Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » pon 16 led, 2017 6:26 pm

Míro , právě jsem odeslal mail mému dodavateli ( ITvlaky ) s upozorněním na tento problém a prosbou aby v tomto kotaktoval výrobce.
S mojí chatrnou němčinou si na takové jednání netroufám. :oops:
Asi by bylo dobré aby i ostatní učinili totéž nebo rovnou reklamovali.... :wink:
No a teď jdu zkoumat jak to nejlépe propájet aby to fungovalo a nebylo moc vidět... :?
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1356
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 16 led, 2017 8:18 pm

Byť chodím na němčinu,tak taky nejsem žádný šampión,ale pak pomůže strejda google. :D Pár jednoduchých vět se s tím dá docela dobře přeložit,tedy že je to zmetek a nefunguje jak má,určitě. :P
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3348
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TTmili » pon 16 led, 2017 9:00 pm

Já teda nevím, mám Kuehnovic veksle různě po skryťáku, dneska jsem to proměřoval, a problém jsem našel jen u některých, a jen u maximálně jedné křídlové kolejnice. Srdcovka je :!: VŽDY :!: bez problémů napájená. Takže v čem je vlastně problém? Vždyť i upravené EW1 nebo neupravené EW2 a EW3 od Tilliga mají nenapájené křídlové kolejnice a tím jistý kolem 5mm dlouhý nenapájený úsek. A nebýt Keuhnových výhybek, tak jsme se nikdy nedočkali EW1 s kovovými srdcovkami, které mají srdcovku odlévanou spolu s křídlovými kolejnicemi.
No a k řešením problémů, ani jedna ze zmíněných variant není vhodná, jednu výhybku mám ještě nenaistalovanou, takže vyzkouším propájet kontakt s kolejnicemi přímo dírou v pražcích, buď to půjde nebo ne. Pokud ne, tak na již instalovaných lze udělat tenkým drátkem propojení obou křídlových kolejnic "spodem" tím, že se drátek připájí z boku na patu kolejnice poblíž spojek aby to nebylo moc vidět. V případě skryťáku (jako u mě) to může být i klidně vidět, tam mi jde především o funkčnost, estetika jde stranou.

Jinak z Kuehnových výhybek budu předělávat celé jedno viditelné zhlaví, takováhle "drobnost" mě vskutku neodradí, celkově jsou ty výhybky na mnohem vyšší úrovni než ty od Tilliga.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1525
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » úte 17 led, 2017 7:06 pm

No názory jsou různé. Udělal jsem na co jsem stačil a tím to pro mě končí. Dál jedu po své koleji... :wink:
Kdo je spokojený se zmetky tak mu přeji aby mu to vydrželo.
Kdo to chce opravit tak nabízím tohle řešení. Je to celkem snadné.
Pod srdcovkou stačí vyřezat kus plastu viz. první foto a obnažené plíšky proletovat. Pro jistotu jsem ještě na propoj přidal drát a tím zajistil úplně nový přívod proudu jak má být.
Ten kousek žlutého plastu je izolace aby se nespojila propojka s můstkem. Zajištěno lepidlem na plasty ( Agama )
Funguje to a není to vidět. :)
oprava výhybky1.jpg

oprava výhybky2.jpg
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1356
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Raaba » stř 18 led, 2017 9:17 am

Pánové, jsa vyděšen vaším zjištěním, proměřil jsem 6 kousků co od Kuehna mám. 3 jsou úplně bez problémů (srdcovka i křídlové kolejnice jsou propojené). Další 3 mají vodivě spojenou srdcovku a vždy hapruje jedna z křídlových kolejnic. V pořádku je i jediná oblouková výhybka co mám. Ta má srdcovku plastovou (!) a jsou napájené jen křídlové kolejnice. Ta je také funkční. Pokud by zde křídlové kolejnice napájené nebyly, tak je to fakt průser, protože úsek bez proudu by byl hooodně dlouhý.
Vyhybky nemám zabudované a proto u všech udělám vylepšení navrhované hopeterem (tím to děkuji za radu) na všech kouscích, abych se nedočkal nemilých překvapení.
Samozřejmě je to velké zklamání z kvality německé práce. Výhybky mám dlouho, kromě té funkční obloukové, takže je pozdě na reklamaci :(
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 18 led, 2017 9:22 am

Obávám se,že tady se bude jednat spíše o čínskou než německou práci. :P
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3348
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » čtv 19 led, 2017 8:11 am

Nějak nechápu problém toho napájení.
Na svém kolejišti mám kolem 40 vyhýbek kuehn a problémy jsem nezaznamenal. Srdcovku mám napájenou jen u 3ks a rozdíl oproti zbytku je nulový. Všechno včetně rosničky jezdí spolehlivě. Lepší vexle v této kategorii v TT stejně nejsou
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Raaba » čtv 19 led, 2017 12:03 pm

Je možné, že vyhybky Kuehn jsou přesněji zpracované. U EW1 není problém jen v nevodivé srdcovce, ale také v tom, že srdcovka nebývá v rovině s temenem kolejnic. Mašinky tak přes vyhybky dost "kuhají", zvedají se jím kolečka a ztrácí kontakt. Alespon to je moje zkusenost. Kuehn je na tom mozna s presnosti lepe a proto ay donedavna nikdo neodhalil problem s nevodivosti srdcovkz a křídlových kolejnic u značného počtu kusů. Nicméně to Kuehn neomlouvá, slibují vodivou srdcovku a mají s tím evidentně výrobní problém! Hanba!!! :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » sob 21 led, 2017 1:57 am

Tomáš píše:Nějak nechápu problém toho napájení.
Na svém kolejišti mám kolem 40 vyhýbek kuehn a problémy jsem nezaznamenal. Srdcovku mám napájenou jen u 3ks a rozdíl oproti zbytku je nulový. Všechno včetně rosničky jezdí spolehlivě. Lepší vexle v této kategorii v TT stejně nejsou


S tim bych si dovolil nesouhlasit. Lepsi vexle dela TT filigran.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 415
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » sob 21 led, 2017 8:05 am

j p píše:
Tomáš píše:Nějak nechápu problém toho napájení.
Na svém kolejišti mám kolem 40 vyhýbek kuehn a problémy jsem nezaznamenal. Srdcovku mám napájenou jen u 3ks a rozdíl oproti zbytku je nulový. Všechno včetně rosničky jezdí spolehlivě. Lepší vexle v této kategorii v TT stejně nejsou


S tim bych si dovolil nesouhlasit. Lepsi vexle dela TT filigran.


To jistě dělá,ale nestojí něco přes dvěstovky a nespadají do této 'hoby' kategorie.
Kolejivo Filigran je obecně moc hezké,ale na stavbu většího kolejiště bych musel vykrást banku a bydlet v tělocvičně.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PLa » sob 21 led, 2017 11:04 am

Zdravím Vás,
mám asi 20 výhybek od Kuehn a nemám problém s jejich projižděním a srdcovkou. Projede to bez problemu i Rosnička, 3 osá BR80 od ROCA i rukodělná dvou osa. Tak asi nejsou u mě na kolejišti mašinky tak náročné.
PLa
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 19 bře, 2016 6:05 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Rocky_MK » sob 21 led, 2017 11:16 am

Jak už bylo řečeno, závisí na spoustě věcí - podvozku loko, sběru proudu a případném power packu, rychlosti průjezdu apod.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 945
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Hodonín/Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » stř 25 led, 2017 4:49 pm

kontakt.jpg

Už jsem si myslel , že mám výhybky od kuehna vyřešené a objevila se další závada. Naštěstí jen na jediné výhybce... :(
Propojovací plíšek je špatně nabodován k modře označené kolejnici a tím kus výhybky bez proudu.
Škoda , že jinak pěkně udělané výhybky dokáže odfláknutá výroba zkazit. :!:
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1356
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » pát 27 led, 2017 4:50 pm

Pro ty koho to ještě zajímá mám zprávu , že popis závady napájení křídlových kolejnic WL20 a WR20 byl předán prostřednictvím mého prodejce ITvlaky firmě Kuehn. Takto jsem byl dnes informován. Tak uvidíme jak se s tím strejda Kuehn popere. :wink:
TT , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1356
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Rocky_MK » sob 04 úno, 2017 6:21 pm

Tož jsem proměřil všechny svoje vexle Kuehn jak v kolejišti, tak i neosazené, co přijdou do druhého kolejiště. Celkem 8 rovných a 1 oblouková, půlka koupena na jaře 2015, druhá půlka na podzim 2016. Všechny mají bezvadný kontakt srdcovky a křídlových kolejnic s očkem a stejně tak kolejnic s jazyky apod.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 945
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Hodonín/Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků