Stránka 2 z 2

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: ned 28 kvě, 2017 5:54 pm
od UncleFardy
Kolegové, mám pocit, jakobych se stal obětí nějakého hovada... Koupil jsem si včera vůz TT Tillig Ara 1-0202, pomalu si totiž připravuji soupravu za krásnou českou páru, a dnes po příjezdu domů jsem zjistil, že vůz nestojí na podvozcích kolmo, ale trvale vychýlen na jednu stranu, a to tak, že dost. Máte někdo s tímto nějakou zkušenost? Předpokládám, že stejná vada se může vyskytnout i u obdobných vozů schuerzwagen. Než nějakého konstruktéra nazvu idiotem (normální člověk by výkyvně do stran udělal jen jeden podvozek), poradíte mi někdo jak tuto vadu odstranit? Je někde něco špatně zacvaknuté nebo je potřeba jeden podvozek vyjmout a dolepit si tam dvě malé třecí plošky, které zajistí kolmé postavení vozu na koleji? Nalepit závaží na opačnou stranu jsem zavrhl, to bych vůz vychýlil trvale zase na tuto stranu.Uvítám třeba i radu, jak opatrně bez poškození jeden podvozek vyjmout, pak uvidím, co se dá dělat.... Děkuji

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: ned 28 kvě, 2017 8:12 pm
od Radek Strnad
Co bys chtěl, za ty peníze, buď rád, že jezdí. Že je nakřivo? Je to výrobek Tillig. Já ho mám doma také a také je nakřivo. Mám i ten tmavě modrý, ale ten je skoro rovný. Podle mně je pes zakopán v, kromě ne moc šťastné konstrukci, také v pružném plíšku, který sbírá proud pro osvětlení vozu. Je přesně v dosedací ploše podvozku, pruží a je to vidlice. Vyndej podvozek a uvidíš. Jo a až si utrhneš polovinu čepu podvozku, tak si můžeš na setkání v Sebnitz koupit nový jako ND.

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: ned 28 kvě, 2017 8:49 pm
od UncleFardy
Haha, vůbec nemám radost, že v tom nejsem sám. Pravda, vagonek za mrzkých 1500 Kč, k tomu ještě ČSD, opravdu asi nemusí stát kolmo, to by se dalo oprávněně očekávat, kdyby ho v TT udělal třeba fein-mikro-meta-metal-kdosi za 12000, doufejme Kč. Dobrá, řekněme, že nikdy nebudu mít v úmyslu vůz vybavit vnitřním osvětlením (což by někdo mohl považovat za snahu točit kolem modelářského vývoje zpět, ale budiž mi toto lehké pootočení dovoleno). Když se tedy nějak kultivovaně dostanu do skříně a ten sběrač proudu odstraním, bude to stát kolmo? Já vím že chci moc, ale přece jen, beru to prestižně a chci aby můj vůz za 1500 Kč kolmo stál i jezdil. Každopádně, nyní tedy můžeme s čistým svědomím toho konstruktéra u Tilligů nazvat kokotem, protože navrhnout uchycení obou podvozků výkyvně může jen nějaký podomní kreslič, abych toho dobře placeného vývojáře oprávněně neurážel sprostými slovy...

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: ned 28 kvě, 2017 8:50 pm
od UncleFardy
Jo, a ještě technická - tak abych podvozek co nejrychleji vyndal, setkání v Sebnitz je cobydup....

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: pon 29 kvě, 2017 8:25 pm
od Radek Strnad
Proč myslíš, že jsem psal, že si můžeš koupit v Sebnitz ND. Zkus podvozek velmi opatrně vykroutit a po celou dobu doufej, že bude vyroben z dostatečně pružného plastu a neulomí se to. Mohl bys také rozebrat celý vůz a zkusit to vytlačit zevnitř.

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: úte 30 kvě, 2017 7:34 am
od Tkadlec Jaroslav
když tady je debata tak poprosím kdo pojede na setkání do Sebnitz a koupil by mě taky jeden podvozek Jídelní vůz ex WR4ü38 byl bych rád když tak na email aggressor16@seznam.cz díky

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: úte 30 kvě, 2017 11:41 am
od UncleFardy
Teda pánové, já žasnu... ale to je tím, že ještě nemám tolik zkušeností se současnými továrně vyráběnými modely. Trošku jsem model zkoumal, pravda, jen zvenčí, a zjistil jsem, že ty plechové proužky, co mají sbírat proud, v těch čepech asi opravdu trollí. Čep působí jakoby byl odpružený, doufám, že to je právě kvůli těm plíškům. Kdyby se mi je podařilo nějak odstranit, aniž bych zničil podvozek, jakože nějaký nápad mám, tak mi z toho vychází, že na sebe dolehnou dvě plastové plochy a vůz bude stát kolmo. Vůz má přípravu pro zabudování osvětlení, a tudíž by měl mít odcvakávací střechu, tím pádem i odendávací vnitřní vybavení a to už pak budu na těch plíškách, a na těch si zgustnu, pudou weg, ale to bude kvapík. A vyhodím je z okna, a předtím si pohlídám, aby okno směrovalo na západ, odkud sem ten šmejd přitáhl....

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 1:41 pm
od radekkrupka
Ahoj, pro nedostatek lepšího vlákna dávám sem:

podařilo se mi sehnat z druhé ruky vůz Ca od Tilligu, kat.č. 13327. Jedná se zřejmě o maloserii do Všestar, někdy okolo 2004 - nejsem si jist.

Zaujalo mě číslo vozu - na skříni uvedeno Ca 4-5586, ovšem na podvozku je 4-5568.

Je to chyba překlepem při přípravě podkladů, nebo mám v ruce nějaký model poskládaný ze dvou různých? Máte to také tak?

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 8:52 pm
od krakora
Tak jsem se šel podívat a to číslo na rámu mám také prohozené.
Kupoval jsem ho ve Všestarech, takže asi už chyba z výroby.

Petr

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 11:00 pm
od Colonel32
Dal by se do té sestavy zařadit i vytápěcí vůz?

http://www.stromlinie.eu/02_Modellbau/0 ... wagen.html

Re: sestava k TT Jídelní vůz ex WR4ü38, ČSD, Ep.III

PříspěvekNapsal: ned 15 črc, 2018 5:10 pm
od UncleFardy
Tak jsem po dlouhé době při úklidu narazil na krabičku s vozem Ara od Tilliga a přepadla mě odvaha vyřešit jeho kolmé postavení na kolejích. Vzpomněl jsem si na radu z tohoto vlákna, že podvozky lze kolmým tahem bez poškození vyjmout. Ano, šlo to lehčeji, než jsem si myslel, a opravdu se nic neulomilo. A taky jsem zjistil, že pravda byla skutečně v těch plíškách, které by měly odebírat proud pro osvětlení. Ukázalo se, že s plíšky někdo přede mnou manipuloval. Tím do...vil posazení vozu na kolejích. Tak šel vůz vrátit, vzal si nový a já si koupil ten shit. Jeden podvozek měl ty plíšky krásně symetrické, naohýbané z výroby, druhý podvozek měl jednu pacičku pozohýbanou tak všelijak. Ze dvou možností 1) ohýbat, testnout, přihnout, testnout, odehnout, testnou atd. až do úplného zblbnutí a 2) ustřihnout - jsem okamžitě zvolil tu druhou. A hle-vůz okamžitě stál na kolejích kolmo. Takže mohu potvrdit, a platí to i pro vozy ABa a Ba od stejného výrobce, kterých si nemálo koupím, až budou ve verzích BCa a Ca, že když bude mít někdo stejný problém (a znova připomínám, já jsem ustřihl ale nevrátil), tak kolmým tahem podvozek vytáhnout a pak použít jednu ze dvou výše uvedených variant.... Nebo vrátit :evil: