Stránka 1 z 1

Soukolí TT - profil RP25

PříspěvekNapsal: úte 30 dub, 2013 7:00 pm
od peter_vy
EDIT moderátor : na návrh diskutujícího vytaženo do extra vlákna (aby informace nezapadly někde jinde :lol: )

Ja som všetky šmajdavé dvojkolia vymenil prevažne za tieto: http://www.modmueller.de. Ceny sú veľmi dobré a kvalite sa nedá nič vytknúť - kalené, černené, lesklé a hlavne vystredené. K dispozícii sú rôzne typy uloženia, izolovania a dĺžok osky. Majú mierne odlišný profil od Tilliga, k dispozícii sú tiež aj s profilom RP25.

Re: Novinky TT 2013

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 6:01 am
od mnitka
peter_vy píše:Ja som všetky šmajdavé dvojkolia vymenil prevažne za tieto: http://www.modmueller.de. Ceny sú veľmi dobré a kvalite sa nedá nič vytknúť - kalené, černené, lesklé a hlavne vystredené. K dispozícii sú rôzne typy uloženia, izolovania a dĺžok osky. Majú mierne odlišný profil od Tilliga, k dispozícii sú tiež aj s profilom RP25.


I v TT jsou zde ke koupi nápravy s profilem RP 25 :?:

Re: Novinky TT 2013

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 10:33 am
od peter_vy
mnitka píše:I v TT jsou zde ke koupi nápravy s profilem RP 25 :?:

Tu: http://www.das-service.de/Modmueller/tt ... z-rp25.php,
alebo napr. aj tu: http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/.

Alebo aj obyčajné s kratšou oskou pre 3-osé podvozky: http://www.ebay.de/itm/20-TT-Radsatze-7 ... 1768wt_754.

Re: Novinky TT 2013

PříspěvekNapsal: stř 01 kvě, 2013 5:59 pm
od mnitka
Petře, děkuji za info. Před pár týdny jsem to na stránkách Modelleisenbahnzubehör Fa. Müller hledal a nenašel jsem.

Re: Novinky TT 2013

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 7:22 am
od peter_vy
Nie je zač...

Admin:
Možno by bolo vhodné presunúť časť diskusie o dvojkoliach do iného/nového vlákna.

Re: Soukolí TT - profil RP25

PříspěvekNapsal: čtv 02 kvě, 2013 12:00 pm
od j p
Ma nekdo zkusenosti z profilem RP25?
Norma je tady: http://www.nmra.org/standards/sandrp/rp25.html

Ptam se protoze koleje podle NEM nejsou plne komatibilni s dvojkolimi podle NMRA a naopak. Teoreticky mohou nastat problemy. Jak to vypada v praxi? Trochu me prekvapuje, ze u kol s RP25 chybi v nabidce prumer kola nekde kolem 6.8 - 7.0 mm. Predpokladam, ze by bylo mozne je objednat kdyby byl zajem.

Neco o teto problematice v N jsem nasel tady: http://www.modelbaneteknik.dk/n-scale/stnd/stnd1-e.htm

Re: Soukolí TT - profil RP25

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2013 9:13 pm
od fivejohny
na maloseriovky.eu jsou i 7,0

Re: Soukolí TT - profil RP25

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2013 9:43 pm
od radeksindy
Ptam se protoze koleje podle NEM nejsou plne komatibilni s dvojkolimi podle NMRA a naopak.

Rozdíl je ve způsobu definice rozměrů. NMRA definují rozměry vzhledem k tloušťce disku, zatímco NEM normy vzhledem k rozchodu modelové koleje. Podle NEM je pro TT tloušťka disku 2,3 až 2,5mm a tomu odpovídá okolek od 0,5 do 1,0mm. Podle NMRA rozsah odpovídá CODE90 až CODE100, po zvětšení na nejbližší vzdálenější definované disky kol dostávám k CODE88 až CODE110. Okolky pro tyto dvě tloušťky disku jsou 0,58mm a 0,64mm což zcela určitě patří do množiny definované podle NEM. Takže kolo vyrobené pro TT podle RP25 plně vyhovuje NEM ...

Teoreticky mohou nastat problemy. Jak to vypada v praxi?

... takže ani teoretické problémy není potřeba nijak řešit. Teoretický nesoulad nastává pouze druhým směrem, kdy podle NEM je možné mít kolo s okolkem 0,5mm, což je méně než připouští NMRA. Ale tomu nic nevadí, protože tady jde jen o hloubku drážek a v tomto směru žádné omezení nezafunguje.

V H0 se například finescale dvojkolí běžně používají na normálním kolejivu za podmínky správného seřízení rozkolí. V TT bude RP25 fungovat na kolejivu bez problémů pokud budou správně sesazena a budou dodrženy normy i pro výhybku (klíčové hodnoty jsou B a ty jsou třeba pro H0 v poslední verzích upraveny v NEM tak, aby odpovídaly NMRA).