464 Ušatá z leptu

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » čtv 05 led, 2012 4:56 pm

Zdravím. Tak jsem se pustil do stavby Ušaté na podvozku BR 86 a potřeboval bych radu.
Jakým způsobem rozebiratelně spojit rám s kastlí?
Jak, kam a jakou kinematiku nainstalovat dozadu? Na přední část jsem rezignoval ( nebudu jezdit pozadu ). Napadá mně, že jediné misto je na vlečeném pojezdu, ale musel by být zatížený olovem, aby nevyskakoval z kolejí.
Staví někdo tuto mašinu?
Omlouvám se za neodborné výrazy.
Přílohy
IMG_5608.JPG
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod pavelvon » sob 07 led, 2012 3:51 pm

To je Cekul ne? Mně se podle fotky zdá, žeby neměl být problém běhounový podvozek dovážit-je v něm dutina.Spřáhlo bych asi zkusil Sergej Tillig http://www.happymodel.cz/www/eshop/prod ... gorieId=88
pavelvon
 
Příspěvky: 18
Registrován: pát 25 bře, 2011 9:28 am

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod pavelvon » sob 07 led, 2012 3:53 pm

Jo a ještě jsem se chtěl zeptat, co všechno se musí k BR 86 dokoupit??Jak se ten leptík staví??
pavelvon
 
Příspěvky: 18
Registrován: pát 25 bře, 2011 9:28 am

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » sob 07 led, 2012 4:37 pm

Spřáhlo ze Sergeje by asi šlo. Dokonce 2 kusy mám, ale představoval bych si tam kinematiku. Nicméně asi by to šlo zkombinovat, poměřím.
Je to Cekul a staví se docela dobře, ovšem je třeba dodržovat souosost a místa pájení jednotlivých dílů, aby kastle nebyla ohnutá a nebo do vrtule. Je potřeba parní válce usadit o nějakou desetinu dozadu. Drhnul mi první běhoun a musel jsem ho posouvat co nejvice dopředu. Nemile mně překvapilo, že je nutno zkrátit hlavní a pomocnou ojnici. Znamená to přeříznout, zkrátit a následě slepit tak, aby byla funkční.
Jako doplněk jsem koupil lept kompresoru ( Hekttor ) a vyrobím si dynamo.
Zatím jsem se nerozhodl jestli použiju osvětleni původní a nebo lampy z leptu + LED.
Na podvozku asi nechám jen 3 poháněné nápravy. Myslím ozubenými koly. Poslední 4. bude poháněná jen ojnicí. Něco mi tam rachotí a asi to bude buď tím , že chybí plíšek na přitlačeni nebo soudruzi udělali chybu.
Naposledy upravil Oskar dne stř 28 bře, 2012 5:07 am, celkově upraveno 1
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod radula63 » úte 27 bře, 2012 4:27 pm

Oskare
Prosím, jak jsi daleko se stavbou. Prosím o další fota a poznatky ze stavby. Plánuji ji taky do stavby. Díky
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » čtv 29 bře, 2012 8:14 am

Nijak vzlášť jsem nepokročil. Řešil jsem u čmeláka zapínání a vypínání hlavního světlometu a červených koncových světel. Mimo to mám rozestavěný set 5 Rajek v " plné palbě ". Tedy doplněné o lepty, ložiska a kinematiky.
U ušaté mám vyřešeno připevnění kastle k rámu pomocí šroubků r = 2 a kinematiku jsem použil LOCO. Vejde se tam stranově i na výšku. Jen má nalepenu destičku, tam, kde je u vagonů spodek. Další věc je doplnění sběračů na 4-té poháněné dvojkolí.
Poznatky ze stavby. Je celkově náročnější než třeba Čmelák, na přesnost je stejná jako Brejlovec. Tam se taky musí dát pozor na překroucení. Nepříjemně je zkracování hlavní a pomocné ojnice, jsem zvědav co to bude dělat při jízdě.
Kopie - Snímek 002.jpg
Umístění kinematiky do podvozku
Přílohy
Kopie - Snímek 008.jpg
Další sběrač
Kopie - Snímek 007.jpg
Připevnění kastle
Naposledy upravil Oskar dne čtv 29 bře, 2012 8:21 am, celkově upraveno 1
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » čtv 29 bře, 2012 8:16 am

Ještě pohled ze spodu.
Kopie - Snímek 010.jpg
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » pon 09 dub, 2012 9:24 am

Nevím jestli ji v TT někdo staví, tak stavbu trochu popíšu a budu se snažit upozornit na záludnosti.
Pojezd: Lokomotivu je nutno rozebrat " do šroubku ". Poháněná část pojezdu se ořezává a obrušuje pro usazení předního a zadního rámu a otočných podvozků. Po skončení úprav jsem vše vyčistil od prachu a špon benzínem a znovu namazal vazelínou. Výrobce dodává pěknou fotodokumentaci, kde je vše názorně vidět.
Náročnější je zkrácení ojnic křižáku a ojnic kulisy. Tady jsem udělal chybu že jsem válce moc vystrčil ven z rámu. Původně v BR 86 byl obrys 26 mm, já jsem je přilepil na obrys 26,8 mm. Prohazuje se 2. a 3. poháněná dvojkolí a ojnice kulisy mi naráží do křižáku při jízdě v oblouku. Doporučuji tedy spíše válce přilepit hlouběji do rámu a zároveň trochu dozadu, bude stačit 0,5 mm. První dvojkolí bude mít více místa pro otáčení a nebude narážet do válců. Taky je dobré ojnice podlepit nějakou folii a nelepit je jen na tupo. Použil jsem 0,1 mm planžetu, ale bude stačit třeba i alobal. Uchycení kulisy v rámu řeší Tillig plastovým čepem. Z hlediska rozborky a zborky jsem ho odstranil, vyvrtal dírku 0,5 mm a celá sestava bude přichycená čepem. Oba otočné podvozky jsem zatížil olovem. Na foto jen provizorně. V zadním je instalována kinematika LOCO. Výborně se tam vejde, ale je třeba ji trochu naklopit, spřáhlo má tendenci vahou padat dolu. v předním je jen dírka pro šroubek k uchyceni kastle.
Kastle: Staví se poměrně pěkně jen je nutné stále hlídat aby se nezkroutila do vrtule nebo do strany. Je možnost vybrat si ze 3 variant a proto spousta dílů zbude. Ovšem spousta dílů v návodu nemá svoje číslo a je jen na staviteli jak je odborně erudovaný a poradí si s tím. Osobně jsem využil zbývajících dílů pro jiné místo. ( madla na uších, vzpěry nebo na táhla ). Vzpěry držící uši měly být do V, ale nebyl jsem schopen dodržet zákryt, tak jsem je nechal jednoduché. Připadá mi, že písečník je moc vysoký a komín nízký. S písečníkem už nic neudělám, mněl jsem ho víc zbrousit, ale komín vytočím z mosazi vyšší.
Doplňky: O funkci parního stroje mám jen mlhavou představu a kam vedou všechny trubky a táhla se můžu jen dohadovat. Na táhla jsem použil strunu 0,3 , trubky měděný drát 0,5 , trubky písečníku 0,5 olověné drátky a kabely měděný drátek 0,2 mm. Dodal jsem vzdušník z 7 mm kulatiny, dynamo z 3 mm plastové kulatiny a kompresor od Hekttora. Na mazací lis přijde ještě táhlo a trubičky. Nárazníky byly původně kulaté, pak hranaté. Použil jsem kulaté z V 100. Jsou sice jiného tvaru, ale přesně odlité. Chybí ještě píšťala, bude z mosazi a instalovat ji budu až na konec.
Osvětlení: Předpokládám využití leptu stavebnice a SMD LED 0603. Digitál by se měl vejít nad motor.
Zátěž: Použiju olovo na místo vodojemů a pod uhlí. Mohlo by to stačit.
Nějaké foto ze stavby:
http://oskarrr.rajce.net/464_Usata
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod milostt » pon 30 črc, 2012 3:09 pm

Parádní stavba , klobou dolů a držím palce.
Miloš
http://mancicke-vlaky.wz.cz/
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » sob 16 úno, 2013 10:03 am

Dlouho jsem se neozval, protože jsem téměř nepokračoval.
V současné době je proveden nástřik, obtisky, tabulky. Loko je osvětlená, tedy světla na rámu. Drátky vedeny po rámu. Včera proběhly úspešné provozní zkoušky, analog. Zátěž vyhovuje, jen jsem dal na pravou stranu méně olova a naklání se. Budu muset dovážit. Současná váha 146 g.
Dekodér bude Kuehn 45, použiju jen jednu funkci na rosvěcování horních reflektorů.
U Modellbahnmanufaktur crottendorf objednám některé detaily, píšťalu, vodní čerpadlo, parní injektor a pokusím se je nějak přispůsobit :D
Problém budou běhouny. Co jsem se naposledy díval nebyly u Tilliga skladem.
Nějaké nové fotky: http://oskarrr.rajce.net/stavba1
Naposledy upravil Oskar dne stř 06 bře, 2013 7:15 pm, celkově upraveno 3
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod milostt » sob 16 úno, 2013 10:06 am

Oskar píše:Dlouho jsem se neozval, protože jsem téměř nepokračoval.

Je dobře že pokračuješ , model vypada fámozně.
jen tak dál
milostt
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » úte 05 bře, 2013 7:09 pm

Téměř dokončení.
V současné době je model hotov, chybí jen běhouny. Ty dokoupím na jaře v Sebnitz, tady je myslím nikdo nenabízí.
Osvětlení: Sestaveno z leptu, ze 3 dílů. Čtvrtý jsem nepoužil, místo něj je SMD Ledky velikosti 0603. Drátky jsou vedeny po rámu.
Digitalizace: Použil jsem Kuehn 45. Dekodér je umístěný nad motorem na tištěném spoji se součástkami na ovládání světel. Osvětlení se přepíná podle směru jízdy. Zapnutí dolních světel - F0 a horních F1. F3 je redukce rychlosti - posuv. Maximální rychlost je nastavena na 80 km/hod.
Doplňky: Nakonec jsem je udělal ze zbytků leptu. Píšťala je soustružená z mosazi. Bedna a nástavba tendru je laserovaná dýha mořená. Uhlí je pravé.
Chyby, omyly a závady: Přeříznutí hlavní ojnice jsem udělal v polovině. Lepší je blíž klice, podlepení naráželo na čep 1. hnané nápravy v zatáčkách. Musel jsem decentně ubrušovat.
Během zkoušek se mi ulomila kulička na klice, musel jsem ji navrtat a vlepit drátek s pájenou kuličkou na konci.
Spálil se mi motor. Při nasouvání šneku na nový jsem asi nedodržel přesnou polohu, jízda vzad je o trošku hlučnější. Naštěstí jen v minimální rychlosti. Povrchová úprava není moje silná stránka. Lak jsem použil matný akryl a černá trochu sešedla.
http://www.oskarrr.rajce.net/stavba2
Přílohy
IMG_8249.JPG
IMG_8237.JPG
IMG_8238.JPG
Naposledy upravil Oskar dne stř 06 bře, 2013 7:18 pm, celkově upraveno 3
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod milostt » úte 05 bře, 2013 7:54 pm

Moc pěknej model, kéž by jich bylo více.
milostt
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod patejl » úte 05 bře, 2013 8:45 pm

jak se rika: "Cizi nestesti potesi" tak Vam trosku vylepsim naladu :mrgreen:
Mam tento lept pul roku, nesahl sem na neho a este chvilku nesahnu.
Obcas nakupuju na eBay.de ale nemecky skoro neumim. Jednou sem tam zahlidl krasny fotky usate, vsechny fotky byly komplet hotova
masina ze vsech stran, za nejakejch 62 ojro... no nekupte to...
Divny bylo kdyz mne dosla do prace obalka z Nemecka, to sem si rikal jak se tam ta masina asi vleze ???
Kdyz sem to rozbalil tak tam byl lept od Cekula, s ceskym navodem.
Akorat z Nemecka i s postovnym mne vysel cca na dvojnasobek. :mrgreen:

Ted se tomu smeju, akorat kdyz otevru suplik a uvidim tu obalku tak mlatim hlavou do klavesnice...
patejl
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05 bře, 2013 12:27 pm

Re: 464 Ušatá z leptu

Příspěvekod Oskar » stř 06 bře, 2013 9:44 am

Taky jsem málem naletěl. Pak jsem si všiml, že na foto má HO spřáhla, ač je inzerována v TT. To bylo první a po důkladnějším přečtení " Bausatz ". Jinak přeji úspěšnou stavbu. Já si dám teď něco lehčího. 424 čtyřkolák taky od Cekula.
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků