Stránka 26 z 28

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 9:14 am
od MiG
A není tedy spíš chyba ve výhybce?

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 9:39 am
od PeTTr123
Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 4:18 pm
od brzda
Nie, nie je to problém výhybky, ale jej konštrukcie, písal som tu na fóre o tom. Treba ju vyriešiť ako Tillig, inak mašiny ROCO ju bez skratu nedajú.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 4:29 pm
od dudlifuk
PeTTr123 píše:Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.

a preco neprepinate polaritu srdcovky resp. srdcovkovych kolaji ? ja to robim automaticky u vsetkych vyhybiek tillig aj kuehn

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 7:41 pm
od PeTTr123
Konstrukce obloukové výhybky Kuehn je taková, že napájení hrotu srdcovky jednoduše přepínat nelze. Všechny prvky výhybky (kromě křídlových kolejnic) jsou ze spodní strany pospojovány, takže i kolejnice, které se sbíhají ke hrotu srdcovky, jsou trvale napájené. Dělí je od sebe jen ta malá mezera, kterou některé modely přemostí. Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: pát 16 srp, 2019 7:57 pm
od dudlifuk
PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

myslim ze to vyrazne zvysi spolahlivost a stoji za to sa s tym pohrat. Potom nemusite riesit problem ci Roco, Kuehn alebo MTB sposoby zkrat. Dokonca mam pocit ze niektory typ od Tilligu vyslovene spolieha na pritlak jazykov a ten prenasa trakcne napetie do jazykov. Ale toto detailne riesi aj Lokopin na svojich strankach. Zbytocne dalej o tom polemizovat. Bud chcem spolahlivy prejazd vyhybkou a nieco musim preto spravit alebo sa spoliehat na riesenie od vyrobcu a potom sa zbytocne hnevat. Toto plati aj o inych upravach modelov.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: ned 03 lis, 2019 9:01 am
od Ferys
Nemáte prosím někdo informaci, kdy bude v prodeji kuehnovic angličan 72600?

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 12 lis, 2019 7:28 am
od Trainmaniak
Před týdnem odeslán dotaz na angličana do firmy Kuehn, zatím bez odpovědi.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 12 lis, 2019 1:33 pm
od tabletrain
dudlifuk píše:
PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

Jednoduché riešenie zjazdnosti výhybiek Kuehn je aj tu:
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo52.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo53.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo54.jpg
Drôt nechať v spodnej časti trčať tak, aby sa dal na neho pripojiť vodič prepínania napájania srdcovky priamo s výstupom z mikrospínačov, prestavníku...atď. Nevodivé prepoje sa dajú realizovať žiletkovou pílkou aj na osadenej výhybke úplne bez problému, teda úprava je realizovateľná bez brutálneho zásahu aj na hotovom koľajisku.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 11:07 am
od Trainmaniak
Trochu si zase hraji s kolejivem Kuehn, pracuji na jakémsi malém projektíku, takže mi rukama prošlo o něco větší množství kolejí, než mám na zkušebním okruhu. Mimo jiné jsem potřeboval i 12 výhybek (nepočítám-li jednu 3cestnou Tillig), z toho 4 obloukové a 8 jednoduchých. Z těch 12 mi u 3 odpadl jazyk od spojovací tyče, resp. se uvolnil plíšek, který je na spodku jazyku nabodovaný a drží jej na spojovací tyči. Stalo se to pouze u jednoduchých výhybek. U všech k tomu došlo dříve, než jsem výhybky stihl instalovat, při běžné manipulaci, aniž by vůbec docházelo k nějakému opakovanému přestavování. 25% zmetkovitost, ehm, tedy neshodnost, to není málo. Oproti tomu srdcovky jsou propojené všechny správně. Pouze u jedné výhybky byl jeden ze spodních plíšků uvolněný od kolejnice a dotýkal se plíšku pro opačný pól, takže bylo propojeno i to, co být nemělo. Vyřešil jsem novým propojením pomocí slabého kablíku. Výhybky jsou novějšího data výroby, kupované v roce 2019. Nemyslím si, že by došlo k nějaké změně k lepšímu, co se týče technologie či pečlivosti při výrobě. S odstupem času musím konstatovat, že upevnění jazyků ke spojovací tyči je snad ještě nešťastnější než spojení jejich pevné a pohyblivé části klasickou spojkou. To bodování není spolehlivé.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 12:24 pm
od Luděk
Pořídil jsem si na testy 3 ks 10° výhybek Kuehn. Plíšky spojující jazyk s přestavnou tyčí mi upadly u dvou výhybek, pokaždé na jazyku směřujícím do odbočky.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 1:35 pm
od jirmicz
Úplně stejný problém mám taky. Je to teda na mém takovém mini projektu a ve skrytém nádraží. Přístup nic moc. Jazyk do odbočky upadnul. Musím po každé to hodit a srovnat ručně. Výhybka kupovaná v listopadu 19 na burze.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 3:07 pm
od Jarda H.
Trainmaniak píše: .... při běžné manipulaci, aniž by vůbec docházelo k nějakému opakovanému přestavování. 25% zmetkovitost, ehm, tedy neshodnost, to není málo. ....


Pravda, to je dost smutnej výsledek, tak vysoká zmetkovitost :roll: se nedá ničím omluvit, pokud je výrobek běžně prodáván !

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 5:01 pm
od PeTTr123
Přidám i svoji zkušenost. S prvním startsetem a několika dokoupenými výhybkami Kuehn jsem neměl žádný problém. To bylo na podzim r. 2017. O rok později jsem rozšiřoval kolejiště a koupil 7 ks výhybek (WL20, WR20). Už na první pohled mě zarazilo horší provedení. U každé výhybky byla jiná vzdálenost mezi jazykem a opornicí, mezery mezi srdcovkou a srdcovkovými kolejnicemi taky u každé výhybky jiné. Při bočním pohledu bylo vidět, že kolejnice nejsou v rovině. U dvou výhybek se mi hned po prvním přestavení rozpadla výměna, uvolnily se ty bodované spoje na plíšcích. Ty šly na reklamaci. Přibodované propojky pod výhybkami jsem měl u většiny výhybek upadlé, ale to jsem vyřešil propojením "z venku", po zaštěrkování to stejně nebude vidět a spolehlivost je stoprocentní. Shrnuto - starší výhybky bez problémů, ty novější - šunt na první pohled.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 6:35 pm
od Trainmaniak
Já měl ten set v roce 2013. Dodnes všechny výhybky na zkušebním okruhu, i ty dokoupené, chodí bez problémů.