Stránka 3 z 4

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: čtv 15 lis, 2012 6:03 pm
od Tkadlec Jaroslav
:wink:

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: čtv 15 lis, 2012 8:43 pm
od TTmili
Za fotky díky, ale těhle nových mám taky víc než dost, bohužel to není to co chci (chceme). Hodí se tak akorát na lak, detaily lokomotivy jako takové se použít nedají, za tu dobu (téměř 50 let) si totiž "dvojka" prošla řadou zásadních rekonstrukcí.

Každopádně informace z aktuálního dění, pravděpodobně tenhle projek ukončuju jako pouhou přestavbu něčeho existujícího, a začínám nový projekt kdy tu T478.1002 (možná časem i 1001, to ale neslibuju) začnu dělat úplně od nuly. Pokud se to povede, bude to pro všechny jednodušší a přijatelnější než upravený Dvořáčkův odlitek, pokud se to nepovede tak doupravím tu kastli co mám doma.

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: pát 16 lis, 2012 6:02 am
od Tomáš
TTmili píše:Každopádně informace z aktuálního dění, pravděpodobně tenhle projek ukončuju jako pouhou přestavbu něčeho existujícího, a začínám nový projekt kdy tu T478.1002 (možná časem i 1001, to ale neslibuju) začnu dělat úplně od nuly. Pokud se to povede, bude to pro všechny jednodušší a přijatelnější než upravený Dvořáčkův odlitek, pokud se to nepovede tak doupravím tu kastli co mám doma.


Tak to jsou teda změny :roll: .Předpokládám,že nový projekt bude lept? Nejsem si jistý,jestli je toto správná cesta.Pokud to bude stavebnice z lepu,tak odstupuji od projektu.Lepty stavět neumím a předpokládám,že i cena by byla mimo moje představy. Mě osobně se víc líbila ta přestavba odlitku.Chápu ovšem,že tebe toto asi neuspokojuje. :D Pokud je v tom nějaký technický problém,rád se o něm dozvím.
Osobně si myslím,že o tu karoserii nebude zas až takový zájem,aby to stálo za to úsilí vytvářet zcela nové dílo.Odlitek od Dvořáčka je velmi slušný a padne na pojezd MTB. Takže pokud mě opravdu nepřesvědčíš o nějakém zádrhelu, zůstanu u přestavby.

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: pát 16 lis, 2012 10:04 am
od Tkadlec Jaroslav
Ach jo, to by mě taky zajímalo proč jsi upustil od stávajícího projektu ,no staré fotky asi neexistují .

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: sob 17 lis, 2012 9:08 am
od freekey
A co vám dvěma bráni si to přestavět?

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: stř 21 srp, 2013 9:04 pm
od Tomáš
No tak konečně mám doma velmi zdařilou karoserii s ověřovací série. Tedy bez prolisů.
Než z ni začnu dělat tu 1002, potřebuji si ověřit pár věcí.

A) Boční žaluzie:
Je otvor žaluzie stejný u obou variant? pouze otočený o 90st?
http://tauvec.rajce.idnes.cz/T478.1002#751c.jpg
Pokud ano měl bych mít lept samotné žaluzie, kterou bych překryl předem vybroušenou tu původní.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/T478.1002#751mriz.jpg
Asi bych jí nevyřezával, to se bojím kvůli přesnosti, spíš opatrně odbrousit "varhánky" a přelepit tenkým plechem.

B) střešní ventilátory
http://tauvec.rajce.idnes.cz/T478.1002#P1010255.jpg
Velmi jemným smirkem bych odbrousil ty z karoserie, jak je vidět na obr. Pak vyvrtal nové dvě díry a osadil dekly fy. Detail

Nebo má někdo už lepší nápad?

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: úte 03 zář, 2013 11:02 am
od Tomáš
Tak už mám i pojezd. Zde je vidět jak pojezd MTB krásně sedne do odlitku a že jsme nekecali.
Otázkou je zda-li použít pluh originál do něj frézovat díru pro spřáhlo, nebo pluh odříznout a použít originál k pojezdu.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/T478.1002#P1010256.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/T478.1002#P1010260.jpg

PS: pro šťoury, pojezd na fotce dokonale nesedí právě kvůli spřáhlům :idea:

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: úte 03 zář, 2013 1:51 pm
od Sedli-CB
Kdo je výrobcem té kastle ověřovací série??? To je ta z Peček???

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: úte 03 zář, 2013 2:07 pm
od Tomáš
Sedli-CB píše:Kdo je výrobcem té kastle ověřovací série??? To je ta z Peček???


ANO

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2013 11:12 am
od maditel
http://maditel.webnode.cz/images/200003 ... ek+011.jpg

Tady mám již 1002ku z té kastle postavenou asi rok, a před dokončením je i 1002ka v hnědožlutém veletržním nátěru. Kastle ES resin hladká upravená a pojezd MTB.

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2013 2:47 pm
od marian1311
To je ten odliatok , co je ponukany na strankach ES Pecky? Nemate niekto detailnejsie fotografie tohto odliatku ?

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2013 3:37 pm
od Tomáš
Takže postupně:
Maditel: máš to pěkný, ale co ten boční dekl ? ta žaluzie? :shock: "dvojka" ho musí mít o 90st přetočený. Takhle to je možná 1003 s veletržním nátěrem.

Marian: Ano odlitek je z Peček. Lepší odlitek jsem nikdy neviděl. Asi takhle bych si představoval odlitek od jiných výrobců. Práce na něm je pouze v začištění. Napiš co chceš nafotit a já to sem hodím. Mimo jiné ty fotky co jsem už zveřejnil jsou "v nezačištěném" stavu.

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2013 4:33 am
od Ossi
Zdravím. Pánové i když je zde diskuse o prototypové 1002, neuvažuje někdo o odlitku Hydroberty T478.2001 (4001, 4501) na pojezd MTB včetně nádrže? Samozřejmě v kvalitě odlitku z Peček, ne nějakou křivuli ve stylu Molata. Byl to taky zajímavý stroj. Díky Ossi

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2013 10:58 am
od maditel
Tomáš: máš pravdu, ty žaluzie jsou opačně. V té době kdy se tento model dělat, ale lepty žaluzií nebyli a dělat to z Evergreenů by nemuselo dopadnout hezky při tak malé tloušťce. Dneska už bych na to vzal lept žaluzií.

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2013 12:36 pm
od Radek Strnad
Mě by se hydraulika také líbila a nátěry měly tyto stroje také pěkné.Moc toho ale s tou hydraulikou nenajezdily(o to víc toho nastály v opravnách),takže nevím,jaký by byl zájem provozovat je na kolejištích.četl jsem o nich pěkný článek tuším ve Světě železnice-docela mazec,co do provozní spolehlivosti,ale byl to tehdy v Čechách ještě hydraulický pravěk.