Kolajnice f. Tillig - brüniert

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod lisacik » čtv 27 pro, 2012 12:18 pm

Ahojte.
Chcem sa spytat na kolajnice od Tilliga, ktore su upravene tzv brunirovanim (chemicky upraveny povrch).
Jediny obrazok tohto druhu kolajnic, ktory poznam som si dovolil prilozit. Dokonca ani v katalogu kolajnic (Gleiskatalog 2011/2012) okrem zoznamu druhov a objednavacich cisiel nic moc nie je.
Prosim mate niekto s tymto typom kolajnic skusenosti. Je tento typ kolajnic lepsi, ako samo domo patinovane kolajnice nejakou farbou?
D
Lisko
Přílohy
85500.jpg
85500.jpg (10.94 KiB) Zobrazeno 5632 krát
lisacik
 
Příspěvky: 259
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 27 pro, 2012 12:23 pm

zrovna včera sem si navlíknu flexi s pruty brunýr na betonové pražce no nevím jakou to má výhodu asi žádnou podle mě to nemá barvu rzi tak ,že to přebarvím stejně je to taková kovová tmavá barva do metalízi nic zázračného a na hnědých pražcích se to ztratí uplně jo a vrch kolejnice je taky tmavý
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 27 pro, 2012 12:34 pm

Já je používám a jsou v pohodě - všechny vlastnosti jako u normální. Jsou krapet dražší - mám pocit cca. o 10 Kč na prutu.

Tady foto v podloží s stirofixu??

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_5998.jpg

a přechod mezi normál a brunír

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_6003.jpg

vyhybky mám normál - ve stavebnici to nedělaj.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Pája » čtv 27 pro, 2012 5:22 pm

Nó,jestli Tillig nemá stavebnice brunýrovaných výhybek si tak jistej nejsem a pokud se ti zdá temeno tmavé,tak ho časem jisto jistě vyleštíš gumou na čištění kolejnic - z nejenom vlastních zkušeností doporučuji tu od PECO ( PECO Lectrics - Rail Clener ).
Výhodu to má ve vzhledu (oproti leklé) a taky je menší šance,že někde v vlhku nezoxiduje.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod lisacik » čtv 27 pro, 2012 5:22 pm

Otazka pre Jeffa. Bolo potrebne nejak prebrusit hornu stykovu plochu medzi kolajnicou a okolkom. Pytam sa preto, lebo pri farbeni kolajnit je potrebne nasledne vycistit stykovu plochu.
D
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 259
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Pája » čtv 27 pro, 2012 5:24 pm

Nemusí se brousit,elektřinu to vede,ale stejně se temeno kolejnice časem ojezdí a obrousí.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 27 pro, 2012 7:52 pm

Brousit se to nemusí. Taktéž dělají spojky. Co se týče opotřebení tak jsem si žádného zatím nevšiml. Používám jinak čistící vůz od roca několik vozů je vybaveno čistícími kartáčky Noch + vysavač Eta. Jinak sestavené vyhybky jsem viděl. Stavebnice né, ale neznamená to že se nedělají.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Luděk » čtv 27 pro, 2012 9:25 pm

Stavebnice výhybek se brunýrované dělají.
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=268
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Tomáš » pon 31 pro, 2012 5:29 pm

Já jsem brunýrované pruty zamítl z důvodu, že se na ně bez očištění nedá pájet
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod MartinP » pát 04 led, 2013 12:35 pm

Nesmysl . Já používám brunýrované pruty ke stavbě vyhýbek a zcela běžně je pajím bez problému . Samozřejmě používám pájecí kapalinu .
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod Tomáš » pát 04 led, 2013 3:28 pm

To může být právě ono... pokud pájíš pomocí běžné kalafuny, tak spoj prostě nedrží. Vždy jsem to musel mechanicky očistit a až potom se povedlo. Pokud pájím na klasickou kolejnici z kterékoliv strany, není sebemenší potíž. Mimo jiné tento problém jsem neměl jenom já.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolajnice f. Tillig - brüniert

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 05 led, 2013 5:01 am

Brunýrované se dělají pruty,flexi koleje a samozřejmě výhybky včetně stavebnic,mimo křižovatek,angličanů a křížení.Stačí se podívat sem: http://www.tillig.com/index-2.htm
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: k.vojta a 23 návštevníků