Já ještě k BR118 doplním že v jejích útrobách se skrývá 5-pólové srdce, kterému se bohužel stejně jako u jiných Piko TT modelů nedá dostat ke komutátoru ani uhlíkům (pravděpodobně konstrukce s měděnými kartáčky). Po tom co jsem prohlídnul DPS jsem byl velmi mile překvapen, Piko myslelo i na to že by se mělo jít samostatně ovládat koncové osvětlení. Sice základní zapojení to neumožňuje, ale stačí přepojit jeden drátek na každé straně na volnou plošku, a je vyřešeno. Bohužel na co už Piko tolik nemyslelo je dodržování barev drátků s normou, pro bílé pozičky zvolili na obou stranách žlutý drát, a pro červené konce naopak na obou stranách bílý drát. Takže kdo bude překopávat pozor na to
. Také je třeba ten bílý drát od konců přesunout na druhou stranu lokomotivy, takže krásně urovnané drátky v plastovém kanálku si bohužel při téhle operaci docela rozházíte.
Každopádně tak nebo tak, za 2200Kč je to bezva stroj, a řekl bych že tímhle Piko ukázalo kam by měli výrobci nadále směřovat, je zde rozumný kompromis mezi modelovostí (lokomotivě po stránce vzhledu není snad ani co vytknout, pár detailů se najde, ale v téhle cenové relaci je člověk velmi velkoryse přehlédne), funkčností (která je perfektní a navíc vcelku variabilní po stránce elektroniky) a cenou. Piko už ukázalo že umí dělat i hodně levné "low-end" modely po kterých se jen zapráší, ale tímhle ukazuje že cenově velmi podobně na tom mohou být i modely "vyšší střední třídy".
No a neodpustím si jednu jedovatou poznámku na konec vůči nejmenovanému českému výrobci, takhle má vypadat stroj daleko převyšující svojí cenu, výborně zvládnutá kastle s minimem kompromisů nebo nepřesností a špičkový pojezd který bych se nebál říct už Piko dotáhlo na úroveň Tilligu nebo Roca.