BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » pon 01 črc, 2013 4:51 pm

j p píše:Ja si myslim, ze ne.
Nejspis to bylo reseno jako na starych dieselech rady MH (ktere mame v klubu).
Vsechna koncova svetla jsou sice bila, ale v kabine ma fira cervene clonky, ktere v pripade solo jizdy umisti na zadni svetla.
Jestli tam drzak na clonky nebyl uz od vyroby, tak ho urcite pridelali pri zmene predpisu. Na skutecne masine by to byla otazka tak 20 minut prace.
Pokud bude masinka jezdit s vlakem, tak se cervenymi koncovymi svetly vubec nemusite zabyvat.

Aha, tak jsem se naschvál díval po nějakých fotkách a tohle by mohlo být ono.
Přílohy
img_1-11lodt5.jpg
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 02 črc, 2013 5:07 pm

Naposledy upravil miroslav lengyel dne stř 03 črc, 2013 5:44 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » úte 02 črc, 2013 7:08 pm

miroslav lengyel píše:
Naschud píše:Co se týče Blankenhainu, nepodařilo se mi do dnešního dne o tomto nádraží sehnat skoro nic. Dvě nevýrazné fotografie jsou málo............

Tak jsem se obrátil na starého kamaráda a zatím jsem objevil tohle:

Díky moc za ty odkazy, mám z nich velkou radost. Zvlášť z téhle fotografie která odhaluje mladší sestřičku ,,devadesátčtyřky,,.
95.jpg

...

Vypadá to, že budu pořizovat druhou 92 6582.
Dokonce fotky dávají tušit i barevné provedení lokomotiv. Myslíte že kotel s kabinou mohl být třeba - zelený, šedý ? :lol:
Dá se to předpokládat, že ?
...Trochu jsem fantazíroval.
Result5.jpg

...
Na téhle lokomotivě je jasně viditelná tříbarevnost WBBE. Teď ještě zjistit tu ,,horní,, barvu.
82.jpg

Tak pokud mohu poprosit lid sběhlý v jazyce německém, že by přelouskal texty v odkazech od Miroslava, zda tam o tom není zmínka. Zkoušel jsem to pracně vepisovat do google překladače a nemohl jsem se udržet smíchy co mi to vyhazovalo.
Naposledy upravil Naschud dne čtv 04 črc, 2013 1:05 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 9:45 am

Začíná to být zajímavé, třetí O&K. Konstrukce vypadá velmi podobně. Tentokrát je to Výmarská ,,91,, z roku 1925. Později značena 92 6480.
Tmavší odstín dýmnice naznačuje že mohla být černá stejně jako vodní nádrže a spodek kabiny ? Kotel a vršek kabiny by tedy mohl být zelený ?
Ach ty dohady . :-)
Přílohy
O&K , WBBE ,,91,,.jpg
Naposledy upravil Naschud dne pát 05 črc, 2013 2:45 pm, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 03 črc, 2013 1:28 pm

No ono je to s tím barevným provedení všelijaké.Vzhledem k tomu,že byla původně pruská mašina,tak by mohla být klidně zeleno-černo-červená, http://www.fleischmann.de/de/product/80 ... ducts.html
ale také by mohla vypadat třeba takhle:
http://www.fleischmann.de/de/product/59 ... ducts.html
http://www.fleischmann.de/de/product/16 ... ducts.html
Ještě jsem našel tohle:
http://de.wikipedia.org/wiki/Preu%C3%9Fische_T_13
http://www.google.cz/search?q=BR+92&rls ... 5#imgdii=_
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 2:17 pm

Už jsem si také říkal že tanky na vodu, spodek kabiny a kotel by mohly být zelené (olivové), komín, parní dóm a písečníky vypadají že se barevně liší - černá ? Ale co ten vršek kabiny ? Nebylo by vůbec marné udělat BR 92 6583 právě z doby mezi 1927 - 1930. A to nemluvím o 92 6480. Předpokládám že později lokomotivy dostaly jednotný černý kabát DRG - DR.
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod hank » stř 03 črc, 2013 4:19 pm

K barvám lokomotiv: Po prvním rychlém (a nepříliš pořádném) čtení tvých odkazů mám pocit, že tam o barvách nic není.

Zelená byla barva Länderbahnen (v Prusku, Sasku i Bavorsku norma), po jejich sjednocení do DRG/DR už jen černá s červenými koly. Dýmnice a komíny byly vždycky černé. Dýmnice je horká i zvenku, to pastelové barvy nemají rády. Černá barva (matná, dýmnice a komíny se ani nikdy neleštily, na rozdíl od ostatních částí kotle a dalších vnějších částí lokomotiv) se udržuje snáz. Ale u těch všelijakých Klein-, Kreis- a Bezirksbahnen to mohlo být s barvami různé, což by mohl být zrovna tento případ.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Radek Strnad » stř 03 črc, 2013 4:59 pm

Doplněk k barvám.Pruská červená bývá odlišná od červeně DRG/DR.Je to jakoby spíš trochu do růžova s nádechem zrzavé-nevím jak to identifikovat.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 03 črc, 2013 5:17 pm

Radek Strnad píše:Doplněk k barvám.Pruská červená bývá odlišná od červeně DRG/DR.Je to jakoby spíš trochu do růžova s nádechem zrzavé-nevím jak to identifikovat.

bych to nazval východo česká zemitá jako zem na Trutnovsku atd...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 5:28 pm

hank píše:K barvám lokomotiv: Po prvním rychlém (a nepříliš pořádném) čtení tvých odkazů mám pocit, že tam o barvách nic není.

Zelená byla barva Länderbahnen (v Prusku, Sasku i Bavorsku norma), po jejich sjednocení do DRG/DR už jen černá s červenými koly. Dýmnice a komíny byly vždycky černé. Dýmnice je horká i zvenku, to pastelové barvy nemají rády. Černá barva (matná, dýmnice a komíny se ani nikdy neleštily, na rozdíl od ostatních částí kotle a dalších vnějších částí lokomotiv) se udržuje snáz. Ale u těch všelijakých Klein-, Kreis- a Bezirksbahnen to mohlo být s barvami různé, což by mohl být zrovna tento případ.

zdraví
hank

hanku děkuji za Tvoje informace, paráda.
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 5:29 pm

Radek Strnad píše:Doplněk k barvám.Pruská červená bývá odlišná od červeně DRG/DR.Je to jakoby spíš trochu do růžova s nádechem zrzavé-nevím jak to identifikovat.
Díky za info
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 5:36 pm

Tkadlec Jaroslav píše:
Radek Strnad píše:Doplněk k barvám.Pruská červená bývá odlišná od červeně DRG/DR.Je to jakoby spíš trochu do růžova s nádechem zrzavé-nevím jak to identifikovat.

bych to nazval východo česká zemitá jako zem na Trutnovsku atd...
A náhodou tě nenapadne který odstín třeba od Agamy nebo RAL ?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzorník_barev_RAL

Link je třeba zkopírovat. Nemám ho tu celej zaškrtlej, tak odkazuje jinam. Nevím jak tomu je u Vás.
Naposledy upravil Naschud dne stř 03 črc, 2013 6:02 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » stř 03 črc, 2013 6:01 pm

hank píše:K barvám lokomotiv: Po prvním rychlém (a nepříliš pořádném) čtení tvých odkazů mám pocit, že tam o barvách nic není.

Zelená byla barva Länderbahnen (v Prusku, Sasku i Bavorsku norma), po jejich sjednocení do DRG/DR už jen černá s červenými koly. Dýmnice a komíny byly vždycky černé. Dýmnice je horká i zvenku, to pastelové barvy nemají rády. Černá barva (matná, dýmnice a komíny se ani nikdy neleštily, na rozdíl od ostatních částí kotle a dalších vnějších částí lokomotiv) se udržuje snáz. Ale u těch všelijakých Klein-, Kreis- a Bezirksbahnen to mohlo být s barvami různé, což by mohl být zrovna tento případ.

zdraví
hank
Tak nějak jsem to stejně tušil, ale i tak děkuji za ochotu. Každopádně těhle pár listů a fotek z vitrin od Miroslava mi udělalo obrovskou radost. Ještě totiž nedávno jsem kdesi četl že tyto lokomotivy byly snad jen dvě. A najednou rup ho, nejenom dvě, rovnou tři (A kdo ví, kolik se jich ještě najde, v podstatě stejné konstrukce). No paráda, mám co přestavovat do budoucna :-)
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 04 črc, 2013 5:16 am

no nevím RAL nevím ,ale přeci se to dá nějak namíchat jo fotky jsou tmavší světlejší ,ale kdo to pozná a při patině ti to stejně zesvětlá nebo ztmavne ...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: BR 92 alias Weimar-Berka-Blankenhainer Eb. (WBBE), "94"

Příspěvekod Naschud » čtv 04 črc, 2013 5:36 am

Určitě, souhlasím. Pokud by se podařilo sehnat informace či nějak vydedukovat barvy v období WBBE tak by to asi moc zpatinované být nemělo. Přecijenom pár let (cca.5) po předání do provozu byly asi znovu přebarvovány. Vůbec nemám představu, jak moc dostane parní lokomotiva zabrat za třeba rok provozu. Pak už samozřejmě podle odsloužených let na ,,vlečkách,,. Takže na konci svého provozu (1960+) mohly vypadat dost omšele.
Uživatelský avatar
Naschud
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 21 bře, 2013 1:17 pm
Bydliště: Popůvky u Brna

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TT-Tom a 6 návštevníků