Stránka 27 z 28

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 7:24 pm
od Ivan
Také jsem koupil set cca v roce 2014. Používal jsem h jen na kobercové ježdění a vše OK. Když jsem začal plánovat a stavět mini, tak jsem se nakonec rozhodl pro Tillig a když to teď vidím, jsem tomu rád.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2020 8:28 pm
od Trainmaniak
Ještě se vrátím ke zkratům na obloukovkách. Na třech ze čtyř mi to dělají krom Bardotek Kuehn i lokomotivy Piko (např. BR 55, BR 119, BR 290) svojí bandážovanou nápravou. U Roco Sergeje se to neprojevilo, u Brejlí ano. Uchýlím se tedy nejspíše k úpravě, kterou tu odkazoval kolega Tabletrain. Navíc se hroty srdcovek u jednotlivých výhybek liší, viz fotky. Zlobí to ale na obou.

20200525_221737.jpg

20200525_221729.jpg

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2021 4:29 pm
od Adam96
Zdravím,
má někdo aktuální zkušenost a porovnání, jak jsou na tom nyní dostupné výhybky Kuehn s kvalitou?
Pořídil jsem si snad před 5 lety ten set kolejiva a tehdy byly výhybky WL20/WR20 zcela precizně sestavené, proud vedl kde měl, jízda absolutně klidná, zatímco před dvěma lety kupované jsou šrot.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 6:51 am
od Čouda
Ahoj! I kamaradovi dochazelu ke zkratu na srdcovce. Tykalo se to obloukove vyhybky. Nakonec to dopadlo tak, ze ji vyrval a odstranil nektere propojovaci plisky a srdcovku prepina pomoci prestavniku/relatka. Osobne se mi jako nejspolehlivejsi reseni jevi prepinat srdcovku a jeste kousek jazyku. Urcite to misto, kde se jejich koreny sbihaji k srdcovce. To su vynucuje riznuti jazyku. Je to proto, aby zase nedochazelo ke zkratu na odlehlem jazyku v miste opornice.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 20 led, 2021 7:11 pm
od durik6
Ahoj :)

sledujem toto super fórum už asi 2 roky a nadchli ma mini koľajiská. Momentálne rozmýšľam nad stavbou MSJF-1.

Keďže mám doma niekoľko výhybiek WR20 a WL20 od Kuehna, rád by som ich použil.
Dôvodov je niekoľko,
1. páči sa mi srdcovka a vodivé krídlové koľajnice (vyzerá, že na mojich kusoch je dokonca celá správne vodivá)
2. páči sa mi aj prestavovanie na pružinku
3. aj vybratie v oporniciach
4. mám ich doma :D

A teraz k veci a veciam, čo potrebujem vyriešiť:

1. Úprava úhlu odbočenia z 20° na 15° kvôli použitiu Tillig kríža
Napadlo mi urobit "flexi" odbočenie (odstrániť spojky pod odbočnou srdcovkovou koľajou) a tým znížiť uhol odbočenia. Srdcovka by mala mať podľa "papiera" 14,7° ...
Alebo radšej to ufakliť celé za srdcovkou? Skúšal to už niekto?

Obrázek

2. spojky na jazykoch sú tragédia, fakt katastrofa. Hýbu sa do srán a nestoja kolmo :(
Nejaké nápady na úpravu? Ja by som to najradšej natvrdo zospájkoval, otázka je, či po zoslabení jazykov v mieste ohybu bude pružina stále schopná udržať krajné polohy. Jazyky úplne vymeniť nechcem, páči sa mi ich úprava v mieste dosadnutia na opornicu (asi by som to nedokázal vyrobiť z nového prútu)

Obrázek

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 21 led, 2021 12:17 am
od D
durik6:
> Skúšal to už niekto?
Zkoušel to Tomáš. S křížením 45° – BTTB 6920.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 20 pro, 2021 4:42 pm
od jirmicz
Objednal a koupil jsem si 4 výhybky, 2 rovné a 2 obloukové a opět jedna oblouková s jazykem nefunkčním. Chtěl jsem si přes vánoce postavit takový malý projekt a nebude z toho nic. :cry: Nevím jestli to mám zkoušet to přilepit a nebo jet zase 100km koupit novou. :(

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 20 pro, 2021 5:19 pm
od Trainmaniak
jirmicz píše:Objednal a koupil jsem si 4 výhybky, 2 rovné a 2 obloukové a opět jedna oblouková s jazykem nefunkčním. Chtěl jsem si přes vánoce postavit takový malý projekt a nebude z toho nic. :cry: Nevím jestli to mám zkoušet to přilepit a nebo jet zase 100km koupit novou. :(

To už Tě vyjde levněji poštovné, nemluvě o tom, že při oprávněné reklamaci máš nárok i na zaplacení nezbytně nutných výloh na dopravu. Ovšem je to teď před svátky na delší lokte.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 10:57 pm
od hank
Tak nevím, jestli je to, co se děje mně, vada výhybky nebo některých vozidel.

Pořídil jsem si 4 jednoduché výhybky Kühn, 2 x WL20, 2 x WR 20. Při jízdě proti hrotu do odbočky si některá hnací vozidla jednu výhybku WR 20 pokaždé přestavují sama na přímo, jiná ji pokaždé projíždějí spolehlivě. Nějakou obecnou zákonitost nevidím. Koleje mám zatím položené jenom "nasucho".

Jinak to vypadá, že elektricky jsou ty výhybky v pořádku. Plynule a bez zkratů je projíždějí nejkratší 2nápravové lokomotivy i parní pětispřežka.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 5:37 am
od Trainmaniak
Tak to jsem ještě nezažil. Hanku, mrkni pořádně zblízka, jestli je jazyk správně přilehlý, jestli pružinka dostatečně dotahuje. Dá se nějak specifikovat, jaký typ vozidel to dělá? Před výhybkou máš oblouk ve stejném směru jako odbočka, nebo obrácený, nebo přímou kolej? Ne že by to nemělo fungovat ve všech případech bez problémů, ale tak špekuluju. Moc možností příčiny mě zrovna nenapadá. :?

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 7:50 am
od hank
Trainmaniak píše:Tak to jsem ještě nezažil. Hanku, mrkni pořádně zblízka, jestli je jazyk správně přilehlý, jestli pružinka dostatečně dotahuje. Dá se nějak specifikovat, jaký typ vozidel to dělá? Před výhybkou máš oblouk ve stejném směru jako odbočka, nebo obrácený, nebo přímou kolej? Ne že by to nemělo fungovat ve všech případech bez problémů, ale tak špekuluju. Moc možností příčiny mě zrovna nenapadá. :?


Před výhybkou je v obou směrech přímá. Do odbočky/z odbočky ani v přímém směru po hrotu výhybka potíže nedělá. Z těch vozidel, která jsem zkoušel, spolehlivě projíždí rosnička od Tilliga, manka od Krese, malosériová M 131.1, T8 od Beckmanna, kaluga od PIKO. Výhybku si samy přehazují obě varianty saské 89.2 (PMT, MWU) nebo malosériová T 211.0.

Jak má vypadat správně přilehlý jazyk? Ve srovnání s ostatními výhybkami žádný rozdíl nevidím.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 8:34 am
od Trainmaniak
Pro jazyk je v opornici vybrání, jukni sem: http://www.trainmania.info/clanky/kolej ... _kuehn.pdf - hned první fotka. Proto se divím, že si to vozidla přehodí. Ale jsou to zrovna trochu netypická vozidla. Jestli nemají krapet jiný profil kol...

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 9:37 am
od hank
Trainmaniak píše:Pro jazyk je v opornici vybrání, jukni sem: http://www.trainmania.info/clanky/kolej ... _kuehn.pdf - hned první fotka. Proto se divím, že si to vozidla přehodí. Ale jsou to zrovna trochu netypická vozidla. Jestli nemají krapet jiný profil kol...


Jazyk do toho vybrání zapadá vizuálně stejně jako u ostatních tří výhybek ze stejné dodávky.

No, já jsem i za cenu demontáže výhybky z jiného rozvrtaného projektu vzal jednu z těch starých výhybek z r. 2014 a ta je OK, takže to bude fakt asi chyba aretace. Předběžně jsem se s Alešem Novákem dohodl na reklamaci. Bude to asi na dlouhé lokte, protože jak jsem se od A.N. dozvěděl, u Kühnů prý teď budou mít dva měsíce dovolenou, kdy budou nedostupní, a v létě další dva měsíce... :roll: Ale zdá se, že je ochoten řešit to ze svých zásob, abych nemusel čekat na výrobce; i když to zase bude pokus-omyl. Ať je to jak chce, Kühn se v poslední době zřejmě dost pohoršil co do kvality i přístupu k zákazníkům.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 9:40 am
od hopeter
No pořádně bych se podíval na průjezd vozidla výhybkou. Pokud není vidět přímo tak třeba zrcátkem. Je zřejmé , pokud je jazyk držený pružinou , že to nebude odstrkovat kolo ale něco jiného. Třeba moc nízký podvozek co naráží do protějšího jazyka. Kolejivo Kuehn je totiž o cca 0,3 mm nižší oproti Tilligu a zejména starší nebo malosériová vozidla můžou mít problém.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 10:19 am
od Zlámalík
hank píše:
Trainmaniak píše:Pro jazyk je v opornici vybrání, jukni sem: http://www.trainmania.info/clanky/kolej ... _kuehn.pdf - hned první fotka. Proto se divím, že si to vozidla přehodí. Ale jsou to zrovna trochu netypická vozidla. Jestli nemají krapet jiný profil kol...


Jazyk do toho vybrání zapadá vizuálně stejně jako u ostatních tří výhybek ze stejné dodávky.

No, já jsem i za cenu demontáže výhybky z jiného rozvrtaného projektu vzal jednu z těch starých výhybek z r. 2014 a ta je OK, takže to bude fakt asi chyba aretace. Předběžně jsem se s Alešem Novákem dohodl na reklamaci. Bude to asi na dlouhé lokte, protože jak jsem se od A.N. dozvěděl, u Kühnů prý teď budou mít dva měsíce dovolenou, kdy budou nedostupní, a v létě další dva měsíce... :roll: Ale zdá se, že je ochoten řešit to ze svých zásob, abych nemusel čekat na výrobce; i když to zase bude pokus-omyl. Ať je to jak chce, Kühn se v poslední době zřejmě dost pohoršil co do kvality i přístupu k zákazníkům.

Hanku, kdyby bylo potřeba, tak i já mám nějaké WL20/WR20 (původní) v zásobě (a nepotřebuju je), můžu ti je poslat, pak bychom si je vyměnili.