miroslav lengyel píše:Něco bys mohl vyzobat tady: http://www.slideshare.net/corvik/parn-lokomotivy-sd
Ježiš dík. To je paráda .
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
miroslav lengyel píše:Něco bys mohl vyzobat tady: http://www.slideshare.net/corvik/parn-lokomotivy-sd
Naschud píše:lachttan.bastr píše: Tyhle mašinky se mi taky líbí, bohužel se moc nepodobají ničemu, co kolem jezdilo a ještě v dané době, přelom 60./70. let.
Ještě mě napadlo. Nevíš co jezdilo za páry 70-75? na Vláře ? Zajímá mě: Brno Rola - Černovice - Šlapky atd. atd. až do Veselí ?
Ahoj hanku,hank píše:Jinak jsi snad první, koho znám a kdo se zajímá o skutečný životopis předlohy této lokomotivy, kterou jsme snad všichni starší TT-čkáři měli aspoň jednu doma a která nám při chronické absenci továrně vyráběných vozidel představovala "páru na lokálce". Jediné co nechápu je to, proč si zrovna tuhle vzal tehdejší Zeuke jako předlohu. Ale vzhledem k masové výrobě a díky státní dotaci cen hraček stála tehdy (v 70. letech) směšných 60 Kčs, takže i děti z nepříliš zámožných rodin si ji mohly dovolit.
A ještě jednu poznámku, jestli opravdu budeš modelovat její domovskou trať, budeš mít asi problém i s předlohami ostatních vozidel. Každá z těch Kleinbahnen měla svoje často unikátní vozidla, v tomto případě třeba motorové vozy. Ale na netu je dost odkazů, Němci s tím většinou nedělají tajnosti a leccos z podkladů se dá sehnat.
zdraví
hank
Naschud píše:Zrovna jsem dokoukal, http://www.youtube.com/watch?v=xXnQwtFymUw a ani jsem o tom před videem nepřemýšlel (jak lehce lze udělat chybu). Zadní osvětlení lokomotivy je tedy také ,,žluté,,. Pochopil jsem správně že u těchto ,,starých,, par červená koncová nejsou a že vlastně svítí všechna světla pořád ?
Díky za vysvětlení. Ty clony mě nenapadly. Přitom se používaly i na ručních svítilnách. Jak jednoduché. Přitom je to logické. Jak se říká: Chytrému napověz, hloupého... Ještě jednou díky.j p píše:Naschud píše:Zrovna jsem dokoukal, http://www.youtube.com/watch?v=xXnQwtFymUw a ani jsem o tom před videem nepřemýšlel (jak lehce lze udělat chybu). Zadní osvětlení lokomotivy je tedy také ,,žluté,,. Pochopil jsem správně že u těchto ,,starých,, par červená koncová nejsou a že vlastně svítí všechna světla pořád ?
Ja si myslim, ze ne.
Nejspis to bylo reseno jako na starych dieselech rady MH (ktere mame v klubu).
Vsechna koncova svetla jsou sice bila, ale v kabine ma fira cervene clonky, ktere v pripade solo jizdy umisti na zadni svetla.
Jestli tam drzak na clonky nebyl uz od vyroby, tak ho urcite pridelali pri zmene predpisu. Na skutecne masine by to byla otazka tak 20 minut prace.
Pokud bude masinka jezdit s vlakem, tak se cervenymi koncovymi svetly vubec nemusite zabyvat.
Naschud píše: Ahoj hanku,
trefil jsi hřebíček na hlavičku. Důvod přestavby má opravdu počátek v 70 tých letech kdy se mi tato ,,hranatá,, lokomotiva neskutečně líbila. Její konkurentka BR 81 u mne tolik štěstí neměla. A tak vlastně všechno mé snažení má počátek v nostalgii.
Co se týče Blankenhainu, nepodařilo se mi do dnešního dne o tomto nádraží sehnat skoro nic. Dvě nevýrazné fotografie jsou málo. A tak jsem se zatím rozhodl pro naprosto fiktivní české pohraniční nádraží odněkud ze severozápadních čech. To abych tam mohl provozovat DR i ČSD či BMB-ČMD. Plán kolejiště Blankenhainu jsem víceméně dodržel ale teď už to bude ,,Ztracený Háj,,. Kde tedy budu provozovat ,,Birellku,, je zatím ve hvězdách. No co, udělám z ní Bludného Holanďana.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků