BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » ned 21 dub, 2013 11:56 am

miroslav lengyel píše:Něco bys mohl vyzobat tady: http://www.slideshare.net/corvik/parn-lokomotivy-sd

Ježiš dík. To je paráda :lol: .
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 21 dub, 2013 11:58 am

To víš,strýček Google. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » ned 21 dub, 2013 12:20 pm

Já se s ním furt hádám. :lol:
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 24 dub, 2013 5:30 pm

Dnes jsem osadil pojezd kinematikou od sdv model. Pojezd byl upraven dle obr. 1 .
IMG_0395.JPG
obr.1

Kinematika s drobnou úpravou sedla na chlup. Víc místa tam už opravdu není. Obr. 2
IMG_0396.JPG
obr.2

Ještě není osazen čelník obr.3
IMG_0397.JPG
obr.3
Kastle nasazena nasucho, proto kinematika letí na stranu.
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 24 dub, 2013 11:32 pm

P
Naposledy upravil Naschud dne pát 26 dub, 2013 7:30 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » čtv 25 dub, 2013 6:23 pm

Obracím se na Vás pro společné podumání. Blíží se doba kdy lokomotivě dám kabát. A teď o co mi jde. Podle obou (snad jediných) fotografií ,,Birellky,, mně přijde že plechy s kastlíkem za schůdkama do ,,velína,, mají jiný odstín než je vršek (černá). Hádám že čelník je červenej stejně jako loukotě kol a snad i ozdobný nátěr ojnice a spojnic. A tak mě připadne že i ty zadní plechy mohly být červený. Chápu že stíny na černobílích fotografiích zkreslují ale stejně ? Podobně mám i dilema zda udělat červeně i pojezd. Aby tam té červené nebylo zas moc. Co vy na to ?
926582.jpg


Dnes jsem našel moc pěkný německý mašinky :wink: Zvlášt od 13:18 do 14:39. To se mně opravdu rozklepaly kolena. Ta hrdost, jsou úžasný....
http://www.youtube.com/watch?v=g_QAC0Fk ... =fvwp&NR=1


Mladší sestřička O&K 92 6583. Zajímavé že u DR ji zmizel ten válec za nárazníkama. Víte někdo k čemu vlastně sloužil ?
926583.jpg



Zrovna jsem dokoukal, http://www.youtube.com/watch?v=xXnQwtFymUw a ani jsem o tom před videem nepřemýšlel (jak lehce lze udělat chybu). Zadní osvětlení lokomotivy je tedy také ,,žluté,,. Pochopil jsem správně že u těchto ,,starých,, par červená koncová nejsou a že vlastně svítí všechna světla pořád ?
Naposledy upravil Naschud dne čtv 04 črc, 2013 1:21 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » čtv 09 kvě, 2013 8:52 pm

Začínám trubkovatět. Taky došly lepty TT Jeníka od Hekttora na BR 86. Něco se dá naroubovat na BR 92.
Přílohy
IMG_0409.JPG
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod hank » ned 30 čer, 2013 8:31 pm

Naschud píše:
lachttan.bastr píše: Tyhle mašinky se mi taky líbí, bohužel se moc nepodobají ničemu, co kolem jezdilo a ještě v dané době, přelom 60./70. let.

Ještě mě napadlo. Nevíš co jezdilo za páry 70-75? na Vláře ? Zajímá mě: Brno Rola - Černovice - Šlapky atd. atd. až do Veselí ?


Rychlíky: T 478.1, osobáky: 475.1, motoráky: M 262.0, M 286.0,1, náklady: 556.0, 555.3, T 679.1, T 669.1

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod hank » ned 30 čer, 2013 8:59 pm

Jinak jsi snad první, koho znám a kdo se zajímá o skutečný životopis předlohy této lokomotivy, kterou jsme snad všichni starší TT-čkáři měli aspoň jednu doma a která nám při chronické absenci továrně vyráběných vozidel představovala "páru na lokálce". Jediné co nechápu je to, proč si zrovna tuhle vzal tehdejší Zeuke jako předlohu. Ale vzhledem k masové výrobě a díky státní dotaci cen hraček stála tehdy (v 70. letech) směšných 60 Kčs, takže i děti z nepříliš zámožných rodin si ji mohly dovolit.

A ještě jednu poznámku, jestli opravdu budeš modelovat její domovskou trať, budeš mít asi problém i s předlohami ostatních vozidel. Každá z těch Kleinbahnen měla svoje často unikátní vozidla, v tomto případě třeba motorové vozy. Ale na netu je dost odkazů, Němci s tím většinou nedělají tajnosti a leccos z podkladů se dá sehnat.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod mizl » ned 30 čer, 2013 9:07 pm

Ahoj

Naschud se již víc jak měsíc neozval. Docela by mě zajímalo jak pokročil v rekonstrukci mašiny. Vlákno sleduji od začátku a jsem velmi zvědav jaký bude výsledek jeho snažení. Myslím, že má našlápnuto dobře ....

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » ned 30 čer, 2013 11:59 pm

Ahoj lidi,
Birellka čeká ve vitrině (pokračování v druhé polovině července, dovolená) na nová dvojkolí a klikovky. Už víc jak měsíc od objednání se nic neděje. Na můj dotaz žádná reakce, dělám něco špatně ? Fungují vůbec ? http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/s/ ... 01?page=25
Nevydržel jsem a lehce jsem ji přestříkl černou matnou agamou ale vůbec se mi to nelíbí. Barva je jakoby zašedlá. (Nějakej tip na nefalšovanou černou ?) Ovšem co se výrazně projevilo je snížení a zkrácení. Ano, tato kastle se mi začíná líbit.
IMG_0531.JPG
A tak čas vyplňuji učením se tvorbou kolejiště a budov. Zatím tedy žádná sláva. Ale ono to půjde. Vzhledem k tomu, jak se s tím vším trápím, tak se Vám všem zkušeným modelářům hluboce klaním.
Přílohy
1000173_271766122961311_477829076_n.jpg
Naposledy upravil Naschud dne pon 01 črc, 2013 5:23 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » pon 01 črc, 2013 12:22 am

hank píše:Jinak jsi snad první, koho znám a kdo se zajímá o skutečný životopis předlohy této lokomotivy, kterou jsme snad všichni starší TT-čkáři měli aspoň jednu doma a která nám při chronické absenci továrně vyráběných vozidel představovala "páru na lokálce". Jediné co nechápu je to, proč si zrovna tuhle vzal tehdejší Zeuke jako předlohu. Ale vzhledem k masové výrobě a díky státní dotaci cen hraček stála tehdy (v 70. letech) směšných 60 Kčs, takže i děti z nepříliš zámožných rodin si ji mohly dovolit.

A ještě jednu poznámku, jestli opravdu budeš modelovat její domovskou trať, budeš mít asi problém i s předlohami ostatních vozidel. Každá z těch Kleinbahnen měla svoje často unikátní vozidla, v tomto případě třeba motorové vozy. Ale na netu je dost odkazů, Němci s tím většinou nedělají tajnosti a leccos z podkladů se dá sehnat.

zdraví
hank
Ahoj hanku,
trefil jsi hřebíček na hlavičku. Důvod přestavby má opravdu počátek v 70 tých letech kdy se mi tato ,,hranatá,, lokomotiva neskutečně líbila. Její konkurentka BR 81 u mne tolik štěstí neměla. A tak vlastně všechno mé snažení má počátek v nostalgii. :D
Co se týče Blankenhainu, nepodařilo se mi do dnešního dne o tomto nádraží sehnat skoro nic. Dvě nevýrazné fotografie jsou málo. A tak jsem se zatím rozhodl pro naprosto fiktivní české pohraniční nádraží odněkud ze severozápadních čech. To abych tam mohl provozovat DR i ČSD či BMB-ČMD. Plán kolejiště Blankenhainu jsem víceméně dodržel ale teď už to bude ,,Ztracený Háj,,. Kde tedy budu provozovat ,,Birellku,, je zatím ve hvězdách. No co, udělám z ní Bludného Holanďana. :lol:
Přílohy
c320bcf7-525f-4190-af9c-ee4ec2bdce25.jpg
za povšimnutí stojí krásně okvětinované truhlíky v prvním patře a lebedyprosté kolejiště pod peronem. 1930+
8c74bca1-6772-4bb3-b2c7-673d39f5fcce.gif
za povšimnutí stojí skoroprázdné truhlíky v prvním patře a zalebedované kolejiště pod peronem. 1960+
8c74bca1-6772-4bb3-b2c7-673d39f5fcce.gif (139.72 KiB) Zobrazeno 5372 krát
Naposledy upravil Naschud dne stř 03 črc, 2013 7:54 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod j p » pon 01 črc, 2013 6:48 am

Naschud píše:Zrovna jsem dokoukal, http://www.youtube.com/watch?v=xXnQwtFymUw a ani jsem o tom před videem nepřemýšlel (jak lehce lze udělat chybu). Zadní osvětlení lokomotivy je tedy také ,,žluté,,. Pochopil jsem správně že u těchto ,,starých,, par červená koncová nejsou a že vlastně svítí všechna světla pořád ?


Ja si myslim, ze ne.
Nejspis to bylo reseno jako na starych dieselech rady MH (ktere mame v klubu).
Vsechna koncova svetla jsou sice bila, ale v kabine ma fira cervene clonky, ktere v pripade solo jizdy umisti na zadni svetla.
Jestli tam drzak na clonky nebyl uz od vyroby, tak ho urcite pridelali pri zmene predpisu. Na skutecne masine by to byla otazka tak 20 minut prace.
Pokud bude masinka jezdit s vlakem, tak se cervenymi koncovymi svetly vubec nemusite zabyvat.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » pon 01 črc, 2013 7:16 am

j p píše:
Naschud píše:Zrovna jsem dokoukal, http://www.youtube.com/watch?v=xXnQwtFymUw a ani jsem o tom před videem nepřemýšlel (jak lehce lze udělat chybu). Zadní osvětlení lokomotivy je tedy také ,,žluté,,. Pochopil jsem správně že u těchto ,,starých,, par červená koncová nejsou a že vlastně svítí všechna světla pořád ?


Ja si myslim, ze ne.
Nejspis to bylo reseno jako na starych dieselech rady MH (ktere mame v klubu).
Vsechna koncova svetla jsou sice bila, ale v kabine ma fira cervene clonky, ktere v pripade solo jizdy umisti na zadni svetla.
Jestli tam drzak na clonky nebyl uz od vyroby, tak ho urcite pridelali pri zmene predpisu. Na skutecne masine by to byla otazka tak 20 minut prace.
Pokud bude masinka jezdit s vlakem, tak se cervenymi koncovymi svetly vubec nemusite zabyvat.
Díky za vysvětlení. Ty clony mě nenapadly. :) Přitom se používaly i na ručních svítilnách. :) Jak jednoduché. Přitom je to logické. Jak se říká: Chytrému napověz, hloupého... Ještě jednou díky.
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod JanoH0e » pon 01 črc, 2013 1:53 pm

Naschud píše: Ahoj hanku,
trefil jsi hřebíček na hlavičku. Důvod přestavby má opravdu počátek v 70 tých letech kdy se mi tato ,,hranatá,, lokomotiva neskutečně líbila. Její konkurentka BR 81 u mne tolik štěstí neměla. A tak vlastně všechno mé snažení má počátek v nostalgii. :D
Co se týče Blankenhainu, nepodařilo se mi do dnešního dne o tomto nádraží sehnat skoro nic. Dvě nevýrazné fotografie jsou málo. A tak jsem se zatím rozhodl pro naprosto fiktivní české pohraniční nádraží odněkud ze severozápadních čech. To abych tam mohl provozovat DR i ČSD či BMB-ČMD. Plán kolejiště Blankenhainu jsem víceméně dodržel ale teď už to bude ,,Ztracený Háj,,. Kde tedy budu provozovat ,,Birellku,, je zatím ve hvězdách. No co, udělám z ní Bludného Holanďana. :lol:


Tých fotografii "Ztraceného háje" je dosť, len sú "poschovávané". Existuje však kniha Geschichten von der "Berk'schen Bimmelbahn": Geschichten von der Weimar - Bad Berka - Kranichfeld /Blankenhainer Eisenbahn, kde je toho viac.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků