Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TTmili » pát 23 pro, 2011 12:31 pm

Kdepak, co vím tak od začátku Kuehn uváděl že se jedná o kolejnice vysoké 1,8mm (tuším CODE75) namísto Tilligova CODE83 (2,07mm).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » pát 23 pro, 2011 12:33 pm

petr6043 píše:Profil kolejiva je stejný jak u Tilligu ?

Není. Výška je 1.8 mm, u Tilliga je 2.07 mm, tedy téměř 3 desetinky rozdíl. To ale nemůže být problém, ne? :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod badliner » pát 23 pro, 2011 2:48 pm

Celková výše kolejnice plus pražce je obou kolejiv stejná...Do budoucna by měla být i speciální spojka Kuehn Tillig. 8)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » sob 24 pro, 2011 7:12 am

Šikovný bastlíř by si s tím měl poradit.
U skutečné železnice se taky používá napojení vyššího a nižšího profilu, např. při odbočení z hlavní koleje na vedlejší ve stanicích (UIC 60 versus S49).
Prostě se kolejnice svaří tak, že hlavy kolejnic jsou ve stejné úrovni (je to zjednodušeně řečeno, pak se to ještě brousí atd.)
Obdobně to lze provést i u modelového kolejiva.
Já osobně bych to takto vyřešil, nebudu dávat zbytečně peníze za nějaký přechodový bazmek, když to můžu zbastlit sám.
Podobně jsem to řešil pro jednoho známého při spojení Tilligova profilového kolejiva a plechového U profilu od BTTB.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jarda H. » sob 24 pro, 2011 7:49 am

Hříbek píše: ----- U skutečné železnice se taky používá napojení vyššího a nižšího profilu, ..... Prostě se kolejnice svaří tak, že hlavy kolejnic jsou ve stejné úrovni (je to zjednodušeně řečeno, pak se to ještě brousí atd.) ...... .


V reálu jsem narazil na tohle zvěrstvo - staniční kolej Kadaňský Rohozec, koleje různé výškově i tvarově, bez úprav :
Přílohy
Prechod_kolejnic.JPG
Prechod_kolejnic.JPG (48.97 KiB) Zobrazeno 6971 krát
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod radula63 » sob 24 pro, 2011 8:13 am

Jardo - to pak dobře "klape" :lol: KLAP KLAP...
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod michalkomarek » stř 28 pro, 2011 9:24 pm

Zdravím vás kolegové.
Dnes jsem si pořídil start set kolejiva kuhen a musím říct že jsem velmi překvapený!!!!A to v dobrém slova smyslu..
Kolejivo je velmi kvalitně zpracováno,vyhýbky naprostá paráda!!Kovové srdcovky,jazyky sice dělené ale spoj je téměř neviditelný a perfektně licuje,aretace polohy přehození pomocí malé prižinky..obdoba vyhýbek Peco.Mimochodem zkusil jsem to spojit s kolejemi tilig a spojky do sebe bez problémů zajely.Tilig je opravdu o cca 0.3mm vyšší ale když v místě spoje tilig jemně přejedete jemným smirkem tak je po problému.
Já osobně jsem velmi spokojen a určitě přejdu na toto kolejivo.Je pravda že EW2 od tligu je modelovější ale úspora místa ve zhlavích je obrovská.
Michal.
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » stř 28 pro, 2011 11:37 pm

Tak nevim, co je na tomhle prevratneho?
Koleje snad, ale ty vyhybky, to je katastrofa.
Takovehle vyhybky se hodi tak nanejvys na manipulacni kolej na lokalce nebo na vlecku! Nebo detem na hrani na koberci v obyvaku.
Delene jazyky jsou v poradku, skutecne vyhybky s takovouhle geometrii je taky maji delene.
Ale na hlavni trat nebo na dopravni koleje vedlejsi trati jsou naprosto nevhodne.
Vzdyt ja povazuji Tilligovic EW3 za nutne zlo, protoze lepsi (delsi) vyhybky od Filligranu nejsou kompatibilni s kolejemi Tillig (nebo Kuehn). EW2 pouzivam v odstavnych nadrazich, kde to neni videt a sem-tam na lokalce.

Kdyz by vyhybkou p. Kuehna mela projizdet treba desetinapravova GG1, tak se stred prvniho podvozku dostane mimo ram lokomotivy. On na to pojezd je sice konstruovan, ale jak by to vypadalo... :roll:
No a co kdyby se nekdy nahodou nejaky vyrobce rozhold, ze bude vyrabet Stonozku? (ta je dvanactinapravova)
http://lionelllc.files.wordpress.com/2011/09/6-34672_prr5centipede.jpg
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Hříbek » čtv 29 pro, 2011 7:13 am

O.K. Je vpořádku, že má někdo vyšší nároky na modelovost kolejiva a potažmo i vozidel.
Ale ruku na srdce, kdo z nás má takové prostorové možnosti, aby si mohl dovolit reálnou délku zhlaví, staníce a taky vlaků, že?
Ona ta GG1 se taky neprohání na lokálce v Horní Dolní s manipulákem...
A námět hlavní trati s délkou staničních kolejí alespoň pět metrů (v reálu 600m) je pro většinu passé.
Já osobně toto považuju za kompromis, který je pro mě přijatelný i ve stanici na vedlejší, opakuji vedlejší trati, v depu a pak samozřejmě ve skryťáku.
Hlavní je pro mne ta kovová srdcovka, tudíž spolehlivost při průjezdu modelovou rychlostí.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » čtv 29 pro, 2011 12:44 pm

To ja taky nemam tech 6 metru. Takovy vlak by masinka stejne neutahla.
Delka stanicnich koleji je jenom 2,5 - 2,9 m. Delsim kolejim brani neostranitelne prekazky jako komin, schodiste nebo radiator. :)
Ale pokud bych mel nekde usetrit par centimetru a pouzitim vleckovych vyhybek prodlouzit kolej z 2,9 na 3,0 metru, tak to radsi ty EW3. Jenom skoda, ze kriz pro dvojitou spojku musi clovek bastlit sam, protoze na ten Tillig jaksi zapomnel.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jarda H. » čtv 29 pro, 2011 1:25 pm

j p píše: ..... Delka stanicnich koleji je jenom 2,5 - 2,9 m. .... .


Takovou délku nemá většina lidí ani na celý panel :wink: proto nemusíš tak rezolutně odsuzovat "jiné" kolejivo a lidi, co ho používají. Je to zkrátka kompromis, aby se člověk někam vešel a mohl si hrát :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod lisacik » čtv 29 pro, 2011 9:05 pm

Ahojte.
Na dostal som 2 zaujimave dokumenty, ktore popisuju upravy vymen pre pouzitie ROCO prestavnikov a upravu napajacej koleje na digi. prevadzku.
Lisko
Přílohy
kuehn-dig.napajanie.jpg
kuehn-vymeny.jpg
lisacik
 
Příspěvky: 259
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Vláďa » pát 30 pro, 2011 3:12 pm

Mě to veliké odbočení taky nevadí..vlastní modelové kolejiště nemám a v dohledné době mít ani nebudu..chodím do práce a k tomu ještě studuji, a v tom pokojíu v Praze, za který platím polovinu mzdy na to stejně není místo..proto teď uvažuji jen o nějakém málém rozebíratelném kolejišti na panelech opatřených pouze štábkem a třeba i jen s namalovanou krajinou, max. s mírně plastickou..a celé to chtěl zvládnout za dva až tři měsíce v létě, než začne škola..takže to musí být odolné a spolehlivé kolejivo..žádné velké modelaření, ale chtěl bych mít, kde projet těch pár modelů, na které se mi podařilo našetřit a dopřát si trochu radosti koukáním na jízdu po něčem jiném, než po oválu položeném na novinách..a teď můžu vybírat ze dvou systémů..předpokládám, že ten novější se bude i nadále rozvíjet a třeba nabídne i angličany či štíhlé výměny..nebuďme přehnaně kritičtí.
Na burze se mi stalo..že se mi někdo smál, když jsem říkal, že mám používám poloměr 356, že když na něm jede vlak, tak je to jako, když se láme klacek..co je komu do toho..xkrát bylo opakováno, že železniční modelářství je kompromisem, a to zejména prostorovým, technickým i finančním..každý se snaží v rámci svých možností..a co je na tom špatného..někdo má více místa jiný méně..to jsou objektivní podmínky, které jsou mnohdy velmi limitující..
Možná jsem idealista, ale čekal jsem, že si tady všichni budou pomáhat, radit a dělit se o zkušenosti..ale mám dojem, že to se zde děje jen vyjímečně..na místo toho se tady jen kydá hnůj a hazí se špína..nemám s modelařením moc zkušeností a jsem vždy rád, když dostanu opravdu dobrou radu..
Chápu, že vláčky jsou pro někoho výhodným byznysem..vždyť jde o peníze a navíc jsem jeden z nejzávistivějších národů..a pomluvy a očerňování jsou běžným marketingovým nástrojem..právně se tomu říká nekalo soutěžní jednání, ale to jsem odbočil..proto každou obdobnou informaci je třeba si ověřit a nahlížet na ní skepticky..asi by mě upálila inkvizice jako kacíře, ale věste, že nevím, co je OSTT a je mi to jedno..mám své oblíbené dodavatele a společnosti od kterých nakupuji (na burzu chodím, ale většinou si tam nic nekoupím)..nikdo mě nikdy nenutil kupovat něco co nechci..mám novou rosničku..taky mě štve, že má mnoho vad, ale když jsem si jí kupoval, tak jsem o nich věděl-ani nebyla prezentována jako špičkový model..narozdíl od sergeje od rakušanů..mám dva (poslední modely, které jsem si od nich koupil, protože ty peníze se mi vydělávají a šetří dost těžce, než abych je vyhazoval za šunt, na kterém se napakuje rakouská banka)..mám objednáné i vozy Y ze Seibnitzu a ty světla, které jsem viděl nafotkách mě pěkně štvou, ale stejně je chci a těším se na ně..když se mi nebudou líbit, tak si už další nekoupím a pořídím si jich o to víc od konkurence..konečně..můžu si počkat a pořídit si je od jiného výrobce..obdobně je to s brejlovci, etc. ..není to pokrok..ať se výrobci předhání..protože oni chtějí moje peníze, tak mě musí přesvědčit, že to za to stojí, abych jim je dal..
Asi si tímto textem vysloužím mnoho kritiky..no a co..alespoň je vidět, že jsem uhodil hřebíček na hlavičku a postižená husa zakýhá..
Vláďa
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř 08 zář, 2010 8:08 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TTBlecha » pát 30 pro, 2011 4:57 pm

Možná jsem to někde přehlédl (pak se omlouvám), ale Kuehn nechystá nějaký svůj přestavník, odpovídající technickou úrovní dnešní době a potřebám modelářů ...?
TTBlecha
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod badliner » pát 30 pro, 2011 7:10 pm

V plánu je, ale kdy bude......
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků