Stránka 1 z 1
Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 12:18 pm
od lisacik
Ahojte.
Chcem sa spytat na kolajnice od Tilliga, ktore su upravene tzv brunirovanim (chemicky upraveny povrch).
Jediny obrazok tohto druhu kolajnic, ktory poznam som si dovolil prilozit. Dokonca ani v katalogu kolajnic (Gleiskatalog 2011/2012) okrem zoznamu druhov a objednavacich cisiel nic moc nie je.
Prosim mate niekto s tymto typom kolajnic skusenosti. Je tento typ kolajnic lepsi, ako samo domo patinovane kolajnice nejakou farbou?
D
Lisko
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 12:23 pm
od Tkadlec Jaroslav
zrovna včera sem si navlíknu flexi s pruty brunýr na betonové pražce no nevím jakou to má výhodu asi žádnou podle mě to nemá barvu rzi tak ,že to přebarvím stejně je to taková kovová tmavá barva do metalízi nic zázračného a na hnědých pražcích se to ztratí uplně jo a vrch kolejnice je taky tmavý
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 12:34 pm
od Jeff Hopper
Já je používám a jsou v pohodě - všechny vlastnosti jako u normální. Jsou krapet dražší - mám pocit cca. o 10 Kč na prutu.
Tady foto v podloží s stirofixu??
http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_5998.jpga přechod mezi normál a brunír
http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_6003.jpgvyhybky mám normál - ve stavebnici to nedělaj.
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 5:22 pm
od Pája
Nó,jestli Tillig nemá stavebnice brunýrovaných výhybek si tak jistej nejsem a pokud se ti zdá temeno tmavé,tak ho časem jisto jistě vyleštíš gumou na čištění kolejnic - z nejenom vlastních zkušeností doporučuji tu od PECO ( PECO Lectrics - Rail Clener ).
Výhodu to má ve vzhledu (oproti leklé) a taky je menší šance,že někde v vlhku nezoxiduje.
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 5:22 pm
od lisacik
Otazka pre Jeffa. Bolo potrebne nejak prebrusit hornu stykovu plochu medzi kolajnicou a okolkom. Pytam sa preto, lebo pri farbeni kolajnit je potrebne nasledne vycistit stykovu plochu.
D
Lisko
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 5:24 pm
od Pája
Nemusí se brousit,elektřinu to vede,ale stejně se temeno kolejnice časem ojezdí a obrousí.
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 7:52 pm
od Jeff Hopper
Brousit se to nemusí. Taktéž dělají spojky. Co se týče opotřebení tak jsem si žádného zatím nevšiml. Používám jinak čistící vůz od roca několik vozů je vybaveno čistícími kartáčky Noch + vysavač Eta. Jinak sestavené vyhybky jsem viděl. Stavebnice né, ale neznamená to že se nedělají.
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
čtv 27 pro, 2012 9:25 pm
od Luděk
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
pon 31 pro, 2012 5:29 pm
od Tomáš
Já jsem brunýrované pruty zamítl z důvodu, že se na ně bez očištění nedá pájet
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
pát 04 led, 2013 12:35 pm
od MartinP
Nesmysl . Já používám brunýrované pruty ke stavbě vyhýbek a zcela běžně je pajím bez problému . Samozřejmě používám pájecí kapalinu .
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
pát 04 led, 2013 3:28 pm
od Tomáš
To může být právě ono... pokud pájíš pomocí běžné kalafuny, tak spoj prostě nedrží. Vždy jsem to musel mechanicky očistit a až potom se povedlo. Pokud pájím na klasickou kolejnici z kterékoliv strany, není sebemenší potíž. Mimo jiné tento problém jsem neměl jenom já.
Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Napsal:
sob 05 led, 2013 5:01 am
od miroslav lengyel
Brunýrované se dělají pruty,flexi koleje a samozřejmě výhybky včetně stavebnic,mimo křižovatek,angličanů a křížení.Stačí se podívat sem:
http://www.tillig.com/index-2.htm