budou plné hospody špičkových politiků, zaručených odborníků na veřejnou správu které ti špatní politici neposlouchají a nedají na jejich rady. Tady na fóru je to v některých vláknech podobné.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 1455
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod BohousP » pát 15 zář, 2017 10:10 am

TTmili píše:Inu, nechce se mi, ale nedá se nic dělat, asi už je potřeba definitivně "obhajovačům" MTB ukázat, co nám "kritikům" asi nejvíc vadí.


Snahy o "definitivní ukázání", nebo o "definitivní řešení" problému nikdy nevedly ke zdárnému závěru. Vždy je pravda někde uprostřed. Ale na diskuzi jsou potřeba alespoň dva lidé ochotni nejen mluvit (psát) ale také vyslechnout i druhou stranu.

sidlo píše:Pokud to převedu do lidštější řeči. Dnes večer budou plné hospody špičkových politiků, zaručených odborníků na veřejnou správu které ti špatní politici neposlouchají a nedají na jejich rady. Tady na fóru je to v některých vláknech podobné.

Palec nahoru.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 1833
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod greenery » pát 15 zář, 2017 10:52 am

Už jsem do toho nechtěl rýt.
Právem majitele soukromé firmy je produkovat co chce a jak chce. Rozhodovat o tom je jeho výsostná věc a jak to děla je také jeho věc.
Právem zákazníka je akceptovat nebo ne. A samozřejmě vyjádřit názor. A tím by to mělo končit.
Každý jsme jiný a co dost dobře nechápu, proč za to , že někdo vyjádří názor, by měl být zastáncem opačného názoru pasován na idiota.

Myslím si, že "obhajovačům" je jasné, co "kritikům" vadí. Není třeba se uchylovat k formulacím, které zavání tendencí chápat protistranu jako mentálně postižené jedince.

Ona velkohubá prohlášení nejsou slova výrobce, ale jednoho konkrétního obchodníka. Normálně uvažující jedinec si to přebere. A jestli bude obhajovačem, nebo kritikem, je jeho věc.
greenery
 
Příspěvky: 917
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Colonel32 » pát 15 zář, 2017 11:22 am

Co mi osobně nejvíce vadí na modelech MTB je, že jsou schválně produkovány tak, že nejsou dobré. Nejsou vyloženě špatné. Jsou dostatečně dobré, aby člověk racionální úvahou došel k závěru, že u jakéhokoli vozidla, které MTB vyrábí (a jiný výrobce ne), se mu přes veškeré vady stále více vyplatí vozidlo MTB, než jakékoli jiné řešení. A vadí mi lidé, kteří si tohle nechají líbit a jen tím firmu MTB utvrzují v dojmu, že v tomto přístupu klidně může pokračovat.
Colonel32
 
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » pát 15 zář, 2017 11:47 am

Colonel32: Tak ale co s tím? Má volba je nekoupit. Ale když nikdo jiný model nedělá a já nejsem schopen si jej v pro mě přijatelné kvalitě postavit sám, tak mám na výběr - buď akceptuji "model" na trhu nebo nemám nic. Sice můžu brblat, ale nic s tím nenadělám :-)
JendaTT
 
Příspěvky: 328
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Colonel32 » pát 15 zář, 2017 2:09 pm

Nebo místo "nemám nic" mám něco jiného.
Colonel32
 
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » pát 15 zář, 2017 5:29 pm

Někteří pořád nechtějí pochopit, v jakém systému se to už skoro 28 let nacházíme... Takže mi prosím odpusťte trochu polopatismu.

Obchodní korporace má jediný smysl existence, a to je vytvářet zisk. Jak to dělá, je zcela její věcí. Jestli si přitom zákazníky oprašuje a předchází nebo jestli na ně zvysoka s... ehm, pardon, kašle, to je taky zcela její věcí. A když na něj kašle (a přitom neporušuje zákony), má zákazník jedinou zbraň - nekoupit... Avšak nic zákazníkovi nebrání organizovat se s jinými podobně postiženými zákazníky k nějaké formě nátlaku na korporaci, když tato jeho představy neplní. A pak je to kdo s koho. Možných (zákonných) forem nátlaku i příkladů, kdy zákazníci uspěli, je dost. Navíc ve prospěch zákazníků v poslední době hrají i možnosti nových médií - především sociálních sítí. I když korporace občas dělají ramena, ve skutečnosti se ty, které na zákazníky kašlou, negativních mediálních kampaní bojí.

Nicméně je na zvážení každého soudruha, jak se každý soudruh k dané situaci postaví... :lol:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2294
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » pát 15 zář, 2017 5:31 pm

Colonel32:
Ale co v TT "jiného"?
Jako třeba "freelance" modely? Nebo co jiného místo ex M286.1 od MTB? Hmmm?
JendaTT
 
Příspěvky: 328
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Michal Vaniš » pát 15 zář, 2017 8:00 pm

JendaTT píše:Colonel32:
Ale co v TT "jiného"?
Jako třeba "freelance" modely? Nebo co jiného místo ex M286.1 od MTB? Hmmm?


....třeba je možno si objednat u OPRAVDOVÉHO MALOVÝROBCE za ODPOVÍDAJÍCÍ cenu KVALITNÍ model! Nebo oslovit např. známého modeláře, nabídky na eshopech, internet...
A těch "malovýrobců" ČSD/ČD v lepší kvalitě a tomu odpovídající ceně (než u MTB poměr kvalita/cena) je relativně dost.Jenom chtít pohledat... :wink:

Nechápu proč se tu stále někdo snaží omlouvat "trabanta" v ceně volkswagenu :evil: ... že je to podobné - má to čtyři kola a volant :roll:

Je sice hezké že vyrábí české-slovenské modely, ale radši budu mít na kolejišti dobře zpracovaný model německé loko, vlaku než odfláknuté rádoby české "cosi" ve stejné cenové relaci :twisted:
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 360
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod j p » sob 16 zář, 2017 1:26 pm

Mne vadi ty zbytecne chyby zpusobene lajdackou pripravou podkladu v CADu. Pritom udelat to spravne netrva dele. Cena formy je naprosto totozna. Zrovna se bavim jednim takovym "modelem". Puvodne jsem jich chtel koupit tak 15 - 20. Jenze jsou to chyby, ktere mi vadi a tak koupim 2 - 3 kusy a ty nejvetsi chyby na nich opravim. Nemam chut ani cas na bastleni 20 kusu. Ovsem jako hracka je to prijatelne i v te puvodni verzi. Pan vyrobce ma pravo vyrabet, co on uzna za vhodne. Mne je jen lito promarnene sance.
Naposledy upravil j p dne pon 18 zář, 2017 8:43 pm, celkově upraveno 1
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 415
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod czhunter » pon 18 zář, 2017 8:40 pm

Michal Vaniš píše:A těch "malovýrobců" ČSD/ČD v lepší kvalitě a tomu odpovídající ceně (než u MTB poměr kvalita/cena) je relativně dost.Jenom chtít pohledat... :wink:

Když jich je dost, tak v čem je problém s MTB?

Soucit s těmi chudáčky, co "nechtějí pohledat" je to jediné, co tě tíží?
Protože o nikoho jiného starost mít nemusíš - a o tyhle vlastně taky ne.
Modely tramvají a vlaků na mém Shapeways shopu:
https://www.shapeways.com/shops/minitrains?s=0
czhunter
 
Příspěvky: 388
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků