od lossob » ned 29 zář, 2019 7:59 pm
Dovolím si přispět do tohoto vlákna, myslím, že můj dotaz se týká záležitosti, která sem zapadá a že se najde dost lidí, kteří řeší/řešili něco podobného. Rád bych sjednotil typ spřáhel na všech svých vozech a lokomotivách. Částečně mám stará očková, částečně nová Kuehn/Tillig, s tím, že tedy nelze spojit „cokoliv s čímkoliv“. Některá vozidla mají šachtu, jiná pružinku. Podotýkám, že mám relativně malé poloměry (ale stále standardní, které by mělo projet víceméně vše) – nejmenší R321, většinou však R365. Otázka zní: „nová“, nebo „stará“ spřáhla?
Nová spřáhla
+ těsnější (= hezčí) spojení; snadnější a spolehlivější manipulace; má je většina nových modelů
- nelze samovolně spojit v oblouku (až tak nevadí); ale hlavně lokomotivy Kuehn s nimi bohužel vykolejují některé vozy
Stará spřáhla
+ lze spojit v oblouku (ale ne spolehlivě); jednoduché, ale stále funkční řešení
- spojení lokomotiva a rychlíkáč/patrák bmo nebo tyto vozy mezi sebou nelze rozpojit
Je jediným možným (nebo jediným jednoduchým) řešením pro spolehlivý provoz instalace „prodloužených“ očkových spřáhel od Tilliga na lokomotivy a případně i na vybrané vozy (tam, kde nestačí obyčejná), nebo lze nějak použít i ta nová? Žádnou jejich prodlouženou verzi jsem nenašel… Předem díky za odpovědi!