Cisterny ČSD (III. epocha)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Cisterny ČSD (III. epocha)

Příspěvekod _lt_ » úte 18 zář, 2012 3:03 pm

Jak to vůbec vypadá s lepty na tyto cisterny od Jenika? Na svých stránkách píše o tom, že je již poslal do výroby ovšem nikde zmínka o tom kde se dají koupit.

Zde lept dvouosé cisterny: http://ttjenik.wz.cz/2ncisterna.htm
_lt_
 
Příspěvky: 162
Registrován: úte 19 čer, 2012 11:46 am

Re: Cisterny ČSD (III. epocha)

Příspěvekod Peter » čtv 20 zář, 2012 9:16 am

Pavel Čáp píše:Podvozky jsem dosadil ze stavebnic LPH (není to přesně ono,


Pokiaľ by tam niekto chcel pekné a verné podvozky podľa fotografie z reálu:

Obrázek

Tak presne tie podvozky (v TT a z kovu) ponúka Hekttor:

Obrázek

Takže momentálne sa dajú objednať u Hekttora tu:
http://hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m=1&act=katt&kat=28&kod=12042

A na Slovensku napr. tu:
http://leptanemodely.sk/index.php?route=product/product&product_id=128


A zo spomenutej cisternovej stavebnice LPH by sa tam asi verne hodila len brzdárska búdka...
(ČSD - N, TT, H0)
Uživatelský avatar
Peter
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 03 zář, 2012 1:36 pm

Re: Cisterny ČSD (III. epocha)

Příspěvekod Jarda H. » pát 21 zář, 2012 11:56 am

Nejsem odborníkem na železniční vozy, ale nějak to tady divně mícháš ?! Na začátku poptávka na cisterny z 50. a 60.let, poté vlákno přejmenováno na "Cisterny ČSD III.epocha" a pak je tady probírán kotlový vůz, jehož snímek je datován cca léty 1975 - 80, viz informace kolegy pod nickem nexus na předchozí straně diskuze !
Cisterna téměř s jistotou jezdila i v epoše III (1945-68/70), ale klidně mohla mít - nemusela, ale mohla mít - jiné podvozky, značení ..... Zkrátka fotografie by měla časově odpovídat, jinak je z toho všehochuť, která může splést a zmást při výběru modelů nebo úpravě stavebnic apod..
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Cisterny ČSD (III. epocha)

Příspěvekod Peter » pát 21 zář, 2012 8:24 pm

Jarda H. píše:Cisterna téměř s jistotou jezdila i v epoše III (1945-68/70), ale klidně mohla mít - nemusela, ale mohla mít - jiné podvozky, značení .....


Určite u nás jazdila v III. epoche. Tie podvozky sú staré, minimálne z prvej polovice 60tych rokov. Aké mala v 50tych je mi skutočne zatial otázne. A zo značenia je vidieť len nápis ČSD, ale i z toho je poznať, že to značenie je z III. epochy (50. - 60. roky), celkom určite; v IV. epoche sa nápis ČSD prevádzal úplne inak. To znamená že ak aj je to fotka zo 70tych rokov (IV. epocha), tie nápisy sú jednoznačne z III.

Každá fotka starej cisterny je vzácna, hoci by to bolo vyfotené aj dnes, vačšina vecí býva na vagónoch pôvodná. A čo je tam nové, to sa často dá odhadnúť. Obzvlášť ak už človek niečo pozná a vie.

A konkrétne na tejto cisterne ako vidím, je všetko z III. epochy, nápisy i podvozky, kto modeluje 60. roky, má vyhraté, môže to celé brať, toto je presne ono. Kto má 50te, mal by ešte pošpekulovať o podvozkoch.
(ČSD - N, TT, H0)
Uživatelský avatar
Peter
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 03 zář, 2012 1:36 pm

Re: Cisterny ČSD (III. epocha)

Příspěvekod Peter » ned 23 zář, 2012 5:33 pm

O podvozkoch:

http://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Podvozky/podvozky.php3

Z toho čo sa tam píše mi vychádza, že ten podvozok od Hekttora, teda typu 26-2, vychádza z nemeckého podvozku DR, ktorý sa počas II. svetovej vyrábal aj v okupovaných Československých vagónkach (škoda, že ten tam nie je zobrazený).
No Keď si ešte pozriem na modely tých cisterien, sú to klasické nemecké cisterny, aj u nás boli tie modely väčšinou predávané pod označením DR, jednu takú mám, a pozerám aj na iné obrázky tejto cisterničky, je tam vždy rovnaký podvozok z plastu a vyzerá to tak, že vyzerá ako ten 26-2 (len otvory nie su prevŕtané, sú len naznačené), je malý predpoklad žeby Zeuke dával na klasické nemecké cisterny akurát Československé podvozky, iste tam dával len nemecké. A tie sú akurát tvarovo zhodné s tými Československými - 26-2, keďže ako už bolo povedané, tie vychádzajú z neneckých, ktoré sa vyrábali aj v Čechách ešte za vojny. No proste vyzerá mi to tak, že tam aj pre 40. a 50. roky kľudne môžeme dať podvozky 26-2 od Hekttora. Tvarovo sú asi rovnaké ako tie pôvodné nemecké... :)

Aj keď najideálnejšie by bolo ešte vidieť nejaké fotky tých pôvodných nemeckých.
(ČSD - N, TT, H0)
Uživatelský avatar
Peter
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 03 zář, 2012 1:36 pm

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků