Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod JendaTT » sob 14 led, 2017 9:31 am

Ok, tak to svižně projelo několik různých lokomotiv. Ale, našlo by se video (nebo má někdo zkušenost), kde to projíždí krátká loko na první dílek ovladače MM? Prostě na co nejmenší rychlost s vozidlem, které mívá se sběrem problémy.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 14 led, 2017 12:48 pm

No mě teda tohle reklamní video nepřesvědčilo... Modelová rychlost tak kolem 80 km/h skutečnosti což asi neopovídá 40 km/h na zhlaví... :wink:

Ovšem nedalo mě to a proměřil jsem výhybky co mám doma. Co jsem zjistil je hrůza :!:

S pájecím vývodem ( WL20 a WR20 ) jsou spojeny křídlové kolejnice ( jak dal fotku trainmaniak ) a dva krátké úseky do špičky v srdcovce. Tak by to asi mělo konstrukčně být. Ze 16-ti mých výhybek je to tak jen u pěti. :(
U zbytku (včetně dvou netknutých v krabičce) není propojena jedna nebo dokonce obě křídlové kolejnice. :!: :?: :!:

Mám tedy dvě možnosti - smířit se ,že přepínání srdcovek nemám a nechat to tak a nebo rozbourat kolejiště a začít znovu. Samozřejmě reklamovat výhybku s cínem na očku a od lepidla je zbytečné.

Jak to máte u svých výhybek vy kolegové ?
výhybka.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 14 led, 2017 1:03 pm

Zkusil jsem opravu.... Jde to jen na nezastavěných výhybkách. Výhybku položit vzhůru nohama na pevnou podložku a klepnout úzkým důlčíkem nebo jehlou do označených otvorů... ovšem otázkou je kdy to ztratí kontakt znovu... :cry:

oprava výhybky.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Radek Strnad » sob 14 led, 2017 1:09 pm

Noooo, to je tedy video, jak stehno :mrgreen: . Takových natočím denně třeba deset a ani to nemusí být přes kuehnovi výhybky, neboť v této rychlosti to projede i tilligácké EW1. Nevím, jak velký vliv na vedení napětí do kola má vodivá část výměny, která k němu dolehne jen sporadicky. Spíš bude u Kuehna výhodou lepší zpracování výhybky, hlavně s dodrženou rovinou. K tomu, aby krátká mašina spolehlivě(ale opravdu spolehlivě) projela, je třeba splnit nějaké podmínky. Třeba musí spolehlivě sbírat proud ve všech polohách všechny sběrné nápravy. Dále je rozdíl mezi průjezdem výhybkou v analogu a digitálu. U digitálu by měl být samozřejmostí kondenzátor, který bude výpadky napětí eliminovat(pokud chceme jezdit na nejnižší stupně). Také je rozdíl mezi natvrdo uloženými nápravami a mezi mašinou, která je má pružně uložené. Také je rozdíl mezi dekodéry - zvukový, hlavně se zapnutým zvukem užírá víc proudu a mašinky je pak náchylnější k zastavení, než s obyč. dekodérem nebo s vypnutým zvukem.Důležitá je i hmotnost lokomotivy. I malá mašinka může být těžká a sbírat lépe, než delší, ale lehčí loko. Téměř každá miniatura se dá při troše snahy vytunit tak, aby byla spolehlivá. Mám několik takovýchto strojů na kolejišti a jezdí to spolehlivě přes tilligácké výhybky všech typů na první nejhůř druhý stupeň dig. ovladače. Zde jsou videa https://www.youtube.com/watch?v=_4XlZFFp2pw a https://www.youtube.com/watch?v=mtpN4nJ4kb8 a http://www.youtube.com/watch?v=FCsuycjKlyg .
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Rocky_MK » sob 14 led, 2017 3:22 pm

To video je zavádějící. Já mám Rosňu s upravenými sběrnými plíšky a s trochou olova uvnitř + origo závaží (které není nic moc). WR/WL20 projede v pohodě na nejnižší možnou rychlost na analogovém pwm reglu (stejně jak na flexině), do odbočky potřebuje trochu víc, na té obloukovce už musí být rychlost trochu vyšší, ale je to pro lě přijatelné.
Každopádně mě štve, že srdcovka není napájena jako u rovných výhybek, nechápu proč?!!. Kuehn obloukovku jsem koupil koupil kvůli aretaci polohy a napájené srdovce, ale jen díky tomu, že se hned v oblouku rozvětvují st, koleje, takže úbytek užitné délky je srovnatelný s tilligem. Ovšem dávat do zhlaví obloukovek víc, na Kuehn peču.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 14 led, 2017 4:11 pm

Zajímalo by mě jestli u obloukovky taky mají tak nespolehlivě udělané napájení. Tam by to byla ještě větší katastrofa než u rovné kde je při této závadě cca 7,5 mm bez proudu...
Jo a výše inzerovaná oprava mě vydržela asi hodinu a půl... Znovu jsem prošel zabudované výhybky a zjistil , že alespoň napájení té vnitřní části je u všech funkční. No alespoň mě zatím zbylo těch 7,5 mm což je lepší než 17 mm kdyby nebyla funkční ta vnitřní část. :?
Takže až se budete někdo radovat , že máte výhybku s vodivou a přepínací srdcovku tak ji před montáží a raději i po montáži proklepněte ohmmetrem... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » sob 14 led, 2017 5:19 pm

Ze šesti jednoduchých výhybek na mém zkušebním okruhu mají dvě napájen jen hrot, dvě hrot a jednu křídlovou kolejnici a dvě mají napájeno vše. Takže trochu loterie. Ty "křídlovky" tolik nevadí, hrot bez by vadil více. Ale mně je to jedno, srdcovky zatím zapojeny nejsou.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hank61 » sob 14 led, 2017 5:50 pm

Koukám, že se mám na úvrati se 14-ti Kuehen výhybkami na co těšit :twisted:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TTmili » sob 14 led, 2017 6:20 pm

Koukám že se tu buď nějak málo čte, a nebo tomu prostě někteří nevěří. Inu jak je libo, je to sice natáčené mobilem v mizerné kvalitě, ale poznat to snad je. Hlavním aktérem je M152.0222 s dekodérem Zimo a zvukem od Jacka, to celé je na podvozku PicoLoco. Srdcovka (respektive křídlové kolejnice) je napájená přímo ze svorek, rychlost pohybu je naprosto minimální co se mi u tohohle exemláře povedlo vyladit na přímé koleji, a úplně stejně se to chová i ve vnitřním oblouku. Stejně se chovají i Tilligova rosnička nebo prasátko s pojezdem od HekTTora. Takže příjemné pokoukání.

http://ttmili.rajce.idnes.cz/koleje_Kuehn/#MOV00158.jpg
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 14 led, 2017 7:39 pm

Ano tohle video už něco vypovídá... Možná , že zaštěrkované v kolejišti po roce používání to bude stejné... :wink: Taky mě to po instalaci jezdilo v pohodě i s Rosničkou. Možná to bude tím , že když je v pořádku podvozek a nezkroucená výhybka je vlastně napájená srdcovka zbytečná... :P
Ovšem strýček Kuehn mě moc nepotěšil s nadpoloviční zmetkovitostí svých výhybek. :?
Vlastně když o tom šlendriánu člověk neví tak si v pohodě jezdí a není naštvaný... :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod nynuna » sob 14 led, 2017 7:51 pm

Tak mi to nedalo a propípal jsem obě namontované přímé vyhybky. U jedné funkční jen hrot a u druhé nefunkční jedna křídlová kolejnice. :!: Takže jsem zbytečně měnil přepínač srdcovky a až hopeter ukázal na problém, kde bych ho nehledal. Mám naštěstí problém jen u 810 s pojezdem ze startky, která je na kolejišti dočasně a právě tomu pojezdu jsem přikládal drobné nedostatky při přejezdu vyhybky.
TTmili si dal práci s videem, čímžto mu samozřejmě děkuji. Video je natolik uspokojivé, že kdyby jsi ho sem dal hned, tak by pravděpodobně nikoho nenapadlo podrobněji dál zkoumat tyto vyhybky a tak by se vůbec neprovalil dost velký prů...ehmšvih PŘÍMÝCH kuehnových výhybek, o kterém pravděpodobně dosud nikdo z přítomných ani nevěděl.
Pokud je však konstrukce napájení křídlových kolejnic u obloukových výhybek totožná s přímými, lze předpokládat stejné problémy v jejich napájení u některých kusů. U obloukové vyhybky s přerušeným napájením křídlových kolejí by však vznikl celkem dlouhý úsek bez napájení a tam už lze předpokládat i mnohem větší problémy s průjezdem, než u přímých vyhybek.
Takže pokud si nechcete kazit původně dobrý pocit z vyhybek pana kuehna, raději si neberte do ruky měřák :?:
Zajímá mne vše, co zde již bylo či teprve bude napsáno... Roman
nynuna
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát 13 zář, 2013 8:01 pm
Bydliště: Mělník

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 14 led, 2017 8:05 pm

No jo kluci,když holt chcete funkční profi výrobek,tak holt musíte sáhnout po něčem,co takové parametry také splňuje. :wink:
http://www.fleischmann.de/doc/et/2/de/6175_203206.pdf http://www.fleischmann.de/doc/et/2/de/9170_13931.pdf
Ovšem základem je,vybrat tu správnou modelovou velikost. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod jamik22 » sob 14 led, 2017 8:39 pm

Ovšem základem je,vybrat tu správnou modelovou velikost.

Pro ty kdo nechtějí emigrovat z říše Středu je ještě možnost si koupit nové EW1 s kovovou srdcovkou :wink:
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Donatelli » sob 14 led, 2017 9:26 pm

A to ten masomuž ( Fleischmann ) ty výhybky skutečně prodává s těma hnusnejma hřebíkama ( nebo co to je, to černé velké, vždy na jednom pražci u každého směru ) uprostřed pražců na fotce té klasické výhybky - na tom druhém snímku? Fůj, ještě že dělám TT..... Nebo spíš, že řezník nedělá TT ( točnu nepočítám, ale ta se už prodává pod značkou Roco ). Bohatě stačí, že nás terorizuje svými spřáhly.
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » sob 14 led, 2017 9:45 pm

Montoval som včera 30 ks. výhybiek Kuehn, z toho 14 oblúkových. Kvalita týchto výhybiek a ich montážne spracovanie išlo rapídne dolu, mal som problém u predajcu vybrať z veľkého množstva výhybiek také, ktoré nemajú uchytené jazyky na unášači ( kde je predvŕtaná diera pre spodné ovládanie - servo alebo prestavník) tak ďaleko od seba, že v podstate v akomkoľvek prepnutí sa skoro oba jazyky dotýkajú oboch koľají, teda aj do odbočky, aj rovno, alebo je tam tak malá medzera, že ani okolok žel. vozidla sa tam nevojde ( pravú som ani nenašiel - možno z 20 ks. ani jedna dobrá). Technológia uchytenia jazykov na unášač je veľmi labilná, zvlášť u poslednej série oblúkových výhybiek. Jazyky z unášača aj pri veľmi šetrnom zaobchádzaní odpadli ( na 4 ks.), dve sa rozpadli hneď po vybalení. Jazyky sú chatrne pribodované na pliešky, ktoré sú na roznitovaných plastových čapoch na spodnej časti unášača ( tam to aspoň drží).Oprava je komplikovaná. Uchytenie jazykovou polspojkami je celkom spoľahlivé, len ich treba prekontrolovať, poprípade doraziť ostrou pinzetou k srdcovke a jemne scvaknúť klieštikmi ,aby zo srdcovky neskĺzli pri pohybe jazyku. Prepojenie u všetkých je v poriadku, teda je napájané všetko, čo má byť. Tie spodné prepojovacie pliešky sú tiež naheftované o koľajnice a pri sebemenšom násilí , alebo už zlej montáži výrobcu dochádza k prerušeniu vodivosti. Vyjadrujem veľkú nespokojnosť s uvedenými produktami, len už nie je cesty späť. Celkovo si z nás výrobcovia robia srandu, za tieto peniaze by som očakával aspoň to, že nebudem musieť všetko čo kúpim rozoberať a opravovať, u loko som si už dajako zvykol ale toto ma už štve. Keby ma to nebavilo, fakt sa na to vybodnem.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků