Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » stř 24 říj, 2012 6:01 pm

to akoze tie vyhybky nepotrebuju vobec prestavnik a daju sa prestavit akoze rucne prstom? chcem stavat malinke kolajisko len na prevetranie masieniek, takze v podstate ci stlacim klaves na klavesnici alebo prehodim rucne prstom a bude to drzat vidim ako velmi silnu vyhodu.
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » stř 24 říj, 2012 6:09 pm

pantany píše:to akoze tie vyhybky nepotrebuju vobec prestavnik a daju sa prestavit akoze rucne prstom? chcem stavat malinke kolajisko len na prevetranie masieniek, takze v podstate ci stlacim klaves na klavesnici alebo prehodim rucne prstom a bude to drzat vidim ako velmi silnu vyhodu.


JJO pochopil jsi to přesně.Nemusí se používat žádný přestavník.Koukni sem zde je dobře vidět systém vyhýbky.Zatáhneš za táhlo a vyhýbka se díky pružince zafixuje
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=216
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » stř 24 říj, 2012 6:37 pm

tak to je velmi sikovne riesenie, ale pozeram na ten obrazok tam sa srdcovka napaja cez nejaky vypinac, takze ju bude treba asi zapojit, ci ide len o odporucanie a funguje to aj bez zapojenia?
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » čtv 25 říj, 2012 7:06 am

Pokud nezapojíš srdcovku, tak to bude stejné, jako u výhybek s plastovou srdcovkou, tzn. dvou a třínápravové mašinky s krátkým rozvorem
můžou mít při malé rychlosti problém. Já osobně mám čtyři tyto výhybky, zatím jsem je zkoušel bez napájení srdcovky a pokud je výhybka dobře položena na rovném podkladě, tak je to v pohodě.
Ale určitě je lepší napájení srdcovky zapojit. Pokud bys nepoužil přestavníky a výhybky stavěl ručně, tak bys musel použít nějaký přepínač a dávat pozor na polaritu napájení.
Laicky řečeno, vždycky, když ručně přestavíš výhybku, nesmíš zapomenout taky přepnout napájení srdcovky, jinak dojde ke zkratu.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » čtv 25 říj, 2012 8:56 pm

nemate info ci kuehn bude robit kolaj ktora bude rozpojovat vozne podobne ako to ma tillig vo svojej ponuke?
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod badliner » pát 26 říj, 2012 6:02 pm

pantany píše:nemate info ci kuehn bude robit kolaj ktora bude rozpojovat vozne podobne ako to ma tillig vo svojej ponuke?

pokud ano, tak k tomu bude ještě dlouhá cesta..:-)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 26 říj, 2012 6:53 pm

pantany píše:nemate info ci kuehn bude robit kolaj ktora bude rozpojovat vozne podobne ako to ma tillig vo svojej ponuke?


Tady máš kompletní sortiment kolejiva Kuehn. Víc toho zatím není.
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=167
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » pát 26 říj, 2012 9:53 pm

dakujem za link, este jeden dotaz zakruty 310/30 a 310/15 od tilliga su ktore z ponuky kuehn? dakujem.
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » sob 27 říj, 2012 7:31 am

pantany píše:dakujem za link, este jeden dotaz zakruty 310/30 a 310/15 od tilliga su ktore z ponuky kuehn? dakujem.


Kuehn má zcela jinou geometrii kolejiva , takže se nedá porovnat s Tilligem. Takže poloměry 310,353,396 tam určitě nenajdeš.
http://translate.google.cz/translate?hl ... ten04.html
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » sob 27 říj, 2012 1:30 pm

nakeslil som si plan trate vo wintracku z kolajiva kuehn, kedze mam panel len 190x80 cm pouzil som zakruty R130, chcem sa spytat ci takymtom oblukom prejdu masinky ako BR56, BR86, sergej, ragulin, okuliarnik. ma niekto s tymito oblukmi skusenosti?
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Eda1975 » ned 28 říj, 2012 7:33 pm

pantany píše: pouzil som zakruty R130


Obloukem R130 ti asi neprojede nic :lol: Sergej, Ragulin i Brejle R310 v pohodě zvládnou. S párama ti neporadím, u mě žádná nejezdí, ale vzhledem k tomu, že se jedná (tuším že) o čtyřspřežní stroje, tak bych doporučoval alespoň R353.
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » ned 28 říj, 2012 8:29 pm

Vsechno, co projede obloukem R310 mm musi projet i Kuehnovou koleji R130. To je jenom to nestastne Kuehnovo oznacovani obloukovych koleji. Kuehnova obloukova kolej R130 ma polomer R321 mm.
:) Taky zalezi, jestli bude pantany stavet modelove kolejiste nebo vlakodrom. Na zminenem prostoru 190x80 cm modelove kolejiste nejde postavit, ale slo by na tom postavit krasne diorama nebo modul. Na modelove kolejiste ty koleje nejmensich polomeru pouzit nejdou - ani kdyz pristoupime k nejake rozumne delkove redukci (30%).
Nektere historicke (americke) pary potrebuji dokonce vetsi polomer nez 400 mm, ale ty se na beznych kolejistich nevyskytuji.

Tim vlakodromovym stadiem musi asi kazdy projit. Muj prvni vlakodrom mel koleje o polomeru 286 mm :) Kdyz je takove dilo (castecne) hotove, tak potom clovek zjisti jak blbe vypada rychlik rozlamany v tramvajovem oblouku a muze zacinat znova. Pisu to tady abych vam usetril ty hodiny/dny/mesice zbytecne prace a taky nejake ty zbytecne vyhozene koruny/Eura.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » pon 29 říj, 2012 12:11 pm

nakreslil som si planik okruhlej trate vo wintracku z kolajnic tillg 310/30 a kuehna R130, vacsi je kuehn, takze ked mi R310 sergej, ragulin, BR44 presli musia prejst aj kuehnom, plan kolajiska ktory chcem stavat je v samtonej sekcii ale dam sem aspon link na planik, vlakodorm stavat nechcem, malo je niekedy viac.

tu je porovnanie ovalov:
http://pantany.rajce.idnes.cz/kolajisko ... ntcia1.jpg

a tu zas plan trate z kuehn kolajnic:
http://pantany.rajce.idnes.cz/kolajisko ... ntace1.jpg

ako pisem na plan trate mam zalozeny novy clanok tu na diskusii: problem s kolajiskom TT rozmer 195x80 cm
Naposledy upravil pantany dne úte 30 říj, 2012 8:34 am, celkově upraveno 1
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Střelec » pon 29 říj, 2012 1:00 pm

J P - nech si tu rozměrovou demagogii na koledu, nebo si ji strč do jistého místa v Lancre!
Milan Ferdián vytvořil řadu plánků pro smysluplný provoz od rozměru 80x80 cm výš, které pro Kuehnovo kolejivo s jeho specifickou geometrií budou muset trošku narůst (základ 90x90 po pokusech se startsetem). Plocha 190x80 je víc než slušná, v běžným panelákovým bytě by to bylo až moc velké. Osobně zhybridizuju dva plánky, abych se vešel na 100x80 - venku koncák lokálky, dole malej skryťák s objízdným okruhem. Do garsonky se víc nevejde.

Pantany: Pokud ti pára projela po plechovém kolejivu z NDR, pak projede po Kuehnovi hladce. Nejmenší poloměr "dederónů" byl zhruba 25 cm a na to stačila šířka desky 60 cm... Br 56 i Br86 to zvládaly hladce, utáhnout ale 4x Bi 30 (německé) vtomhle oblouku jim dělalo trošku problém (v předložiskové době).
Střelec
 
Příspěvky: 1625
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » pon 29 říj, 2012 5:32 pm

strelec: no ja som plechove kolajivo uz nemal v rukach aj 10 rokov, para BR56, BR86, BR44 mi presli kolajivom od tilliga 310/30 - kruh, teraz chcem stavat z kuehna R130 a ako som to videl na tom wintrecku myslim si ze by to malo byt na kuehnom kolajivu R130 v pohode.
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků