Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 08 čer, 2014 9:43 am

bkk píše:Vážení přátelé,

KB-model přináší na trh další svou novinku - a to stavebnici modelu výpravní budovy dle typového listu 253/H KkStB "Javorník", více zde: http://www.kb-model.eu/fotky12928/soubo ... vornik.pdf


Chlapi, co třeba taky nějaký velký český nádraží - třeba Čerčany nebo podobný...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod hank » ned 08 čer, 2014 4:52 pm

Tak se vracím ke svému nočnímu výkřiku do tmy, abych upřesnil text průvodního letáku KB-modelu k nové budově podle normálie 253/H.

Výrobce uvádí:
"Budova typového listu 253/H KkStB je k vidění na našich regionálních tratích převážně v západních Čechách na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary a Karlovy Vary – Potůčky, na lokálkách v oblasti Jeseníků a na trati Beroun Závodí – Rudná. Předlohou pro náš model je budova ve stanici Javorník ve
Slezsku (Jauering – 295 m n/m) ležící na trati 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku, na které byl provoz zahájen v roce 1896. Z této stavebnice je možno postavit typově stejné budovy, jako např. Židlochovice, Zlaté Hory, Vodňany, Velká Kraš, Vápenná, Štíty, Svojetín, Světlá Hora, Smržovka,
Pernink, Lučany nad Nisou, Lampertice, Hradec nad Moravicí, Horní Blatná, Grygov, Malá Morávka, Nové Hamry, Nedvědice, Hořesedly…"

Omyl autora textu spočívá v tom, že podle normálie 253/H kkStB nebyly postaveny budovy Židlochovice, Hradec nad Moravicí a Grygov, které budovala KFNB a jsou postaveny podle jejích výkresů (přijímací budova IV. třídy pro místní dráhy, normálie KFNB č. 34 z roku 1891) ani budova v Lamperticích postavená ÖNWB podle výkresu pro přijímací budovy místních drah typu A.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod hank » ned 08 čer, 2014 5:05 pm

Petr Zatrepalek píše:
bkk píše:Vážení přátelé,

KB-model přináší na trh další svou novinku - a to stavebnici modelu výpravní budovy dle typového listu 253/H KkStB "Javorník", více zde: http://www.kb-model.eu/fotky12928/soubo ... vornik.pdf


Chlapi, co třeba taky nějaký velký český nádraží - třeba Čerčany nebo podobný...


Co to je "velké nádraží"? Nějaká opravdu velká uzlová stanice? Nebo přípojná stanice hlavní a vedlejší trati? Nebo nějaká větší nácestná stanice na hlavní trati? Jaký parametr se použije pro definici její velikosti? Počet a/nebo délka dopravních kolejí? Počet vlaků za 24 hodin? Obrat vozů k nakládce/vykládce/předávce na vlečky/z vleček? A hlavně: Pro tyto modely (od Šikulů a KB-modelu) vidím spíš jako cílovou zákaznickou skupinu budovatele domácích kolejišť. Kolik lidí si opravdu koupí domů třeba zrovna ty zmíněné Čerčany?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 08 čer, 2014 5:42 pm

Petr Zatrepalek píše:Chlapi, co třeba taky nějaký velký český nádraží - třeba Čerčany nebo podobný...


Ja myslim, ze by mu stacilo neco takoveho. Zdroj: http://www.jkmodels.nafoceno.cz/Fotogra ... -doby.html
Přílohy
nadrazi_j.hradec_1.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod T 478 3022 » pon 09 čer, 2014 5:39 pm

hank píše:
Omyl autora textu spočívá v tom, že podle normálie 253/H kkStB nebyly postaveny budovy Židlochovice, Hradec nad Moravicí a Grygov, které budovala KFNB a jsou postaveny podle jejích výkresů (přijímací budova IV. třídy pro místní dráhy, normálie KFNB č. 34 z roku 1891) ani budova v Lamperticích postavená ÖNWB podle výkresu pro přijímací budovy místních drah typu A.

Mě se ty Židlochovice jako laikovi hned nezdály.Ta budova tam je opravdu jiná.Není to tak dlouho,co jsem tam slídil.A jen tak naokraj,jelikož je obydlená,tak je i celkem zachovalá.
Takže,jestli jsem to dobře pochopil,tak lokálky na jih od Brna k Břeclavy odbočující z 250-tky,mají -samožřejmě pokud zustali zachovány- puvodní budovy dle normálií KFNB?
Ted mě napadají např. Pohořelice-budova jiná než v Židloch.,ale nějaké podobnosti by se tam našli,řekl bych.
T 478 3022
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod hank » úte 10 čer, 2014 4:26 am

T 478 3022: Ano, když KFNB stavěla tzv. Dráhu moravskoslezských měst, tj. úsek Kojetín - Bílsko (dnes Bielsko-Biala v Polsku), architekt Anton Dachler pro ni navrhl staniční budovy 4 velikostí v jednotném slohu z neomítnutých cihel, které později byly použity i pro většinu lokálek KFNB, včetně té pohořelické. Takže pár příkladů, nebudu teď brát v úvahu stupeň jejich zachovalosti ani demolice a přestavby: Kromě jmenovaných Židlochovic a Pohořelic to jsou třeba Tovačov, celý úsek Opava - Horní Benešov, Suchdol - Fulnek a Suchdol - Budišov, samozřejmě všechny nácestné stanice z Kojetína až po Ostravu uhelné nádraží, Frýdek-Místek - Český Těšín a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Ve stejném stylu byly vystavěny strážní domky, remízy, vodárny, malé obytné budovy pro drážní zaměstnance se dvěma až čtyřmi byty v nácestných i větší bytové domy v uzlových stanicích, ale třeba i takové stavby jako čerpací stanice s parním strojem pro vodárnu v Horním Benešově. Výjimečně správa KFNB tento typ budovy použila i na hlavní trati, to je ten zmíněný Grygov. Většina normálií KFNB je v originálech zachována v archívu olomouckého ředitelství ČSD/ČD, který je teď umístěn v budově SŽDC ve stanici Červenka, uvádí je ve své knize Česká nádraží Mojmír Krejčiřík a v publikaci Kulturní dědictví Severní dráhy císaře Ferdinanda podrobně pí mgr. Alena Borovcová z Ostravské univerzity.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 10 čer, 2014 6:51 am

Jiri Dvoracek píše:
Petr Zatrepalek píše:Chlapi, co třeba taky nějaký velký český nádraží - třeba Čerčany nebo podobný...


Ja myslim, ze by mu stacilo neco takoveho. Zdroj: http://www.jkmodels.nafoceno.cz/Fotogra ... -doby.html


Dám přednost Čerčanům, nicméně díky za tip :idea:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod bkk » stř 11 čer, 2014 6:16 am

hank píše:Tak se vracím ke svému nočnímu výkřiku do tmy, abych upřesnil text průvodního letáku KB-modelu k nové budově podle normálie 253/H.

Výrobce uvádí:
"Budova typového listu 253/H KkStB je k vidění na našich regionálních tratích převážně v západních Čechách na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary a Karlovy Vary – Potůčky, na lokálkách v oblasti Jeseníků a na trati Beroun Závodí – Rudná. Předlohou pro náš model je budova ve stanici Javorník ve
Slezsku (Jauering – 295 m n/m) ležící na trati 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku, na které byl provoz zahájen v roce 1896. Z této stavebnice je možno postavit typově stejné budovy, jako např. Židlochovice, Zlaté Hory, Vodňany, Velká Kraš, Vápenná, Štíty, Svojetín, Světlá Hora, Smržovka,
Pernink, Lučany nad Nisou, Lampertice, Hradec nad Moravicí, Horní Blatná, Grygov, Malá Morávka, Nové Hamry, Nedvědice, Hořesedly…"

Omyl autora textu spočívá v tom, že podle normálie 253/H kkStB nebyly postaveny budovy Židlochovice, Hradec nad Moravicí a Grygov, které budovala KFNB a jsou postaveny podle jejích výkresů (přijímací budova IV. třídy pro místní dráhy, normálie KFNB č. 34 z roku 1891) ani budova v Lamperticích postavená ÖNWB podle výkresu pro přijímací budovy místních drah typu A.


Díky Hanku, už jsem to opravil.... :oops:
Karel Barták
www.kb-model.eu
Uživatelský avatar
bkk
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 29 led, 2011 4:33 pm
Bydliště: Praha 4 Kamýk

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod T 478 3022 » stř 18 čer, 2014 5:37 pm

hank:děkuji za rozšíření obzorů.Nicméně se mně zdá,že každé poznání pokladá další otázky.
Ten první díl Českých nádraží by pro mě byl určitě velmi zajímavý,ale bohužel není k sehnání.
T 478 3022
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod hank » stř 18 čer, 2014 7:01 pm

T 478 3022 píše:hank:děkuji za rozšíření obzorů.Nicméně se mně zdá,že každé poznání pokladá další otázky.
Ten první díl Českých nádraží by pro mě byl určitě velmi zajímavý,ale bohužel není k sehnání.


Co konkrétního potřebuješ?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod T 478 3022 » čtv 19 čer, 2014 3:19 pm

hank píše:

Co konkrétního potřebuješ?

Díky,ale ten povzdech jsem myslel tak spíše všeobecně.Něco v tom smyslu,že čím více toho přečtu,nebo někde vyslechnu,tak tím méně toho vím a znám.Protože Vaše příspěvky sleduji zde i na K-reportu,tak snad lze říct,že jednou neumřu úplně blbej :)
I když ted mě napadá,že jsem se na jednom výkresu stanice setkal s pojmem-jáma na smetí.Což o to,jámu plnou smetí si představit jakž-takž dokážu.Ale jelikož je mě známo,že na dráze bylo vše dle nějaké normálie,tak jsem namydlenej.Snad jen,že silně odhadnutý rozměr měla 4m na 2m.A další otazník-plán je z roku 1951-našel bych tam tu jámu ješte někdy kolem roku 1966?
Nicméně si myslím,že toto už nepatří do tématu stavby KB model,ale spíše do českých lokálek 1895-1910.
T 478 3022
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod vvitty » čtv 19 čer, 2014 3:37 pm

Co zkusit knihovnu a prislusny vypujcni servis? Tento dil ma minimalne NTK, Mestska Knihova v Praze, MZK v Brne a urcite se najde i jinde.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod T 478 3022 » čtv 19 čer, 2014 4:12 pm

Jasně,tyhle možnosti znám.Ale když já mám raději věci doma ve své knihovně.A když na ně prostě kdykoliv dostanu chut,tak si je vytáhnu.
T 478 3022
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod hank » čtv 19 čer, 2014 4:18 pm

T 478 3022: Opravdu, i na jámu na smetí byla normálie, a sice 60/H ZvKČ. Mám tu jen nepoužitelné pidikopie, ale na 2. týden v červenci mám naplánovaný archív, tak se po ní podívám. Vnější rozměr - půdorys jámy včetně tloušťky stěn - byl 3,1 x 2,4 m, ale vnitřní rozměry z toho teď fakt nevyčtu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavby KB model - postřehy,fotky,zkušenosti

Příspěvekod bkk » stř 20 srp, 2014 2:44 pm

Dobrý den,
po období dovolených přichází KB-model na trh s novinkou, tentokrát zpracovanou ve spolupráci s panem Jiřím Gryčem, a to model vesnického domku z Polabské nížiny:
http://www.kb-model.eu/fotky12928/soubo ... _p._81.pdf
Karel Barták
www.kb-model.eu
Uživatelský avatar
bkk
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 29 led, 2011 4:33 pm
Bydliště: Praha 4 Kamýk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků