Kastle pro T478.1002 (751.002)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Byl by zájem o odlitky kastle lokomotivy T478.1002?

Ano, s přípravou na pojezd MTB (z brejlovce)
21
53%
Ano, bez přípravy pro určitý pojezd
4
10%
Ne, nemám o tento stroj zájem.
15
38%
 
Celkem hlasů : 40

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

Příspěvekod Tomáš » čtv 05 zář, 2013 1:06 pm

No já bych si klidně takový model udělal proč ne. Otázkou je kdo nám udělá tak kvalitní odlitek jako jen ten z Peček.To vidím jako ten největší problém. Takže pokud ji reálně skutečně chceš nezbývá než sochat Molatův odlitek. Pokud by se dělala hydroberta určitě by stálo z zvážení jestli rovnou nedělat kopyto i na kulatou 1001. Mimo jiné ten odlitek z Peček je přesně to jak bych si odlitky v 21.století představoval.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

Příspěvekod Sedli-CB » sob 07 zář, 2013 8:54 am

Tomáš píše:
Sedli-CB píše:Kdo je výrobcem té kastle ověřovací série??? To je ta z Peček???


ANO


OK, díky za info. Uvažuji o stavbě modelu z ověřovací série (1003 - 1007) a přesně po této kastli jsem pokukoval s cílem posadit jí právě na pojezd MTB. S panem Báňou jsem asi před půl rokem komunikoval a dotazoval jsem se, zda-li bude ověřovací série v TT. Bylo mi sděleno, že nikoliv :( Proto hledám jinou variantu. Ještě jednou tedy díky...

K té 1002... Nepročítal jsem tuto diskuzi celou a podrobně, tak možná budu po někom papouškovat... Nestálo by za úvahu použít tuto kastli z Peček a nechat si k tomu vyleptat jiné žaluzie, ty "staré" na pečkácké baruně vyfrézovat a vypilovat díru na nové??? Je to jen návrh :wink: Odpadl by tím problém s výrobou formy, ale zase by se nevyřešil problém s uchycením skříně na pojezd MTB... Něco za něco :D
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

Příspěvekod Tomáš » sob 07 zář, 2013 9:13 am

Ano tak nějak to mám v plánu. Lept žaluzie mi bude dělat Vovo. Trochu se ovšem obávám té metody "vyřezání otvoru a vlepení nové žaluzie. Nejsem si jist, zda se to v domácích podmínkách povede natolik přesně aby tam ta žaluzie, nová leptaná, naprosto přesně zapadla. Spíš jsem uvažoval o možnosti odbrousit pouze tu původní žaluzii.. tedy přesněji pouze ten vnitřek a nechat tam ten obvodový rám a do něj pak vlepit tu novou leptanou žaluzii. sice to nebude durch otevřený, ale zato odpadne nutnost přesného frézování. Když se pak jednotlivé listy žaluzie natvarují do pootevřené polohy, nemuselo by to jít moc vidět.
A ještě pozor, byť jsou oba pojezdy MTB totožné bez jakékoliv úpravy padne ten brejlovcovej = nemá tam tu zelenou imitaci kabiny, která zavazí. Karoserii mám nasazenou bez uchycení a drží spolehlivě.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kastle pro T478.1002 (751.002)

Příspěvekod Pavel Čáp » pon 16 zář, 2013 10:27 am

Zdravím zde přítomné. Také si pohrávám s myšlenkou postavit model hydroberty T 478.2001, potažmo T 478.4001 atd., takže mě zaujala tato diskuse. Zatím jen sumíruji podklady, kterých je poskrovnu. Hlavní problém je poměrně obvyklý, nejsou (aspoň já o nich nevím) fotky střechy a jelikož se jedná o dávno neexistující předlohu, už to nejde napravit. A moc není ani veřejně dostupných výkresových podkladů. V této diskusi byl zveřejněn náčrtek (mimo jiné zveřejněný i ve Světě železnice 1/2006) , leč jedná se o nerealizovaný původní návrh počítající se zástavbou šestiválce K 6 S 310 DR, tudíž s jedním výfukem obdélníkového průřezu. Skutečné podobě lokomotivy neodpovídá ani umístění žaluzií sání vzduchu v bocích prostřední střechy. Skutečně realizované podobě lokomotivy více odpovídá výkres vnitřního uspořádání agregátů uveřejněný v ročence Dráhy 2005/06 (ač neodpovídá kupříkladu tvar kabin odvozený od prvního prototypu T 478.1001), kde je již zobrazen dvanáctiválec K 12 V 220 DR a tudíž i dva výfuky kruhového průřezu v uspořádání podobně jako tomu později bylo u prototypů brejlovců. Na fotkách z prvního období zkušebního provozu je nad spalovacím motorem na střeše patrný "hrb", pod kterým se skrýval tlumič výfuku, na fotkách z pozdějšího období již tento "hrb" chybí. Oba výkresy se shodují v uspořádání ventilátorů, jediný ventilátor chlazení spalovacího motoru a menší ventilátor chlazení hydromechanické převodovky. Ze všech dosud zveřejněných fotografií však uspořádání ventilátorů není zřetelné, ale aspoň potvrzují uspořádání dvou výfuků vedle sebe, snad opravdu válcových. Když jsem kdysi sháněl fotky této lokomotivy, nasbíral jsem jich dosti, ale není mezi nimi nic jiného, než bylo později publikováno. A s největší pravděpodobností jiné snímky, než byly zveřejněny ve Světě železnice a ročence Dráhy, už neexistují. Přesto se chci touto cestou optat, máte-li někdo ještě jiné podklady či poznatky?
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků