Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod mizl » sob 29 bře, 2014 9:41 pm

Scoot píše:Jsem poněkud z poslední diskuze kolem Manky ...zarmoucen.


Co naděláš ....

100 lidí sto názorů. Poslední dobou sledují velkou slovní agresi diskutujících. Proto se držím dál a již už ani moc nereaguji na příspěvky. Jelikož ať napíšeš co napíšeš, i když v dobré víře, vždy je to špatně a je ti nenásilnou formou naznačeno, že jsi hlupák. Myslím, že i proto, zde již nepřispívají "starý" pardálové od fochu.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod Pavel 152 » sob 29 bře, 2014 10:46 pm

K cenám modelů, zajímalo by mne jaký je podíl práce a materiálu na modelu lokomotivy vyrobené v Německu, např. jako brejlovec. Podle tohohle článku- Kolik stojí česká práce? Nové porovnání států.
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nak ... 5900fea04/
je cena hodiny v německu 30,3 Eura a u nás 10,3 Eura. Tak kdyby např. byl podíl 50/50 u ceny 140 Euro v Německu, by montáž u nás byla místo 70 jen 23Euro. Tak proč lokomotiva vyrobená u nás nestojí 73Euro. A nezatahoval bych do toho čínské výrobce.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod j p » ned 30 bře, 2014 12:37 am

Vstrikovaci lis v Nemecku stoji stejne nebo mene nez v Cesku. To neni ani prace ani material a prece to ma dost vyrazny vliv na cenu. Dalsi vec je ze v te statistice nejsou zahrnuty administrativni naklady. Cim vice papirovani, tim je to drazsi.
Nezanedbatelny neni ani vliv velikosti serie. Pokud delam od jedne varianty 100 kusu, tak to bude drazsi nez kdybych delal 1000 kusu, protoze naklady na tu barevnou mutaci se rozpocitaji na mensi pocet kusu. A nakonec ta prumerna cena prace takhle hrube pocitana moc nepomuze prave protoze je prumerna. Kdyz budeme porovnavat nejlevjnejsi regiony v Nemecku (kde se nachazi vetsina nemeckych vyrobcu TT) s nejdrazsim regionem v Cesku (kde je cesky vyrobce), tak to tretina rozhodne nebude.
Pripada mi to jako dost naivni otazka, ale budiz.
Zkuste ten svuj priklad preformulovat:
material totez
vyrobni zarizeni totez
delnici -30%
administrativa totez nebo vice
prodej totez
zisk totez
Vyslo by mi z toho, ze srovnatelny model vyrobeny v Nemecku by mel byt asi tak o 5 az 10 EUR drazsi.
Brejlovec vyrobeny v Cesku stoji 110 EUR, Brejlovec Kuehn stoji 120 EUR. Tak to jsem se docela trefil, ne?
(ceny jsou z e-shopu)
Naposledy upravil j p dne ned 30 bře, 2014 9:45 am, celkově upraveno 1
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod _pavel_ » ned 30 bře, 2014 8:37 am

j p píše:.... Brejlovec Kuehn stoji 120 EUR......


Dá se sehnat i levněji. A Roco ještě levněji :wink:
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod _pavel_ » ned 30 bře, 2014 8:41 am

Jenže obojí je děláno na dálném východě :D
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod Myšpulín » ned 30 bře, 2014 3:30 pm

j p píše:[Vstrikovaci lis v Nemecku stoji stejne nebo mene nez v Cesku.
...
vyrobni zarizeni totez

K výrobě modelu není zapotřebí jen lis a forma, ale i množství dalších strojů a přípravků. Zavedená firma již tyto stroje a přípravky má, mění je minimálně, účetně jsou již odepsané a firma má zcela jistě rezervy na nákup nových. Česká firma toto vše musí pořídit jednorázově, protože s takovouto výrobou začíná, musí co nejdříve splatit půjčku, kterou si na nákup strojů a rozjetí výroby půjčila a co nejdříve musí vytvořit rezervy na nákup nových, jiných apod. pro další výrobu. Takže se obávám, že cena práce v ceně modelu bude tvořit o hodně menší podíl, než polovinu.

Promiň j p, že jsem si půjčil část tvého příspěvku, to jen pro ostatní, abych se měl od čeho odpíchnout.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod czhunter » ned 30 bře, 2014 6:31 pm

Myšpulín píše:Česká firma toto vše musí pořídit jednorázově, protože s takovouto výrobou začíná

To vůbec není potřeba, i v ČR jsou firmy, které se zabývají výrobou plastových lisovaných dílů (klidně i "na klíč" - ty dodáš 3D model, oni s konzultacemi celou formu vyvinou - nebo si dodáš vlastní formy, pak je to samozřejmě levnější). Na to, abys dělal modely nemusíš kdejaký stroj vlastnit - prostě si pronajmeš strojní čas u firmy, která už ty stroje má.

Nevím jak dlouho se vyrábí výlisek kastle lokomotivy, vím že jsem dělal plastový díl podobné velikosti a trvalo to 20 sekund (zavření formy, vstříknutí plastu, chlazení, otevření formy/vytlačení dílu). I kdyby to na kastli byla minuta na každý cyklus (a to pochybuju), a i kdybys těch kastlí dělal 1000 ... tak ten lis zas tak moc nevytížíš.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod Myšpulín » ned 30 bře, 2014 7:10 pm

To je sice pravda, ale je třeba započítat dobu nasazení a snesení formy z lisu, uštelování, seřízení, přísun materiálu apod. Pracoval jsem v gumařské firmě, kde formy byly navíc zahřáté na jistou teplotu, takže k tomu i ochlazení a nahřátí. Většinou bylo co dělat skoro celou směnu. A pro rýpaly doplním, že jsem to sledoval jako nezůčastněný, neb mou náplní práce bylo něco jiného.

A taková lahůdka, jako výroba 50 ks vzorků odstavila jeden lis třeba i na týden. Opět pro rýpaly, 5 x 10 ks.

A jak jsem psal, není to jen lisování, ale třeba i broušení, případné vrtání apod. Na to jsou potřeba přípravky. Dále potisk. Atd, atd. A myslím si, že je lepší mít vlastní lidi, kteří to ohlídají přesněji než jakákoli kooperace. Nabouchat to umějí i číňani, ale ten pláč tady potom ...
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod vvitty » ned 30 bře, 2014 10:15 pm

Pánové představa že v nějaké firmě co se vážně zabývá vstřikováním plastů přivítají s radostí zakázku na lisování kastlí lokomotiv je zcela mimo mísu.
Pokud se nerozloučí už při zjištění CO chcete dělat tak dost učitě poté co zjistí KOLIK toho chcete dělat. Protože pokud lis po dobu testování formy a pořizování zkušebních výlisků, nastavování a dolaďování bude místo toho pokračovat v bouchání květináčů nebo polotovarů pro PETky tak majiteli vydělá úplně stejně a ještě nehrozí že se s ním někdo bude dohadovat že se po vyhození z formy ta PETka škrábnula a nedá se použít... a pokud náhodou na takovou firmu narazíte a neodradí vás ani cenou tak formu dají na lis nejdřív za měsíc v technologické odstávce, rozhodně kvůli tomu nestopnou běžící zakázku.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod czhunter » pon 31 bře, 2014 12:44 pm

Pokud je firma živa z výroby milionů květináčů a polotovarů PET lahví, pravděpodobně nemá na Internetu inzerci s tím, že vyrábí lisované díly na zakázku a také pomáhá s vývojem a výrobou forem.
Pokud tam toto napsáno má, tak naopak pravděpodobně z výroby květináčů a PET lehví živa není.

Čekat měsíc na volný strojní čas není v oboru železničního modelářství (kde jsou běžná mnohaletá zpoždění modelů) žádný problém. To není obor, kde by se "situace na bojišti měnila každým dnem" - spíš naopak.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod chameleon » pon 31 bře, 2014 1:38 pm

vvitty píše:Pánové představa že v nějaké firmě co se vážně zabývá vstřikováním plastů přivítají s radostí zakázku na lisování kastlí lokomotiv je zcela mimo mísu.

přesně tak, jednou jsem poptával něco nestandardního, a všude jsem pohořel... Jakmile požadujete přesnost na desetiny milimetru, nestandardní materiál, apod, tak radši Vás odmítnou. Ale nedivím se jim zrovna u vstřikolisu je hodně faktorů, které se mohou podělat (materiál vs. stroj a hlavně vs. forma)
Známý (amatér v oboru) si koupil použitý vstřikolis za pár desítek tisíc, a trvalo mu 2 měsíce, než mu to vyplivlo první prodejný výlisek kastle (né k vláčkům) No a další měsíc mu trvalo, než se mu ten výlisek povedlo zopakovat :D

Je jisté, že když budete chtít, tak vyrobíte a převálcujete drahou konkurenci - chce to jen se zapálit pro věc, zainvestovat do strojů a celé dny a noci učit se, zkoušet, a makat a makat... a během pár let to musí vyjít :mrgreen: a neztrácet čas plkáním na fóru :mrgreen: (= takže já už jsem mimo hru) :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Ceny modelů ...... (a jiné plky)

Příspěvekod vvitty » pon 31 bře, 2014 1:45 pm

Nemusi to nutne byt miliony PET lahvi, uplne staci desetitisicove serie krytu elektroniky, ovladacich kolecek nebo jinych blbin. Vsechno tohle muze lis s klidem automaticky hazet na hromadu do prepravky kterou nekdo jednou za cas vymeni a nikoho to neurazi. Zkuste se tak chovat ke kastlim na modely. Firem co zakazkove vstrikovani a vyroby forem nabizeji je spousta, ale minimalne drive se o veci jako vylisky modelu nemeli chut ani bavit. Takze to ve finale vede na vlastni stroj...

Ad "mesic v modelarine nic neni" - to asi ne, na druhou stranu tech dilu na lokomotive je vicero a pokud takto funguje kazdy dodavatel, tak je plynulost vyroby v kopru a naopak plynulost nakladu dale pokracuje.

Ale jinak s chuti do toho :wink:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Stavby a modely f. Šikulové - postřehy, fotky, zkušenost

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 čer, 2014 11:07 am

TomBart píše:
mnitka píše:Díky, díky,budu muset něco vymyslet a s oplocením zaimprovizovat.
Čeklaj sem víc reakcí dokonce i obrázky.

Asi to tu skutečně umírá.

Co se týče diskuze, tak si myslím, že to tak strašně neumírá, ale je pravda, že když se po pár dnech přihlásím, tak jsou pro mne zajímavá témata: novinky HO, moduly, patiny, Ostramo, skály a pod. To jsou témata, ze kterých se dá čerpat. Témata jako plánování "hračkových" kolejišť s mnoha stránkami připomínek mi přijdou naprosto mimo. Jednak se připomínky těch zkušenějších stále opakují, ale hlavně je to stále dokola. připomínkovat diskuzi jednoslovnými příspěvky, které se blíží přepisu konverazce někde z hospody opravdu přispívají k úpadku.



Ano i ne,jak se to vezme z daného pohledu.Za těch X roků co tu jsem,jsem zažil X projektů v drtivé většině nedotažené do zdárného konce.Víme proč,na začátků máme velké oči,skutek utek :mrgreen:,ale to snění je na tom nejkrásnější.To,že se neustále opakují skoro stejná ne-li totožná témata,tomu nezabráníme a ani nechceme.Já spíše začínám sledovat trend,kdy se začínáme rozlamovat "časově" (dle epoch).Je to dáno i vývojem.Parní provoz,hustý nákladní provoz,čtyřnáctivozové rychlíky,provozuschopných vleček,si již pamatujeme jen my,skoro pamětnící.Dnešní modeláři prostě jedou v VI až v VII epoše,kdy nákladní doprava je zcela nulová a převládá zcela moderní trakce.Tak to vyplývá i z jejich navrhovaných koncepcí kolejišť.Taková je doba.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stavby a modely f. Šikulové - postřehy, fotky, zkušenost

Příspěvekod jafobe » úte 17 čer, 2014 7:55 pm

asi tak, mění se doba, hlavně se mění lidé, a tím i jejich přístup k diskusi samotné... připadá mi že neradi hledají než něco plácnou, radši založí nové vlákno o něčem co se probíralo x-krát, aby jim zkušenější hned poradili a nemuseli se to mnamáhat hledat :( skoro jako by to měli automaticky dostat na zlatém podose až pod nos, bez kritiky (ta poškozuje často jejich sebevědomí či spíše EGO), bez prosím a bez děkuji ... neřekl bych že diskuse až tak upadá, jako se mění její obsah, který těm starším a hlavně zkušenějším už nemá moc co dát, a spíš jim diskuse začíná být proti srsti kvůli opakujícím se dotazům a řešení něčeho co je moc moderní, a pro modeláře který se o železnici zajímá dýl a hlouběji, už nezáživné
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Stavby a modely f. Šikulové - postřehy, fotky, zkušenost

Příspěvekod Barbucha » úte 17 čer, 2014 8:15 pm

Neviděl bych to tak dramaticky. Stačí se podívat, kolik lidí shlédne příspěvek, kolik lidí tu čerpá inspiraci, aniž by cokoliv napsali. To že se tu pár lenochů snaží vytahat nějaké rozumy pohodlněji, ještě neznamená, že by byli v nějaké většině. Navíc většina z té menšiny jsou mladí pod 20 let, zřejmě je to podobný trend jak ve "vzkvétajícím" školství, kdy další generace je v průměru o něco pitomější jak předešlá (aspoň to vychází z testů). Na blbce platí odjakživa naprosto jednoduché pravidlo: nereagovat.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků