Cena modelu / hračky - diskuze

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod czhunter » čtv 16 úno, 2012 6:41 pm

pekl024 píše:Toto už je asi 20-té téma kde se řeší reklamace ... Petr
Tak tak.
+ navíc možnost odstoupení od smlouvy do 14ti dnů při nákupu přes Internet.

jrtrain píše:Také nelze výrobu modelů, kdy se jedná o malé série srovnávat s jiným spotřebním zbožím vyráběným ve velkých seriích, tak i s výrobou aut.
Pan Aston Martin si nemyslí, že by vyráběl auta ve velkých sériích :)
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod radekkrupka » čtv 16 úno, 2012 6:56 pm

czhunter píše:Pan Aston Martin si nemyslí, že by vyráběl auta ve velkých sériích :)

Aston Martin je ale měřítkem spíše pro Crottendorf, nikoliv pro Kuehn :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod pekl024 » pát 17 úno, 2012 7:50 am

czhunter píše:
pekl024 píše:Toto už je asi 20-té téma kde se řeší reklamace ... Petr
Tak tak.
+ navíc možnost odstoupení od smlouvy do 14ti dnů při nákupu přes Internet.


Tak, tak.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod George V. » úte 21 úno, 2012 8:35 am

Trošku z jiného soudku.

Dneska jsem viděl překrásnou maketu lokomotivy 121 fy. UNIPETROL v HO ( foto skutečné loko: http://www.railnews.cz/gallery.php?id=7 ... -unipetrol). Něvěřil jsem svým očím, model naprosto čistě vylisovaný! Odlitek to nebyl, na to byla okna včetně rámů příliš rovná, stejně tak podvozky. Na lept je ta lokomotiva příliš kulatá a čela včetně střechy byly příliš souměrné. Prostě jedině výlisek. Také mne zaujaly dokonale průhledná a vyleštěná okna. Prostě "dokonalost" firemního modelu. Tak by mne docela zajímalo, kdo si s tím dal tu práci. Pravda, byla to reklamní maketa, PKN ORLEN je jistě bohatá firma, ale aby financovaly výrobu formy v řadu miliónů??? Jestli se mi to podaří, zkusil bych to nafotit a určitě se s vámi podělím, tohle mi fakt nedá spát...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod JBr » úte 21 úno, 2012 10:34 am

Takovehle zakazkove serie dela treba Kral zeleznic, ale myslim ze zrovna 121 jsem tam videl normalne v prodeji (i kdyz uz si nepamatuju, jestli Unipetrol nebo CDC). Kazdopadne u tech jezdicich modelu je taky kvalite provedeni odpovidajici cena...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod vorech » stř 22 úno, 2012 6:04 pm

Videl jsem ji v casopisu ZM, cislo si nevzpomenu, ale byla tam tenkrat prestavovana i 380.
A bylo tam kralovstvi zeleznic
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Cena modelu / hračky - 121 Unipetrol v H0

Příspěvekod Mirek Moc » stř 22 úno, 2012 7:35 pm

Ano tento model byl představen v ŽM 06/2010. Pojezd a sběrače je z modelů PIKO řady 180. Podle fotografií a popisu se jedná asi o kvalitní model a odpovídá tomu i uvedená cena 9 820 Kč.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 231
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod George V. » stř 22 úno, 2012 9:51 pm

...jo, to je ona. Model je to opravdu velmi kvalitní. Dneska jsem to prohlížel znova. Dokonale průhledné zasklení, za které by se nemuselo stydět ani Roco. Akorát to trochu snižovaly sběrače PIKO Hobby. Ale je to jen reklamní maketa bez pohonu, u skutečného modelu to je jinak... Ale jak tak koukám, tak jednu vadu na kráse to má, jak maketa tak model - chybí vnější brzdové zdrže :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod vorech » stř 22 úno, 2012 11:42 pm

kdyz koukam na ten obrazek, tak i kastli ma posazeno dosti vysoko. ve skutecnosti, je kastle hned nad lozisky.
Zas na druhou stranu, to jeproblm kazdeho odlitku (mozna vylisku), protoze ty steny musi byt natolik tenke a masky natolik zbrousene, aby nevadily v zataceni.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Cena modelu / hračky - diskuze

Příspěvekod George V. » čtv 23 úno, 2012 5:22 am

...možná daň za napasování cizího pojezdu, u banánů jsem si toho taky všiml. Navíc máš fotku z podhledu, co docela zkresluje. Ta maketa je OK.
A věř, že je to opravdu výlisek.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod freekey » sob 06 říj, 2012 8:52 pm

EDIT moderátor - následujících cca 9 příspěvků přesunuto z vlákna "Novinky 2012", kam až tolik diskuze nepatřila.

Na těch fotkách je krásně vidět kam se to s MTB ubírá :D

Modelářů, kteří dělají H0 a TT je v ČR podle různých anket přibližně stejně (nebo je TTčkářů možná dokonce nepatrně víc), přesto firmy raději sáhnou po H0 než TT. Proč? Opravdu si myslíte, že je to tím, že tu TTčkaři víc pomlouvají jejich modely než H0kaři? Těžko. Většina výrobců ani netuší, že nějaký obchodník má nějaké forum a na něm někdo něco píše. A i kdyby, tak je jim tu úplně jedno. Zajímá je něco jiného. Čísla prodejů a zisk!

Proč je zisk v H0 vyšší než v TT? Je to dáno nepatrně nižší cenou modelů? Asi ne, nebo jen minimálně. Mnohem důležitější je složení modelářů v jednotlivých velikostech. V H0 prostě najdete mnhem víc solventních zákazníků (manageři, majitelé firem,...), zatímco v TT se dost často jedná o děcka a mláděž, kteří mají vláčky na hraní.

To výrobci moc dobře vědí a podle toho se chovaní. Na druhou stranu, TT má jednu strašnou výhodu, dá se v něm na rozdíl od H0 témř vše koupit jako stavebnice. To je naprosto seuper. V H0 je vše už hotové a člověku se většinou nechce předělávat drhý kompletní model. V TT si jen postaví stavebnici podle svého 8)
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod George V. » ned 07 říj, 2012 5:39 am

freekey píše:Proč je zisk v H0 vyšší než v TT? Je to dáno nepatrně nižší cenou modelů? Asi ne, nebo jen minimálně.


...je otázka, jestli je vyšší zisk daný jen vyšší cenou. Já myslím, že jsou v H0 nepochybně nižší výrobní náklady, především na sestavení modelu, pokud je zde velký podíl ruční práce. Vše je větší a snadněji se to skládá, což pak znamená vyšší produktivitu práce. Taktéž lze předpokládat nižší "zmetkovitost". Typický příklad jsou parní lokmotivy - tam je cena H0 versus TT téměř stejná...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 07 říj, 2012 7:20 am

George V. píše:
freekey píše:Proč je zisk v H0 vyšší než v TT? Je to dáno nepatrně nižší cenou modelů? Asi ne, nebo jen minimálně.


Typický příklad jsou parní lokmotivy - tam je cena H0 versus TT téměř stejná...


A na to jsi přišel jak? :lol:

http://www.roco.cc/produkteshop/uebersi ... -dr-3.html
http://www.roco.cc/produkteshop/uebersi ... -db-3.html
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod George V. » ned 07 říj, 2012 8:39 am

...tahle podrobně jsem to nezkoumal, občas porovnávám koncové ceny v obchodech, kde mi připadaly hodně podobné, stovka sem, stovka tam :) Mne by zajímalo skutečné nákladové srovnání, protože zrovna u Roca jsou ty TT páry co se týče detailů s těma v H0 srovnatelné...

Navíc by to chtělo srovnávat modely se stejnou koncepcí pojezdu, to také hraje v ceně roli, třeba takto:

http://www.fleischmann.de/nc/produktesh ... csd-3.html
http://www.roco.cc/produkteshop/uebersi ... csd-2.html
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 07 říj, 2012 10:24 am

[quote="George V."]...tahle podrobně jsem to nezkoumal, občas porovnávám koncové ceny v obchodech, kde mi připadaly hodně podobné, stovka sem, stovka tam :) Mne by zajímalo skutečné nákladové srovnání, protože zrovna u Roca jsou ty TT páry co se týče detailů s těma v H0 srovnatelné...

No a proto jsem uvedl 2 stejné mašiny od stejného výrobce :D


Navíc by to chtělo srovnávat modely se stejnou koncepcí pojezdu, to také hraje v ceně roli, třeba takto:

Srovnávat Roco s FLM je jako srovnávat hrušky z jabkama. :lol:

Takže jinak,
BR 38 ve velikosti N
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... drg-5.html
http://www.fleischmann.de/fileadmin/dow ... r/7160.pdf

BR 38 ve velikosti H0
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... -dr-4.html
http://www.fleischmann.de/fileadmin/dow ... r/4164.pdf
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků