Na patro (obě verze, které u ČSD jezdili) jsem doma našel dokumentaci v nějakém starém katalogu osobních vozů. Je tam i kromě výkresů detailní popis a uvedení rozdílů mezi oběma verzemi - sériemi.
Výkresy jsou i na Parostroji, nicméně tam chybí ten podrobný popis.
Protože obě verze doma postupně dělám, tak jsem to dost dlouho studoval, hledal na netu i v knihách...
U obou jsou na čelech pouze dvě okna (ale pozor, ne řídící čela s těmi dvěmi velkými okny), takže je to to čelo se třemi okny, kde by prostřední mělo být zaslepeno.
Co se týká první série vozů, tak boky čel zhruba odpovídají a jsou na obou koncích stejné.
U druhé série je jedno čelo v podstatě totožné s první sérií, na druhé straně na bocích čel jsou pouze vyhlídková okna.
A pak jsou tam drobné rozdíly v tom, že na jedné sérii jsou jinak na bocích konců jinak okna ve smyslu plného a půleného s rámečkem. Ale to z hlavy nevím, kde jak...
A pak se vozy taky trochu lišili uspořádáním interiéru.
Postupem času měly být údajně vozy z první série předělané a mělo být dodělané vyhlídkové okno. Takže u ČD by se asi vůz bez vyhlídky neměl vyskytovat...
Dane, červená světla byla na obou čelech stejně, nahoře pod lemem střechy. Jiná světla tam nejsou.
Něco málo z dálky jsem v Ostravě taky nafotil, ale je to nekvalitní...
Až jednotky dodělám, tak hodím článek na stránky.
Kdyby byly k mání obtisky na verzi ČD, tak bych se s Vámi taky svezl, pokud by to bylo možné.