Nevím jestli ji v TT někdo staví, tak stavbu trochu popíšu a budu se snažit upozornit na záludnosti.
Pojezd: Lokomotivu je nutno rozebrat " do šroubku ". Poháněná část pojezdu se ořezává a obrušuje pro usazení předního a zadního rámu a otočných podvozků. Po skončení úprav jsem vše vyčistil od prachu a špon benzínem a znovu namazal vazelínou. Výrobce dodává pěknou fotodokumentaci, kde je vše názorně vidět.
Náročnější je zkrácení ojnic křižáku a ojnic kulisy. Tady jsem udělal chybu že jsem válce moc vystrčil ven z rámu. Původně v BR 86 byl obrys 26 mm, já jsem je přilepil na obrys 26,8 mm. Prohazuje se 2. a 3. poháněná dvojkolí a ojnice kulisy mi naráží do křižáku při jízdě v oblouku. Doporučuji tedy spíše válce přilepit hlouběji do rámu a zároveň trochu dozadu, bude stačit 0,5 mm. První dvojkolí bude mít více místa pro otáčení a nebude narážet do válců. Taky je dobré ojnice podlepit nějakou folii a nelepit je jen na tupo. Použil jsem 0,1 mm planžetu, ale bude stačit třeba i alobal. Uchycení kulisy v rámu řeší Tillig plastovým čepem. Z hlediska rozborky a zborky jsem ho odstranil, vyvrtal dírku 0,5 mm a celá sestava bude přichycená čepem. Oba otočné podvozky jsem zatížil olovem. Na foto jen provizorně. V zadním je instalována kinematika LOCO. Výborně se tam vejde, ale je třeba ji trochu naklopit, spřáhlo má tendenci vahou padat dolu. v předním je jen dírka pro šroubek k uchyceni kastle.
Kastle: Staví se poměrně pěkně jen je nutné stále hlídat aby se nezkroutila do vrtule nebo do strany. Je možnost vybrat si ze 3 variant a proto spousta dílů zbude. Ovšem spousta dílů v návodu nemá svoje číslo a je jen na staviteli jak je odborně erudovaný a poradí si s tím. Osobně jsem využil zbývajících dílů pro jiné místo. ( madla na uších, vzpěry nebo na táhla ). Vzpěry držící uši měly být do V, ale nebyl jsem schopen dodržet zákryt, tak jsem je nechal jednoduché. Připadá mi, že písečník je moc vysoký a komín nízký. S písečníkem už nic neudělám, mněl jsem ho víc zbrousit, ale komín vytočím z mosazi vyšší.
Doplňky: O funkci parního stroje mám jen mlhavou představu a kam vedou všechny trubky a táhla se můžu jen dohadovat. Na táhla jsem použil strunu 0,3 , trubky měděný drát 0,5 , trubky písečníku 0,5 olověné drátky a kabely měděný drátek 0,2 mm. Dodal jsem vzdušník z 7 mm kulatiny, dynamo z 3 mm plastové kulatiny a kompresor od Hekttora. Na mazací lis přijde ještě táhlo a trubičky. Nárazníky byly původně kulaté, pak hranaté. Použil jsem kulaté z V 100. Jsou sice jiného tvaru, ale přesně odlité. Chybí ještě píšťala, bude z mosazi a instalovat ji budu až na konec.
Osvětlení: Předpokládám využití leptu stavebnice a SMD LED 0603. Digitál by se měl vejít nad motor.
Zátěž: Použiju olovo na místo vodojemů a pod uhlí. Mohlo by to stačit.
Nějaké foto ze stavby:
http://oskarrr.rajce.net/464_Usata