377.0 ČSD Roco TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod jirkan » pon 20 úno, 2012 12:15 am

Dovolte mi jen krátkou poznámku k označování německých řad lokomotiv. Číslování parních lokomotiv v zásadě vychází z uspořádání pojezdu a také určení lokomotivy. Řadou 38 byly obecně označovány osobní lokomotivy s uspořádáním pojezdu 2 C. Protože tyto lokomotivy vesměs pocházely ještě z výroby pro zemské dráhy, ukrývalo se pod touto řadou množství i docela odlišných provedení. Nás se to dotýká zejména u 2 řad. Asi nejrozšířenejší (snad přes 3000 ks) byla původně pruská P 8, zařazená u DRG jako řada 38 10-40 (vzhledem k rozsahu řady tedy čtyřmístné číslo za tou 38). Lokomotivy této řady byly zařazovány jako řada 377. Saským protějškem byly lokomotivy u DRG označené jako 38 2-3 (tj. třímístné číslo), u nás 365.5 (model v H0 vyrábí již několik desetiletí PIKO). Pozor tedy např. na záměnu 38 2 a 38 20, jsou to jiné lokomotivy.
Zmíněný zmatek nejen v označování ale i potíže v údržbě atd. vedly DRG. k myšlence tzv. "jednotných" lokomotivních řad (64, 24, 86, 80, 81 atd), který vedl ke sjednocení německého lokomotivního parku.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod peter_vy » pát 24 úno, 2012 4:00 pm

Tu je krátke vysvetlenie priamo od ROCO k zmene pohonu: http://www.roco.cc/service/faq/info-tt-br-38.html

Majte sa,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Hříbek » pát 24 úno, 2012 6:00 pm

Já mám zvukovou verzi 377.0 ČSD. Pohon všech čtyř náprav v tendru. Bandáže na prvním a čtvrtém dvojkolí.
Jízdní vlastnosti jsou vyhovující, nezkoušel jsem nějakou extrémní zátěž, ale čtyři rychlíkáče na rovině naprosto vpohodě.
Koleje mám zatím jen volně položené, kolejivo ze start setu s podložím. Nějaké nerovnosti tam jsou, protisměrné oblouky bez vyrovnávací
přímé koleje, výhybky EW1, mašinka projíždí bez problémů, kinematika funguje taky spolehlivě, s jízdními vlastnostmi jsem spokojen.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod peter_vy » pát 24 úno, 2012 8:08 pm

Len pre analogistov:
do priestoru určeného pre dekóder sa mi podarilo uložiť cca 12,5g olova - čo nepatrne zlepšilo jazdné vlastnosti so záťažou v stúpaní a oblúku.
Na rovine na testovacom ovále ani moja 377 nemá žiadne problémy. Ale horšie je to v reálnej prevádzke na koľajisku. V podstate nie je nejaký výrazný problém so zberom prúdu ale len s preklzovaním hnaných náprav aj keď sú všetky tri obojstranne bandážované! Tender má tuhý podvozok s pevným uložením náprav (iba dve stredné sa môžu akurát stranovo posúvať cca 1mm), a tak je veľmi citlivý na akúkoľvek malú nerovonosť (vtedy niektoré kolesá totiž strácajú styk s koľajnicami).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod olik » pát 24 úno, 2012 9:01 pm

Mam tu zvukovou take,a bandaze jsem prehodil do prostredka a nemam problem ani s jizdou ani se zvukem,tovarni usporadani totiz spatne snimalo proud a masinka se zastavovala a cukala,ted jsem jiz spokojen,doporucuji ....
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Scoot » sob 25 úno, 2012 1:26 pm

Co jsem dnes viděl:

Dnes si kamarád Jirka přinesl 377 Roco.

Byl celý natěšený jak bude jezdit....vzhled lokomotivy je perfektní, popisky, ale bohužel jízdní vlastnosti (k ceně lokomotivy) jsou naprosto zoufalé. Poskládání náprav je 2-2-2-0, opravdu při sebemenší nerovnosti, lokomotiva zůstane viset motor běží a kola se protáčí ve vzduchu (lokomotiva má problém uvézt sama sebe...natož vozy) žádná jiná lokomotiva nic podobného na jeho kolejišti nedělá (56, 86,01)..konstrukce nápravy v tendru neumožňují sebemenší pohyb nahoru či dolu i pohyb do stran je horší. Zkoušel prohazovat jednotlivé nápravy s bandáží a bez, ale je to jedno...ANO můžeme vézt spory: co je to nerovnost kolejí, ale čekal by jsem více a hlavně od tak drahého modelu....zlaté hračky BTTB ty alespoň jezdily.

Nevím zda je to otázkou jednoho slabého jedince.

Já osobně odložím nákup uvidíme jak si poradí s modelem konkurence :cry:
Scoot
 
Příspěvky: 166
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod radekkrupka » sob 25 úno, 2012 1:56 pm

Od kluků ze Zababova jsem slyšel, že tento model trpí jakousi konstručkní vadou (?), díky které se lokomotiva po nějaké době ježdění zasekne v pojezdu a nejde tam ani zpět. Zaregistroval to někdo další?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod peter_vy » sob 25 úno, 2012 3:05 pm

Túto nepríjemnú vlastnosť mala mať údajne prvá séria BR38, ktorá bola ale stiahnutá z predaja tuším koncom minulého roku (otázkou je či naozaj bola stiahnutá celá séria alebo či sa tá istá chyba nezopakovala aj pri neskoršej montáži).

U mňa to síce s mojou 377 nie je s jazdnými vlastnosťami ideálne ale predsa len je to ešte celkom znesiteľné.

Prajem všetkým šťastnú ruku pri výbere a tiež veľa trpezlivosti - tento stroj vám istotne preverí nie len čistotu ale zároveň aj rovinnosť položenia koľají. Kde prejde tento model, tak tam bez problémov prejde už aj všetko ostatné! :-)

P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Hříbek » ned 26 úno, 2012 8:28 am

Asi je to dané výrobní sérií.
Já jí kupoval začátkem února na ITvlaky.cz a je fakt, že prostřední dvě nápravy v tendru mají dost velký boční posuv, takže asi se výrobce poučil z dřívějších nezdarů.
Mě jezdí i na nerovných kolejích vpohodě. Zatím jsem žádný problém nezaznamenal, dal jsem spřáhlo i dopředu, takže jí mám vyzkoušenu i se zátěží při jízdě tendrem napřed a je to vpohodě.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod martin-tt » úte 28 úno, 2012 11:34 am

Ahoj,někteří majitelé nové parní lokomotivy 377.0 si zde stěžovali na jízdní vlastnosti,chci se zeptat jestli dodrželi návod k obsluze v němž je důležitý pokyn,cituji“Před prvním uvedením modelu do provozu musíte naolejovat spojovací ložiska,aby bylo zabráněno špatným jízdním vlastnostem nebo poškození!“konec citace.
Včera mi zvuková verze přišla domů a zatím spokojenost až na jednu věc.Když při jízdě snížím rychlost(Lenz start set 100) tak jako by zvuk asi na jednu sekundu úplně ztichl(vypadl) potom se vše vrátí do normálu.Děje se tak při každém snížení rychlosti,při zvyšování rychlosti je vše v pořádku.Je to moje první pára se zvukem, tak nevím jestli je to chyba nebo to tak má být.Martin
Naposledy upravil martin-tt dne sob 03 bře, 2012 3:49 pm, celkově upraveno 3
martin-tt
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Hříbek » úte 28 úno, 2012 12:10 pm

To je vpořádku, jelikož strojvůdce při snižování rychlosti zavře regulátor... :D :D :D a loko jede výběhem.
Při ustálení rychlosti, nebo při zvyšování rychlosti zase ten regulátor otevře :twisted:
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Keďul » sob 10 bře, 2012 7:55 pm

Měl bych dotaz na majitele zvukové verze,zda všem dochází při snižování rychlosti ke krátkodobému výpadku zvuku,nechal jsem si ji předvést v obchodě a dělala to také,přišlo mi to docela rušivé,nejsem znalec parních mašin,opravdu to tak bylo ve skutečnosti jak píše kolega výše?
Keďul
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Pája » sob 10 bře, 2012 11:47 pm

To není výpadek zvuku,ale jízda výběhem.Strojvůdce při snižování rychlosti zavře regulátor,do válců nejde pára a stroj jede tiše ....
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod Hříbek » ned 11 bře, 2012 6:35 am

No dá se nastavit pomocí některých CV reakce zvuku lokomotivy na změnu zátěže, např. při jízdě po spádu, nebo naopak při stoupání, v oblouku a také při snižování a zvyšování rychlosti tak, aby
to co nejvíc odpovídalo skutečnosti. V návodu je popsáno, co které CV ovlivňuje. Já osobně jsem pouze trochu ztlumil světla a zvuk, ale jinak jsem na tovární nastavení nešahal, vyhovuje mi to tak, jak
to je nastaveno z výroby.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: 377.0 ČSD Roco TT

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 11 bře, 2012 6:36 am

No ono také záleží na tom,jaké zvuky jsou v dekodéru nahrány.Esu je potichu,Uhlenbrock má zvuk tyčoví a kol,takže když sjedeš z výkonu a mašina jede setrvačností je slyšet zvuk ojnic,kol atd.Jinak doba té prodlevy se dá samozřejmě nastavit v příslušných CV,takže ten výpadek zvuku nemusí být vůbec,záleží na tom,co Ti vyhovuje.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků