Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Davca » pát 24 úno, 2017 7:25 pm

hank píše:
Střelec píše:Jaký teploty snese lukoprén? Pokud vydrží nějakých 350 - 400°....


Který druh Lukoprénu používáš? Lukoprén N 5541 je určen přímo pro odlévání olova, cínu, antimonu a jejich slitin a vydrží do 320°C. Tady
http://www.chemex.cz/default.aspx?proce ... oprenu.pdf
máš přímo postup, jak se odlévá slitina ve složení 20% Sn, 70% Pb, 10% Sb - to je vlastně liteřina, kterou nejlépe seženeš v Kovohutích Příbram - ale to možná jako střelec víš líp než já, že ti ji dodají ve formě 12 kg ingotů, takže jestli ji nemáš doma pro své účely, tak se ptej někde u uměleckého tiskaře, který tiskne knihtiskem.



Zdravím,
níže uvádím citaci nabídky, která mi dnes dorazila z Příbrami ...

Pb70Sn20Sb10 – bločky (cca 5 kg), ingoty (cca 12 kg)
Množství: 100 kg (minimální výrobní dávka)
Jednotková cena: 340,-Kč/kg (EXW, bez DPH)
Balné a přepravné: dle dohody
Platební podmínka: zálohová faktura
Dodací lhůta: cca 3 týdny
Platnost: do 3.3.2017


Škoda, těch 100 kg je pro odlití jednoho závaží pro tilligovic Kocoura asi zbytečně moc. :)

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Patrik Novák » sob 25 úno, 2017 5:47 am

no a co si dojít do železářství , apod. a chtít cín na pájení okapů

např http://tuzemsko.zahrada-naradi.cz/cin-t ... 87655.html
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hank » sob 25 úno, 2017 7:12 am

Řekl bych, že ta pájka je dost měkká a taje při 190°C, to se mi zdá dost nízko.

To už radši rybářská olůvka.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Myšpulín » sob 25 úno, 2017 8:19 am

Pokud se stavíš v pneuservisu, třeba ti stará závaží věnují.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Polabský » sob 25 úno, 2017 10:32 am

Myšpulín píše:Pokud se stavíš v pneuservisu, třeba ti stará závaží věnují.


Oni už ani vyvažovací olůvka nejsou z olova :mrgreen:
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Pavel 152 » sob 25 úno, 2017 11:24 am

Chlapi, zabýváte se nesmysly, jak budete lít olovo nebo tisk. liteřinu? Máte kovové formy? Na odlití detailů potřebujete speciální bílý kov, vhodný do lukoprenových forem a i tak je to nutno lít pod tlakem buď na vysoký komín(nálitek) nebo na tzv. odstředivém lití.Tento kov je o něco lehčí než olovo.
Jinak se dopracujete jen k příšernému výsledku jako Patrik Novák viz na jeho rajčeti.
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod j p » sob 25 úno, 2017 12:06 pm

Pavel 152 píše:Chlapi, zabýváte se nesmysly, jak budete lít olovo nebo tisk. liteřinu? Máte kovové formy? Na odlití detailů potřebujete speciální bílý kov, vhodný do lukoprenových forem a i tak je to nutno lít pod tlakem buď na vysoký komín(nálitek) nebo na tzv. odstředivém lití.Tento kov je o něco lehčí než olovo.
Jinak se dopracujete jen k příšernému výsledku jako Patrik Novák viz na jeho rajčeti.


Zrovna tem zavazim nejake kosmeticke vady prilis nevadi a staci sadrove formy. Forma z lukoprenu dobre poslouzi k vyrobe kopii z vosku, ktere jsou treba k vyrobe sadrove formy. Technologie "cire perdue" se pouziva po staleti. https://cs.wikipedia.org/wiki/Metoda_ztracen%C3%A9ho_vosku
K vyrobe detailu se mi zda vhodnejsi mosaz. Mosazne odlitky detailu se dodnes pouzivaji v TT. Prikladem muze byt lonska maloseriovka Alco RS-3 od nemeckych modelaru, ktera ma krasne mosazne podvozkove masky a nadrz.
K navrhu nalitku a vtokove soustavy jsou treba alespon zakladni znalosti odlevani kovu a s tim odlevanim olova velmi opatrne at se nepriotravite.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: fotky Tilligových RailJetů

Příspěvekod j p » sob 25 úno, 2017 12:12 pm

hurvinkuv píše:Zdravím,
na fóru Stummis Modellbahnforum, Modelbahn Technik, Umbauten / Eigenbauten, Strana 118 nahoře jsou fotky Tilligových Railjetů:
Kód: Vybrat vše
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=27&t=101046&sid=68629a41a72dbbe26532985ec2ae124b&start=2925

Přjde mi docela vhodné, že fotky jsou právě v tomto tématu a jsem rád, že vím, co si s radostí nekoupím :)


No aspon u toho maji napsano, ze to je "freelance" model inspirovany Railjetem - podobne jako pred lety T334 v barvach DSB.
Problem je v tom, ze cela rada zakazniku si to koupi jako hracku a tim se omezi poptavka po skutecnem modelu Raijetu. To uz jsme tady pri ruznych prilezitostech probirali 100x.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod vvitty » sob 25 úno, 2017 12:18 pm

Pavel 152 píše:Chlapi, zabýváte se nesmysly, jak budete lít olovo nebo tisk. liteřinu? Máte kovové formy? Na odlití detailů potřebujete speciální bílý kov, vhodný do lukoprenových forem a i tak je to nutno lít pod tlakem buď na vysoký komín(nálitek) nebo na tzv. odstředivém lití.Tento kov je o něco lehčí než olovo.
Jinak se dopracujete jen k příšernému výsledku jako Patrik Novák viz na jeho rajčeti.


Vzhledem k tomu ze rec je o odlitku zavazi tak uplne s klidem do dvoudilne sadrove formy. Na zavazi moc detailu nebyva, tvar vesmes hranaty, rohy zaoblene... sadrova forma vydrzi X kusu. V dobe kdy Lukopren byla nedostizna zalezitost jsem odleval do sadry i 54mm figurky ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Myšpulín » sob 25 úno, 2017 5:07 pm

Polabský píše:
Myšpulín píše:Pokud se stavíš v pneuservisu, třeba ti stará závaží věnují.


Oni už ani vyvažovací olůvka nejsou z olova :mrgreen:

Já jsem psal věnují, ne prodají. Tj. ty, které sundali ze starých kol a nahradili je těmi novými. Takto jsem získal kbelík závaží, kde bylo asi polovina železo a ze zbývající poloviny polovina zinek a polovina olovo.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Pavel 152 » sob 25 úno, 2017 5:24 pm

Tak tohle asi do sádry kvůli těm rybinám nepůjde, navíc musí to být přesné, drží to ozubená kola. Je to směs olovo cín a něco bílého kovu. Oproti originálu Al Zn váží o 15g více 45g na 60g.
Závaží do BR 86 má některá místa jen 1mm silná, z olova by nebyly odlity, všechny hrany zakulacené a tenká místa by byl děravá.
BR 89 je z bílého kovu, síla stěn boudy je 1,5 mm, vše je odlito z jednotlivých stěn a spájeno, doplňky, světla zvon, píšťal apod. jsou z mosazi nebo bronzi tlakovým litím (jako odznaky)
Do toho se pustí jen firmy co se na odlévání specializují např Večerník modely autíček.
IMG_20161014_193800.jpg
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod samorostak » sob 25 úno, 2017 8:35 pm

Ano a protože to koupí, tak těch freelance modelů začne přibývat a skončíme někde ve Sparkys.... A příští rok může být z free Railjetu třeba Pendolííííno, ne?
Vaša TT-digi
V.-VI. epocha
samorostak
 
Příspěvky: 11
Registrován: sob 04 led, 2014 8:06 pm
Bydliště: Brno

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod JendaTT » sob 25 úno, 2017 9:09 pm

No dobře, ale ... už je to několik let, co Tillig udělal celkem povedený model Tauruse v barvách RailJet. A marně čekám na to, jestli se Roco nebo Piko rozhodne udělat RailJet soupravu, protože už jí v H0 nebo N dávno dělají a snad by v TT nebyl problém jí také udělat. A ono nic. A stále nic.

Teď, po letech, tedy Tillig pouští na trh něco, co má připomínat RailJet soupravu. A vůbec se nebojí použít jednotku, kterou už roky vyrábí, jen jí stříkne do jiného nátěru. Vložené vozy - dejme tomu - ale co ten řídící vůz? Formu na Tauruse mají a nejsou schopni ji ani jen zkusit naroubovat na stávající řídící vůz?

Chápu, asi tu Tilligovu RJ soupravu spousta lidí "z nouze" koupí. Protože co jiného mají v TT koupit a tahat za již několik let starými lokomotivami? Je to smutné, moc smutné, ale Tillig tímhle zaříznul snahu kohokoliv jiného udělat RJ soupravu. Protože pochybuji, že ji někdo jiný za cenu kolem 150€ na trh vůbec uvede. Tak ať se u Tilligů vykašlou na VI. epochu a dají prostor někomu jinému a zůstanou u té své III.-IV epochy, viz jejich "autíčka".

Abych řekl pravdu, tak takovouto RJ soupravu mohl Tillig uvést na trh klidně v době, kdy uvedl Tauruse v RJ barvách. Ale pročpak to neudělal? Na co čekal víc jak 3 roky? Komu se rozhodl Tillig vypálit rybník? Že by se někde dozvěděli, co chystá Roco nebo Piko? Odplata za Vectron?
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Scoot » ned 26 úno, 2017 8:18 am

Freelance-modelle
Máte Trabanta...nalepíte mu znak BMW... a máte Bavoráka...Bakelitové Moderní Wozítko ...a je taky z Německa :D

Railjet od Tiliga, je vlastně padělek za cenu originálu.
Je to úsměvné, že Rj. ČD se bude vyrábět (nejspíš koupíme vše.-)
Rj. OBB raději jen na objednání do 31.03.17 (tak za měsíc se uvidí... třeba to bude HIT)...

PS: Tillig, Kuhen, Piko, Roco
Těch příkladů už jsou desítky (lokomotivy, vagóny, koleje)
Léta nechtěl Tillig vyrábět Ylonky...až když je oznámila f.Kuhen.
Pokud by se Piko vykašlalo na Rekowagn a vrhlo se do Rj. byla by to bomba i zisk.
Až nějaká firma oznámí model Rj. Tillig to vyrobí.
Panáčkové manažeři...to co funguje v trhu HO...funguje to dobře i v malém trhu TT?
A proč to tedy dělají? Myslíte si, že nejsou chytří a neumějí počítat?
Protože proto? Stále se jim to cenově vyplatí-zaplatí.
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod JendaTT » ned 26 úno, 2017 8:36 am

Tillig má zcela jasná čísla, kolik prodal RJ Taurusů - takže je mu také jasné, kolik by se asi mohlo prodat skoro-RJ souprav. Ale že to zkusí s tak "povedeným" modelem, tak to asi nečekal nikdo :shock:
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků