Tuto diskuzi zakládám proto, že zde přibývají debaty, jak špatně lokomotivy MTB jezdí. Protože vlastním 7 lokomotiv této firmy zahájím toto téma.
Prosím, aby všichni kteří budou tuto debatu plnit, hodnotili objektivně
Nechci dělat odborné testy, jako Lokopin, spíš jen, aby se dalo objektivně říct jsou špatné dobré
K prvnímu testu mě trochu nakopl článek na Trainmanii ..měření rychlosti modelů
http://www.trainmania.info/clanky/rychlost_modelu.pdf
Druhým kritériem bylo porovnání hluku = jen MTB
Třetím kritériem tažná síla.
1.Test =Sestavil jsem okruh 2 944 mm. Při 12V na FZ1 jsem měřil 5 průjezdů výsledek pak zprůměroval a přepočetl dle Michalovi tabulky. Pro oba směry.
Dvouoký MTB3022 směr 1. = 13,57s (93,72km/h)
směr 2. = 12,85s (98,97km/h)
čtyřoký MTB3143 směr 1. = 13,61s (93,45km/h)
směr 2. = 13,51s (94,14km/h)
čtyřoký MTB3276 směr 1. = 13,24s (96,06km/h)
směr 2. = 13,62s (93,38km/h)
čtyřoký MTB3223 směr 1. = 13,63s (93,31km/h)
směr 2. = 13,82s (92,03km/h)
čtyřoký MTB4023 směr 1. = 13,25s (95,99km/h)
směr 2. = 13,21s (96,28km/h)
Test 2 = na FZ1 jsem nastavil 5V, 9V, 12V, a 14V a nahrával zvuky průjezdů 5 kol při jednotlivém napětí. Pro oba směry všech pět lokomotiv. Tento test asi bez zvukových nahrávek nebude jak porovnat s ostatními, takže přidávám pouze závěr:
Je zajímavé, že každý pojezd vydává jiné zvuky při 5V a 9V. Při 12V a výš jsou zvuky už velmi podobné. Ale liší se ve směrech jízdy, což je velmi zajímavé. Celkově je ale hluk ve všech režimech jízdy přijatelný. Daleko horší kravál vydávají kolečka přejíždějící spojky kolejí.
3.Test = ten ještě musím zpracovat, ale hodnotil jsem tyto části.
a) plynulost jízdy od 0V do 5V (kdy se pojezd začne plynule šinout)
b) tah při minimálním napětí (10 dvounápravových vozů, kovová kola, 15g)
c) tah do 30 promile při 5V (počet dvounápravových vozů, kovová kola, 15g)