Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Luděk » ned 25 bře, 2012 11:57 am

Tomáš píše:už někdo testoval spojeni kolejiva Tillig,Litomysky,Kuhen ?
2,03 vs 1,8 a 2,00 vs 1,8mm. ty 2 a kousek desetinky by snad nemusely vadit.troch se to lízne pilníčkem :mrgreen:
Co jsem dále pochopil z textů,tak vyhýbky ve zhlaví plánovaném pro Tillig nejdou jednoduše zaměnit?
Co třeba srovnání Tillig IBW a Kuhen obloukovky?..Jestli to chápu tak vnitřní oblouk IBW je r310 a vnější r353. a u Kuhena to je r321 a r365?...vyměnit tedy ve zhlaví bez úprav nejdou?


Co jsem zjišťoval, tak celková výška od spodní hrany pražce po temeno kolejnice u kolejiva Kuehn má být stejná jako u Tilliga.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Střelec » stř 28 bře, 2012 8:07 am

V návodu je, že pro spojení Kuehna a Tilliga je zapotřebí speciálních spojek - Tillig má vyšší samotnou kolejnici.
Ale mě se rojí jinej problém - postupně mi odešly dvě výhybky - jedna větev jazyka se oddělila od přestavovacího bazmeku. Jednou to slezlo z čepu a nechtělo to zpátky, podruhý odpadla patka s otvorem od kolejnice. Teď čekam na vyřízení reklamace....
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod fíha » stř 16 kvě, 2012 9:19 am

Chtěl bych se zeptat.Má s tímto kolejivem ještě někdo zkušenosti?Mě by se líbilo,ale zatím málo informací z praxe.Díky.
fíha
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 02 pro, 2011 6:18 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » stř 16 kvě, 2012 10:48 am

fíha píše:Chtěl bych se zeptat.Má s tímto kolejivem ještě někdo zkušenosti?Mě by se líbilo,ale zatím málo informací z praxe.Díky.


Problém je v tom, že v prodeji je zatím jen startset a většina, stejně jako já asi čeká, až budou v prodeji samostatné výhybky. Ale kdy to bude...? to možná neví ani sám Thorsten... :mrgreen:
Taky bych uvítal nějaké postřehy z provozu, chtěl bych je použít ve skryťáku a v depu, kde při pomalých rychlostech je výhodou napájená srdcovka.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod radekkrupka » stř 16 kvě, 2012 11:00 am

Měl jsem pouze v ruce, ale výhybky na mě udělaly velmi dobrý dojem. Tedy v porovnání s EW1 Tilliga, protože do této kategorie zcela jistě patří. Kromě již zmiňované srdcovky mě dostala pružinka, která i bez přestavníku udržuje přítlak jazyků na jedné či druhé straně...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Pája » stř 16 kvě, 2012 12:14 pm

Pružinka je tam obdobně jako u PECO výhybek,jen je prý potřeba ji demontovat pokud se použijí na přestavování elektromagnetické přestavníky fy.Tillig na které jsou připravené držáčky.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod pantany » stř 05 zář, 2012 6:03 pm

preco je potrebne demontovat tu pruzinku ked sa ma pouzit elektromagneticky prestavnik tillig, nie je vhodnejsi iny kvalitnejsi prestavnik ako tento tilliigacky?
pantany
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 25 úno, 2010 12:00 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » stř 05 zář, 2012 7:45 pm

radekkrupka píše:Měl jsem pouze v ruce, ale výhybky na mě udělaly velmi dobrý dojem. Tedy v porovnání s EW1 Tilliga, protože do této kategorie zcela jistě patří. Kromě již zmiňované srdcovky mě dostala pružinka, která i bez přestavníku udržuje přítlak jazyků na jedné či druhé straně...


To mi pripada tendencni. Cela pravda snad nikomu neublizi? Ono to vypada marketingove moc hezky, ale preci jen pri srovani s nejhorsi dnes dostupnou vyhybkou (pomineme-li historicke vyrobky Rokal, Zeuke a BTTB) se bude jakakoliv vyhybka jevit jako lepsi.
Tedy: Vyhybky od firmy Kuehn jsou lepsi nez EW1 of firmy Tillig, ale horsi nez EW2 nebo EW3 od firmy Tillig.
Co se tyce modelove vernosti - tak to uz je na individualnim vkusu kazdeho modelare.
Pan kolega necht se nezlobi, ale vyhybka, ktera ma horsi geometrii a horsi provedeni jazyku nez vyhybky HP Products z roku 1949 (!), tedy z TT-ckoveho praveku, me nemuze nadchnout.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod nadkachna » čtv 06 zář, 2012 6:34 am

JP: Mě spíše přijde tendenční porovnávání s EW2 a 3. Radek správně porovnává EW1, nic marketingového v tom nevidím a tak ani nechápu smysl tvého příspěvku :roll:
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod vlk30 » sob 08 zář, 2012 9:23 pm

Jak to tu čtu tak nevím jaké kolejivo vyměnit za u profil,velikost kolejiště je 160x80 cm a vyhybky klasické bttb a nějaké obloukové bttb.Má někdo už zkušenosti s kolejivem od Kuehna v provozu na kolejišti?
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » ned 09 zář, 2012 7:49 am

vlk30 píše:Jak to tu čtu tak nevím jaké kolejivo vyměnit za u profil,velikost kolejiště je 160x80 cm a vyhybky klasické bttb a nějaké obloukové bttb.Má někdo už zkušenosti s kolejivem od Kuehna v provozu na kolejišti?


Asi nikdo,protože kolejivo Kuhn je novější.Musíš si uvědomit,že Kuhn má sice pseudo obloukové výhybky,ale lze na ně dle geometrie navázat jednoduché výhybky,což třeba u Roca (HO) nebo Fleischmanna (HO) nelze.Sežeň si tištěný prospekt nebo zde odkaz http://www.kuehn-modell.de/gleissystem.html .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod radekkrupka » ned 09 zář, 2012 10:37 am

Já myslím, že pokud chceš staré kolejivo U profilu vyměnit za modelové, tak vzhledem ke geometrii výhybek nepřichází v úvahu nic jiného, než Tillig EW1 nebo právě Kuehn. A tady bych (ovšem bez osobní zkušenosti!) asi volil Kuehna. Geometrii plechových výhybek stejně nesplňuje ani jedno z uvedených systémů, ale nejvíce se jim blíží.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 09 zář, 2012 7:27 pm

Staré plechy na kolejišti za nic jiného nevyměníš bez toho abys předělal půlku kolejiště - problém je v úhlu odbočení BTTB má 22,5 st. a nové profil. kol má 15 st. vyhybka je tak v profilu delší - takže se zhlaví krapet protáhne a to nemluvím o angliku - osobní zkušenost, když jsem to zkušebně poskládal z plechu a profil to protáh o 50 cm. Leda je seřezat :D -skrátit
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » ned 09 zář, 2012 8:10 pm

Jednoduché výhybky od Kuehna mají úhel 20°.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod vlk30 » ned 09 zář, 2012 8:42 pm

Díky za rady,jdu do Kuehna už kvůli vyhybkám EW 1,naštěstí krajina je docela variabilní :) Budou holt kratší koleje na nádraží a oblouky vyjdou tak tak,ještě jednou moc díky.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků