EDIT moderátor - následujících cca 9 příspěvků přesunuto z vlákna "Novinky 2012", kam až tolik diskuze nepatřila.Na těch fotkách je krásně vidět kam se to s MTB ubírá
Modelářů, kteří dělají H0 a TT je v ČR podle různých anket přibližně stejně (nebo je TTčkářů možná dokonce nepatrně víc), přesto firmy raději sáhnou po H0 než TT. Proč? Opravdu si myslíte, že je to tím, že tu TTčkaři víc pomlouvají jejich modely než H0kaři? Těžko. Většina výrobců ani netuší, že nějaký obchodník má nějaké forum a na něm někdo něco píše. A i kdyby, tak je jim tu úplně jedno. Zajímá je něco jiného. Čísla prodejů a zisk!
Proč je zisk v H0 vyšší než v TT? Je to dáno nepatrně nižší cenou modelů? Asi ne, nebo jen minimálně. Mnohem důležitější je složení modelářů v jednotlivých velikostech. V H0 prostě najdete mnhem víc solventních zákazníků (manageři, majitelé firem,...), zatímco v TT se dost často jedná o děcka a mláděž, kteří mají vláčky na hraní.
To výrobci moc dobře vědí a podle toho se chovaní. Na druhou stranu, TT má jednu strašnou výhodu, dá se v něm na rozdíl od H0 témř vše koupit jako stavebnice. To je naprosto seuper. V H0 je vše už hotové a člověku se většinou nechce předělávat drhý kompletní model. V TT si jen postaví stavebnici podle svého