Stránka 17 z 20

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 6:38 pm
od Davca
Zdravím,
jak tak čučím na snímky modelu, není zase "náhodou" náhon rychloměru na špatném podvozku (viz. klasika u TT Brejlovců Roco) ? :D
Jinak, kolega si rovněž pochvaluje jízdní vlastnosti modelu stroje 753 001, tak věřím, že to nebylo jen o velkém štěstí na kus. 8)
A jakpak to vypadá s možností ozvučení ? Je kam umístit repro 10x15 mm ? Jacek zatím nezvedá telefony, tak se ptám široké obce modelářské. :)

David

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 7:13 pm
od brzda
Ja mám evidentne verziu ČSD s modrým rámom :).

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 8:39 pm
od j p
Tak pardon, jednu fotku jsem prehledl.
Modry ram je na fotce z roku 1997 (i kdyz je to tmave modra).
Sedy ram ma od roku 2002.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 8:51 pm
od MartinČerný
Pro ty, kteří jsou si zde opět naprosto jistí tím, že daná barevná varianta neexistuje a nikdy nebyla, doporučuji poslední číslo časopisu Svět železnice - 68.
Barevné fotografie ze sbírky Martin Žabky na straně 14,15 a 17 jsou myslím jasným důkazem, že uvedená barevná podoba s modrým pruhem na spodním okraji karosérie BYLA!
Je pravdou, že barevný odstín modré není zcela shodný a také oproti fotografii chybí znak ČD na čele. V textu je také uvedeno, jak k dané "kamufláži" přišel a kdy.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 11:39 pm
od Trixt
A kdy měla tedy na sobě číslo 753.001 a kdy 478.3001?

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 01 pro, 2018 11:45 pm
od Radek Strnad
Měla v roce 1995 po návratu z dílen plechové tabulky Kryšpínovské, a to všude, ale jen krátce, pak nové značení všude, v 97 už ale nové značení na boku a čela Kryšpínovské. V roce 2002 dostal nový lak opět v Krnově a tehdy(předpokládám) zmizel ten modrý pruh dole a mašinka byla klasicky zelenošedá. Při této opravě zmizel ze střechy mezichladič a nejspíš bylo dosazeno staré značení, neboť na fotce z roku 2004 byly už zase tabulky T478.3001 všude a tak to asi už zůstalo doposud. Svět železnice č.68.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2018 12:03 am
od Trixt
Radek Strnad: Děkuji moc za upřesnění. Koncipuji kolejiště do přelomu století, takže mi z toho vyplývá, že tento stroj by mi do daného období zapadal. :-)

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2018 8:54 am
od George V.
To já mám docela problém s časovým zařazením T478.3002 se žlutým pruhem. Na prototypy.cz je jeden snímek v odpovídajícím provedení datovaný do roku 1982. Což se mi poněkud nezdá - široké nárazníky a stadion.... Škoda, že snímek není i z druhé strany, kde je žebřík na střechu. Bylo by jasněji. Že by měla lokomotiva široké nárazníky před rokem 1986 se mi zdá dost nepravděpodobné. Výjimkou bylo jen pár bardotek z depa Vršovice zajišťující provoz na Pacifiku s vozy Bmto.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: ned 02 pro, 2018 12:38 pm
od ttmodelar
zajímalo by mě jak je na tom osvětlení zvládá návěstní soustavu když je tam nově next18 ?
Děkuji za případnou odpověď

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: pon 03 pro, 2018 6:14 am
od _lt_
George, naprosto vím o kterou fotku na prototypech jde. Samozřejmě že jde o blbost.
Na fotce je vlak 5407 v Turnově, což byl osobní vlak bez přepravy cestujících vedený za účelem přepravy pošty a spěšnin, v Turnově býval po 6té večer, proto ty odlesky na boku (svítí mu do zad). Jde o sobotu nebo neděli, kdy se nevezla ani jedna pošta, pouze vůz D (na fotce náhrada v podobě BDms) a 4 vozy Gbqs. Výroba vozů Gbqs probíhala v Č.Lípě v letech 1986 a 1987. Ještě se vrátím k vlaku 5407, ten začal jezdit s grafikonem 1986/1987. Grafikon před tím jezdili spěšninové vozy (tehdy Glm) a pošta na běžných osobních vlacích. První rok tedy jezdil tento vlak spíše ve složení pošta, D a vozy Glm, neboť vozy Gbqs ještě nebyli vyrobené.
Zde protisměrný Os5404:
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r753&loko=34100
T478.3002 měla z prvu tabulku i na čele, až s přeznačováním po roce 1988 se sundala. Na té fotce v Turnově je i na vzdálenějších dveřích na stanoviště vidět takový bílý čmouh, to je nové značení 753.002. Samotnou fotku si netroufnu datovat, bude to léto 1988 či 89.
Model tedy odpovídá roku 1987 a výše, resp. ukradnutím tabulky na čele (1988) či nahrazením tabulkama 753.002 lze jej zařadit až na konec života do roku 1991 (přesný datum odstavení neznám). Výměnou nárazníků za malé jej lze zařadit do dřívějších let (1985 a 86). V roce 1984 na podzim nesla T478.3002 ještě celočervený nátěr bez proužku, ale již s šedým rámem. Tedy varianta na modelu nevyhotovená.
Kdyby chtěl někdo malé nárazníky, tak je rád ze svých T478.3187 vyměním za velké, které naopak potřebuji.

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: pon 03 pro, 2018 10:28 am
od George V.
Myslel jsem si to....

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2018 8:59 pm
od Ossi
Zdravím. Tak jsem vyzvedl oba prototypy. Ohledně rychlosti modelu nebudu komentovat, vysvětlení je na k-reportu na vlákně tt modely a menší. 3002 pamatuji od jara 88 již s novými litými tabulkami 753 002-5, ještě měla prozatímní značení na dveřích. Občas jsem ji měl na postrku cisteren z kyselinou (na uran do Brniště) z Liberce do Křižan. Jezdil jsem v té době jako kandidát na T478.3003. Jednička dostala modrý rám v roce 2005, spolu s chomutovskou 3197. Jinak pro počítače nýtů: pod lupou je vidět krásný kopanec, tabulka brzdicích vah je ze zamračené až na váhu mašiny (G 26 tun,P 43 tun, r 7+7 tun, váha 76 tun), skutečnost 35 - 50- 11+11, váha 73 tun. Navíc je na rámu tabulka o čištění, kterou pamatuji až po roce 90. Jednička ji navíc nikdy neměla. Nechci vidět komentáře, pokud by tyto brejláky s těmito chybami vyrobil MTB. To by bylo komentářů... Ossi

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 12:17 am
od z.rj
Pardon, ale ta T 478.3003 měla tehdy jaké domovské depo?

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 2:05 pm
od Ossi
Domovské depo byla Česká Lípa. Tehdy (1985 jsem zde začínal) byli ve stavu brejlovci 3001, 3003, 3005, 3006, 3009 - ta měla po havárce sériové čelo, 4 poziční lampy a tažný hák na desce. Další byli 3070, 3088, 3139, 3152, 3154,3232, 3249, 3263, 3264, 3267, 2390, 3323, 3346, 3349, 3367, 3369, 3384, 3395, 3397, 3403. Později se v Lípě (byl jsem tam do konce r. 98) objevili 3250, 3251, 3291, 3350, 3351, 3352, 3406, převážně z Chomutova. Ve stavu SLČ Česká Kamenice byli 3088, 3139, 3152, 3384. Snad jsem na nějakého brejláka nezapomněl, je to již 20 let, co jsem z Lípy odešel do Mladé Boleslavi. Ossi

Re: Brejlovci Kuehn - jak to s nimi je?

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 11:33 pm
od z.rj
Dík za vyčerpávající odpověd´. Já začal rok před tebou na dílně v Liberci. Na té "naší" 3002 mě fascinovalo to kormidelnický kolo ruční brzdy. Když Roco před lety udělalo 3174 LD Liberec ( v H0), musel jsem vyštrachat zápisníček, kde jsem si zapisoval co jsem na čem dělal. Byl jsem na ní vícekráte. Jestli ještě můžu, co jezdily ty stroje z Č. Kamenice?