Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod olik » ned 24 led, 2016 11:17 pm

Jiřik píše:Ono to možná bude tím, že tam je relativně málo materiálu a pro ty co použijí elmag. přestavníky Tillig, by to ta dírka ještě více zbytečně zeslabila.
Pan Kühn prostě předpokládá to, že když má modelář technickou úroveň na takové výši, že dokáže nainstalovat přestavník pod výhybku, tak také dokáže vyvrtat předznačenou dírku... :)

Konecne spravna odpoved....
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 29 bře, 2016 11:50 am

K mému zkušebnímu okruhu jsem uplácal krátké video z provozu: http://www.trainmania.info/video.html#zkusebni_okruh
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Rocky_MK » pát 06 led, 2017 8:48 pm

Zdravím,
mám obloukovou výhybku Kuehn, která má sice očko pro připájení drátku pro napájení srdcovky, nicméně srdcovka samotná je plastová. Chápe někdo tu logiku?
Jinak právě jsem na stole vyzkoušel průjezdnost a jsem spokojený, 710 (nový Tillig) i 810 (pojezd p. Bártka) ji projedou dostatečně pomalu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 07 led, 2017 1:23 pm

Na podobný problém narazil hank61 tak ho zkus jak se s tím vyrovnal... Já sice používám rád výhybky Kuehn ale ty pseudoobloukové zatím úspěšně obcházím. Možná strejda Kuehn vynalezl vodivý plast... :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod nynuna » čtv 12 led, 2017 8:18 pm

Pro svůj další malý projekt jsem měl v plánu použití obloukových vyhybek kuehn a plastová srdcovka je pro mne docela nepříjemným zjištěním. Na fotkách bych plastovou srdcovku nepředpokládal http://www.elektrickevlacky.cz/modelova-zeleznice-tt-bwl-vnitrni-obloukova-vyhybka-leva-r321mm30-rucni_p_6378.html. Ta vzdálenost bez napětí na srdcovce mi přijde dostatečně velká na to, aby s ní měly menší lokomotivy problém a i když kolega RockyMK má pozitivní zkušenosti s průjezdností, tak možná by byly užitečné i zkušenosti ostatních z praktického použití této vyhybky.
Strejda google mi nikde neukazuje tuto vyhybku ze spodní části - proč je tam sakra ta příprava na napájení??? Kdyby byl tedy někdo tak hodný a ochotný... :roll:
Zajímá mne vše, co zde již bylo či teprve bude napsáno... Roman
nynuna
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát 13 zář, 2013 8:01 pm
Bydliště: Mělník

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 12 led, 2017 8:57 pm

Píšou,že je to napájení srdcovky...http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... uct_id=777
Tudíž to bude zespodu vypadat stejně jako tady
Obrázek
a tady video https://www.youtube.com/watch?v=WoAWVzHsCfc
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » pát 13 led, 2017 6:19 am

Konzultoval jsem rovněž s TTmodelářem, ten nelenil, vzal měřák a proměřil, co je s čím vlastně propojeno. Napájeny/přepínány jsou křídlové kolejnice, viz obrázek, červeně zvýrazěno.

Foto: http://www.ttmodelar.eu
k-72631-c-800x800.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod nynuna » pát 13 led, 2017 2:27 pm

Dík za vyčerpávající odpověď. Klasickou vyhybku kuehn znám a mám s ní dobré zkušenosti ale teď u té obloukové jsem docela v rozpacích s jejím použitím. Pokud jsou napájeny jen křídlové kolejnice, může se jich dotýkat tak maximálně vnitřní strana okolku a to ještě velice sporadicky. Zkusím ji teda asi koupit a prozkoumat, jak se chová v praxi, případně jestli by nešla upravit podobně, jako tillig. Aspoň ten plastový hrot by měl jít snad ubrousit a kolejové pruty zbrousit k sobě. Zase od výrobce krok zpět :x
Zajímá mne vše, co zde již bylo či teprve bude napsáno... Roman
nynuna
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát 13 zář, 2013 8:01 pm
Bydliště: Mělník

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » pát 13 led, 2017 3:05 pm

Vymyšleno je to tak, že buď vnitřek, nebo vnějšek kola se jedné nebo druhé kolejnice alespoň chvíli částečně dotýká. Napájené jsou obě v jednu chvíli jedním pólem. Asi to není ideální, ale pořád lepší než úplně nenapájená srdcovka.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1463
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » pát 13 led, 2017 3:11 pm

Ach jo , zase DODO... :( A to už se tak hezky snažili a šest let to vyvíjeli...
Asi nezbude než udělat úpravu jako dělám u IBW Tillig ale tam je to o level jednodušší než si umím představit tady.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TTmili » pát 13 led, 2017 3:43 pm

Kdo z vás tu vyhybku máte doma? Ani nevyzkoušíte jak se na ní chová např. Tilligova rosnička nebo cokoliv dvouosého a už naříkáte a přemýšlíte jak předělat. Osobně jsem se ještě nesetkal s vozidlem co by na téhle vyhybce mělo problém, protože pokud je vedeno napájení do srdcovky (respektive křídlových kolejnic) tak je jedna osa nenapájená na bez napětí jen a pouze po dobu než přejede plastový hrot, přičemž tato vzálenost činí 5,5mm. A to převedeno do absolutna je o 0,7mm méně než na upravené EW1 (IBW bohužel upravenou nemám), a o necelé 0,4mm více než na tovární EW2. A včíl mudrujte!
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 13 led, 2017 3:47 pm

Včera jsem někde viděl na youtube video,kde tuhle veksli přejížděla bez problému krátká 2 osá vozidla a to nebyla výhybka ani napájená. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hank61 » pát 13 led, 2017 6:52 pm

Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 13 led, 2017 7:00 pm

To je ono! :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod nynuna » sob 14 led, 2017 9:18 am

No to jsem chtěl (a určitě nejen já) slyšet a dokonce i vidět... Pokud to funguje, není co řešit a asi je dobré vědět předem, co lze od vyhybky očekávat. Chlapi dík, jdu objednávat.
Zajímá mne vše, co zde již bylo či teprve bude napsáno... Roman
nynuna
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát 13 zář, 2013 8:01 pm
Bydliště: Mělník

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků