radeksindy píše:3D tisk zatím není schopen být technologií pro přímou výrobu modelů. Za prvé kvůli povrchovým vlastnostem. Výsledek je potřeba povrchově upravit, což bohužel v případě složitějších objektů není možné, např. nýtování spolehlivě odbrousíte, drobné části poškodíte. Zkoušel jsem pískování a i to má omezené možnosti. Druhý problém je v samotném materiálu. Čím lepší je materiál ohledně schopnosti vytvořit dobrý výsledek, tím horší to bývá se jeho teplotní a časovou stálostí. Některé z prvník tisků za rok a více viditelně změnili barvu a strukturu, materiál ani nový nemá nijak zázračné mechanické vlastnosti.
Pokud jde o FUD, tak jediné, co jsem musel udělat, bylo odstranění takového toho voskového povlaku, kterým to všechno bylo pokryté, aby na tom držela barva. Na to jsem šel s kartáčkem na zuby a Jarovou vodou. Povrch potom "prokoukl", ale o žádné povrchové detaily jsem nepřišel, ani jsem nic nepoškodil. Ale mluvím jen o opravdu mrňavých věcech - jak vypadá větší plocha zatím netuším - tam to může být něco jiného.
Pokud jde o zvládání teplot, tak tam nemám s FUD žádné zkušenosti, ale musím říct, že třeba WSF si v tomhle ohledu stojí až nečekaně dobře. Bál jsem se toho, když jsem musel např. pájet vodič ke kolejnici v 2mm díře mezi WSF pražci, ale žádný problém nakonec nenastal. Člověk už se musí docela hodně snažit, aby se něco začlo dít - při dlouhodobém působení tepla (třeba pájení v bezprostřední blízkosti) materiál lokálně změkne, a může se tam jakoby promáčknout. To by ale udělal asi každý plast, a není to nic, s čím by se nedalo žít.
Pokud jde o časové hledisko, tak to u FUD zatím taky neumím posoudit. Nejstarší model mám teprve pár měsíců. s WSF jsem začal dřív, první výrobky mi přišli loni v srpnu. Kromě lehkého zažloutnutí na nich zatím žádnou degradaci nepozoruju (na těch co jsou nebarvené)
radeksindy píše:Povrch je hladký, jednotlivé vrsty už jsou holým okem skoro nerozlišitelnéTisknu jen FUD a protože nemám žádné dioptrie, tak toto tvrdit nemohu
Tady hodně záleží na tom co se tiskne, u pražců člověk snese lecos, od plechového komína se očekává zase něco jiného.
Jasně, tady asi největší roli hraje úhel tisknuté plochy. Čím menší, tím jsou hrany jednotlivých vrstev dál od sebe, a tím jsou víc vidět. Třeba u WSF tohle docela problém je (např. zkosené hrany betonových pražců), ale dá se to napravit s trochou tmele a extra (povznášející) roboty
U námezníků jsem na to narazil taky, ale tam už úhel není úplně malý, a navíc jsou hodně titěrné, takže tam to opravdu skoro nejde poznat. Věřím, že na větší ploše, a při menším úhlu, to problém být může. Kdyby si aspoň člověk mohl říct, jak mají být ty objekty orientované, takhle vidím největší problém v té nahodilosti - člověk nikdy neví, kam mu Shapeways ty vrsty posadí