Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Radek Strnad » stř 19 zář, 2012 12:24 pm

EDIT - moderátor : vlákno je nové, vzniklo "vycucáním" příspěvků kolem problémů s T334.0, modrej drobek od Tilligu .... proto některé příspěvky nemusí textem odpovídat logice věci !


..... Teď ale z jiného soudku.Dnes jsem se dostal k trakčním zkouškám nové T334/V36.Mašinka je to pěkná,v Lužné teď stojí krásně zrekonstruovaný originál(jiné číslo).Jezdí to pěkně,u dekodéru je třeba zkrátit piny(Lenz Gold mini),mašinku už recenzoval kolega Trainmaniak.Ohnutá madla u schůdků nekomentuji.Měli je radši dát jako dolep,protože přidigitalizaci se o ně lehce zavadí a ohýbá se to znovu a znovu ,patrně až do hořkého konce.Při osazení dekodéru není nutné sundavat celou kastli,ale stačí jen kabina.Plošňák s SMD a paticí lze opatrně vytáhnout a vyměnit analog čip za dekodér.Bacha na tvrdé vodiče,o kterých píše kolega ossi v recenzích-než to utrhnout,tak raději sundat kastli celou.Do boudy při oželení průhledu se vejde i power pack. Co mě ale nemile překvapilo,je podivné chování kinematiky,která nevrací spřáhlo do středové polohy.Pokud ho napružím do strany na maximum,tak se to ještě vrátí,ale při menším vychýlení zůstává spřáhlo vychýlené mimo střed.Při posunu pak leckdy nedojde ke spřažení s vozem,protože spřáhla se minou.Má někdo tento problém nebo jde o výjimečný kus??? Jdu to kuchnout a zjistit v čem je pes zakopán.
Naposledy upravil Radek Strnad dne stř 19 zář, 2012 1:13 pm, celkově upraveno 1
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Scoot » stř 19 zář, 2012 1:47 pm

Radek píše.
Co mě ale nemile překvapilo,je podivné chování kinematiky,která nevrací spřáhlo do středové polohy.Pokud ho napružím do strany na maximum,tak se to ještě vrátí,ale při menším vychýlení zůstává spřáhlo vychýlené mimo střed.Při posunu pak leckdy nedojde ke spřažení s vozem,protože spřáhla se minou.Má někdo tento problém nebo jde o výjimečný kus??? Jdu to kuchnout a zjistit v čem je pes zakopán.

Pěkný model Radku...ale...
Také jsem si toho všiml, že se kinematika nevrací do středové polohy.
Měl jsem v ruce dva modely, jeden měl závadu že KKK nechodila vůbec jako vypadlá pružinka?(jde na reklamaci)
Druhý byl jak popisuješ KKK se nevracela na střed (jako u starého modelu BTTB s unaveným perkem), ale vždy byla šejdrem na jednu či druhou stranu. Přední čelo (pluh) příliš nedoléhal na ochoz a přední madla ohnutá.
Má někdo podobnou zkušenost...napiš v čem je pes zakopán.
Díky 8)
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Trainmaniak » stř 19 zář, 2012 3:09 pm

Zdarec kluci. Také poreferuji. U mé V36 šlape zadní kinematika jako víno, naprosto spolehlivě. Ovšem u té přední to není ono. Pokud se vychýlí jen kousek, není pod vlivem pružinky, neb je tam vůle, a zůstane tak. Pokud ji vychýlím víc, pružinka už zapracuje a vrátí ji. Tedy to vidím na konstrukční "nesrovnalost". :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Radek Strnad » stř 19 zář, 2012 3:18 pm

Já to rozebral-vytažením částí nad kinematikou směrem nahoru.Bacha na ulomení zdrže.Je tam jen kulatá pružinka v oválném výřezu v kovovém rámu lokomotivy.Na jedné straně byla plocha,po které jezdí pohyblivá plastová část ,zafouknutá černou barvou.Oškrábal jsem to a celou kov.styčnou plochu vyleštil malým kotoučkem.Při ručním pohybu za spřáhlo je poznat,že jsou tam nějaké nerovnosti.Srazil jsem i ostré hrany.O něco se to zlepšilo,ale není to 100%.Ta konstrukce je celá divná.Střední poloha spřáhla není držena v ostrém výřezu,jak bych předpokládal,ale na plošce cca 2mm.Možná je i slabá pružinka a proto to chodí divně.Zkoušel jsem to víc napružit popotažením pružinky,ale spíš se to pak víc kroutí,jak se to do výřezu nevejde.Zkoušel jsem i kapku oleje,ale tím jsem to zhoršil.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod peter_vy » stř 19 zář, 2012 6:27 pm

U mojej ex V36 je to tiež tak: zadná kinematika celkom dobrá, predná nie. Zrejme sa jedná o všeobecnú zlú vlastnosť tohto modelu. Prednú kinematiku som sa pokúsil napraviť opätovným zložením ale bez úspechu. Zadnú kinematiku som nerozoberal - má rovnakú, či inú konštrukciu než tá predná? Skúmal to už niekto?
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 20 zář, 2012 6:15 am

peter_vy píše:U mojej ex V36 je to tiež tak: zadná kinematika celkom dobrá, predná nie. Zrejme sa jedná o všeobecnú zlú vlastnosť tohto modelu. Prednú kinematiku som sa pokúsil napraviť opätovným zložením ale bez úspechu. Zadnú kinematiku som nerozoberal - má rovnakú, či inú konštrukciu než tá predná? Skúmal to už niekto?

Je to úplně stejné.Jak už jsem psal-jedině srazit hrany a vyhladit kov dohladka.Není na tom nic,co by se dalo upravit.U své jsem měl také málo napružené kartáčky u samostatného dvojkolí(to co není na vypružené kolíbce),ale jde to přihnout.Při práci s tímto modelem neustále hrozí,že se něco ohne nebo ulomí a jak se dostat k motoru,to jsem radši vůbec nezkoušel.Jsou tam zalepené vodiče,takže jsem to vzdal.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod alvinx » čtv 20 zář, 2012 8:26 am

..... Jinak musím říct, že mě trochu děsíte. Já jsem svou T334/V36 poslal skoro před měsícem na reklamaci, protože v ní cvakalo, lokomotiva při pomalé jízdě zastavovala a když už jela, tak trochu nadskakovala. Přední kinematiku jsem nějak zapomněl otestovat :o
TT, analog
alvinx
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 23 zář, 2011 1:59 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Radek Strnad » pát 21 zář, 2012 1:59 pm

Já nechtěl zakládat nové téma,když jsem ještě ani nevěděl,jestli má tento problém i někdo jiný.Založil bych nové téma např.Problém V36 Radka Strnada a nikdo by nijak nereagoval.Tedy to mi přišlo jako zbytečné.Ještě k nešťasným spřáhlům.Několikanásobným leštěním,lehkým přelíznutím plastového dílu pilníkem a opatrným prodloužením pružinky jsem nakonec, po cca desetinásobné rozborce docílil,že se spřáhlo skoro vrací do středové polohy.Výchylka tam je,ale několikerým najetím na vůz se nakonec spřáhlo dostane do spojitelné polohy.Při těchto rozborkách a sborkách a také při instalaci dekodéru a následně power packu(použil jsem 470mikroF-jako u ostatních mašin-312.8500,365.4,rosnišky)jsem si několikrát ohnul madla,utrhnul malý chladič(asi oleje???) pod bruknou a vypadlo mi ještě cosi vedle tohoto chladiče(asi sběrač olej.kalu????).Chtěl jsem tam nacpat 1000mikroF,ale kondík už je velký a ohýbá osvětlovací destičku.Zmáčknul jsem ho mrchu lehce ve svěráku,ale pak zase nezapadne kabina-tedy smůla.I s tím 470 to jezdí spolehlivě.Jindy dává Tillig hromadu dolepů i třeba k vagónům se kterými se kromě patiny nic nedělá a tady to tam nalepí,naprosto zbytečně.Jinak bych nejdřív řešil mouchy,dekodér,power pack a až bych toto měl odladěné,dával bych dolepy.Nicméně je to pěkná mašinka a ta vypružovací kolíbka......zde třeba chválit.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Tillig : V36 / T334 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 led, 2013 1:57 pm

Kdysi jsme se zde bavili a řešili problémy na nové V36/T334.0 od Tilliga(strana 21).Nakonec se mi podařilo zesílený power-pack do mašinky nabastlit.Menší jsem vyjmul a nahradil ho oblíbenými 1000mikroF.Je třeba trochu úprav-kromě lehkého zhmoždění kondenzátoru ve svěráku,ještě nějaké to řezáníčko a frézováníčko :shock: ,ale nic nezvládnutelného.O této mašince není v TT zatím téma,tak možná pokud by admin chtěl,tak by šlo stáhnout těch pár příspěvků,než to úplně zapadne a založit nové???? :mrgreen: Několik málo fotek na rajčeti http://kyklop68.rajce.idnes.cz/V36
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Tillig : V36 / T334 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Jarda H. » úte 22 led, 2013 2:40 pm

Radek Strnad píše: .... O této mašince není v TT zatím téma,tak možná pokud by admin chtěl,tak by šlo stáhnout těch pár příspěvků,než to úplně zapadne a založit nové???? :mrgreen: ....


Nové vlákno je zde :lol: aby problém nezapadnul. Sice je jedno staré vlákno na V36, ale jen obecné dotazy z doby, kdy V36 v německé verzi byla jako novinka trhu TT (r.2009).
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 led, 2013 5:37 pm

OK.Děkuji,takto je vše o nové ČSD v jednom a snad tedy i přínosné pro případné vlastníky mašinky a bastlíře. 8) 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod TTpepe » úte 22 led, 2013 5:41 pm

Radek Strnad: Je to úžasné,čo všetko sa tam dokáže natlačiť :lol: ,ked treba,ale je ten kondík na 16V spolahlivý z hladiska napätia? Mne vo vagonoch s osvetlením strielajú,len taký fukot.Musím používať až na 25V.Vo vagonoch to nevadí,ale do loko ich dostať je už problémovejšie aj z hladiska priestoru(na úkor závažia).Majú tie súčiastky,čo sú k tomu nejaký pozitívny vplyv? A kde by som našiel nejakú schému k tomuto?
TTpepe
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod Radek Strnad » stř 23 led, 2013 7:45 am

Ještě mi to nikdy nestřelilo a používám je v mašinkách i vozech s osvětlovacími platy LT100 od Kuehna,což je v podstatě funkční dekodér i obyčejnými od Říhy.Napětí v kolejích mám nastaveno na 16V,takže skutečnost bude asi ještě o něco málo menší.Mám ústřednu LZV100 od Lenze a tam se dá napětí naprogramovat podle potřeby od 11-22V.V mašinkách ,kde mám s kondíky 470mikroF(teď už vlastně jen 312.8/BR89),tak ty jsou na napětí 25V.Problém u těch na 1000mikro je,že jsou při 25V už hrozně velké a pro malé mašinky TT nepoužitelné.Tlumivka je na zachycení proudových špiček a odpor slouží ke snížení proudu při nabíjení kondenzátoru a zároveň v opačném směru k jeho vybití,aby tam nezůstával náboj.Tak to chápu já,ale elektronika a DCC není zrovna můj obor.Proto mi to asi nestřílí.Viděl jsem někde tady na fóru plánek pro zapojení tohoto zařízení na dekodér Kuehn N045 a tam myslím tlumivka nebyla.Myslím,že to bylo,když jsme s kolegy řešili problémy rosniček a jejich osvětlení.Důležité info najdeš v DCC ve starém tématu Power1-3 a je tam někde i plánek,tuším od Houmra,když stavěl M131.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod TTpepe » stř 23 led, 2013 2:31 pm

Tak to vysvetluje celú situáciu,ked si môžeš nastavovať výstup. napätie.Ja mám Multimaus a napätie v kolajach 17,6V(merané multimetrom).Ale zatial Power pack ešte nemám,len kondíky vo vagonoch doplnené 100ohm. odpormi.Ale chcem si vyrobiť Power pack do Brejlovca roco TT s ESU loksound V4.0,tak som sa o to začal trochu zaujímať.
TTpepe
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Tillig : V36 / T334.0 - úpravy, problémy, ...

Příspěvekod rexel » úte 26 lis, 2013 11:22 am

Fotografie T334.0 (ex .V36) (dá se koupit ještě za původní cenu), které jsem udělal při výměně analogové propojky za dekodér jsou na http://www.rexel.rajce.net/T334.0_ex.V36 . Vlastní digitalizace je jednoduchá, pouze při snímání kabiny, případně krytu motoru, hrozí možnost poškození „dolepů“ instalovaných již výrobcem. Sestavení kabiny s krytem motoru a uchycení k rámu si tady můžete předem prohlédnout.
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků