Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Díky za upozornění. Dočetl jsem se, že tento pojezd byl v dobách největší slávy BTTB nějaký universál na tyto čtyřnožky. Taky se mi nelíbí ,,klacky,, ale to ,,zatím,, neřeším, je to zatím nad mé síly, tak tomu nechám volný průběh. Uvidím jak moc se zaseknu a budu chtít jít cestou k dokonalosti. Tahle tendrovka je prvotina. Spíš si na ní oprašuji už zapomenuté techniky práce a doufám že se na ní a ,,jejích,, vagonech cosi novému přiučím (tmelení, základ, lak). Je dnes plno nových materiálů o kterých sice vím ale nikdy jsem je neměl v ruce. Každá rada je tedy vítánaRudolf píše:Problém bude taky v tom, že skutečná lokomotiva má větší kola (a daleko menší okolky) a asi menší rozvor než tento model. Doporučuji přeměřit a přepočítat před úpravami.
Dokumentaci k 92.65 jsem žádnou nenašel ale přijde mi že kastle lokomotivy je v zadní části ,,natažená,,. Takže uříznout ,,tendr,, , zapilovat a znovu přilepit. Podle jediné fotografie a když to pořádně od oka proměřím tak cca. 2mm musí pryč.Rudolf píše:Problém bude taky v tom, že skutečná lokomotiva má větší kola (a daleko menší okolky) a asi menší rozvor než tento model. Doporučuji přeměřit a přepočítat před úpravami.
Naschud píše:Mašinu jsem přes noc máčel v silném louhovém roztoku, nic se nestalo. Původní barva sice změnila odstín ale nadále drží jako klíště. Taky mě přijde, že je zlehka ,,vleptána,, do zeleného plastu. Nějaký další tip v pokusu jak se zbavit původního laku jinak než broušením? Brzdová kapalina ? Prý se docela dařilo té staré červené. Jak je to se současnými ? Má někdo zkušenost ? Co použít jako ,,plnič,, ? Jaké máte zkušenosti se ,,stříkacími tmely ? A od jakých firem ? Požadavky: zakrytí lehkých škrábanců, lehká zbrousitelnost, uchování drobných detailů (nýty, spáry).
Tak mi to nedalo, koupím si šupleru, opráším matematiku a na ty nápravy se podívám. Už sháním někoho s nějakým malým soustruhem aby ty okolky ( v případě že průměr kol bude alespoň trochu souhlasit) upravil. Díky za info. Teď by to chtělo ještě lepty klacků. Nebo alespoň čepy s menší hlavou.Rudolf píše:Problém bude taky v tom, že skutečná lokomotiva má větší kola (a daleko menší okolky) a asi menší rozvor než tento model. Doporučuji přeměřit a přepočítat před úpravami.
Pokud bych měl štěstí a někoho sehnal o kolik bych to kolo měl zezadu ubrat a kolik z okolku. Respektive jak vysokej ten okolek bys nechal ?Teď má cca. 1mm ? Aby to nedělalo třeba nějake brajgl ve vyhybkách atp. A ony jsou možnosti získat koupí nějaký takový ,,profi,, kola ? Budu používat kolejivo Tillig 2.07. Ale zatím to asi ukončím jen tou úpravou kastle. Tam by se mi hodily nějaký rady ohledně názvů a funkcí komponentů co z těch lokomotiv trčí na všechny strany. Kam vlastně táhnout nějaký trubky který sou zas dole pod nádžema vody atp. Já totiž o těch strojích vím kulový ale jedno vím, když si to pustím (třeba jenom tak dokolečka) tak se mi rozbuší hercna jako tomu malímu klukovi. A o tom to teď u mne je ) Trávit večery u knih se mi moc nechce. To raději pokecám tady s Váma všema co a jak. Plánuju nějaký nádražíčko a pak bude času se učit. Ale teď si užívám tu ,,plastikovou,, modelařinuj p píše: Ty okolky, to je znama bolest vsech vyrobku Zeuke a BTTB a bohuzel pretrvava dodnes i u modelu Tillig nebo Kuehn a je snad dokonce zakotvena i v norme NEM. Dalsi problem je sirka kol. Je to dano tim, ze masinky byly konstruovany pro provoz na "tankodromu" - a v pocatcich firmy Zeuke to byla predevsim hracka.
Jinak preji hodne stesti se soustruzenim. Tyhle kolecka se soustruzi dost blbe. Mozna by bylo vhodnejsi uvazovat o jejich nahrade? Zalezi kolik do toho chcete investovat.
Ty jsi se rozjel To o modelovosti či ne není určitě zle míněno. Nakonec, já jsem rád když se dozvím že to jde vylepšit a přiblížit víc realitě. O co víc se mi ji podaří ,,vylepšit,, o to víc ji budu mít rád. A bude tomu s jakýmkoliv podvozkem. Dodnes si nejvíc cením svého prvního modelu. Kdoví kde je mu konecTTmili píše:j p: Musíš nám to furt dokola předhazovat? Kdyby to tady od tebe bylo poprvé, podruhé, člověk to pochopí, ale nevím jestli jsem sám, ale můžu říct že už mi to leze krkem.
Prostě se smiř s tím že v evropě (normální) není dost prostoru na to aby se v domácích podmínkách tvořilo to, co je v americe normální a tady se používá na modulovkách. Proto tady jsou v kuzu výhybky EW1 a EW2 nebo novinkové WL(R)-20. Proto se tady používá tzv. NEM okolek, proto máme malé poloměry. My to víme že to tak je, že to není podle skutečnosti, že by to šlo líp, ale taky víme že modelařina je o jistých kompromisech, a v paneláku se ty kompromisy musí udělat trochu větší.
Takže za sebe říkám, je to od tebe pěkné že na "nemodelovost" pořád poukazuješ, ale už je to krapátek nuda a hlavně otrava číst od tebe pořád dokola to samé.
Ostatním se omlouvám za narušení diskuze, dost možná se omlouvám i adminům za přidělání práce s mazáním příspěvků (opět), ale prostě občas to v člověku tak uzraje .
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Kavka_ a 16 návštevníků