Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod MiG » pát 16 srp, 2019 9:14 am

A není tedy spíš chyba ve výhybce?
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PeTTr123 » pát 16 srp, 2019 9:39 am

Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.
PeTTr123
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » pát 16 srp, 2019 4:18 pm

Nie, nie je to problém výhybky, ale jej konštrukcie, písal som tu na fóre o tom. Treba ju vyriešiť ako Tillig, inak mašiny ROCO ju bez skratu nedajú.
brzda
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod dudlifuk » pát 16 srp, 2019 4:29 pm

PeTTr123 píše:Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.

a preco neprepinate polaritu srdcovky resp. srdcovkovych kolaji ? ja to robim automaticky u vsetkych vyhybiek tillig aj kuehn
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PeTTr123 » pát 16 srp, 2019 7:41 pm

Konstrukce obloukové výhybky Kuehn je taková, že napájení hrotu srdcovky jednoduše přepínat nelze. Všechny prvky výhybky (kromě křídlových kolejnic) jsou ze spodní strany pospojovány, takže i kolejnice, které se sbíhají ke hrotu srdcovky, jsou trvale napájené. Dělí je od sebe jen ta malá mezera, kterou některé modely přemostí. Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.
PeTTr123
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod dudlifuk » pát 16 srp, 2019 7:57 pm

PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

myslim ze to vyrazne zvysi spolahlivost a stoji za to sa s tym pohrat. Potom nemusite riesit problem ci Roco, Kuehn alebo MTB sposoby zkrat. Dokonca mam pocit ze niektory typ od Tilligu vyslovene spolieha na pritlak jazykov a ten prenasa trakcne napetie do jazykov. Ale toto detailne riesi aj Lokopin na svojich strankach. Zbytocne dalej o tom polemizovat. Bud chcem spolahlivy prejazd vyhybkou a nieco musim preto spravit alebo sa spoliehat na riesenie od vyrobcu a potom sa zbytocne hnevat. Toto plati aj o inych upravach modelov.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Ferys » ned 03 lis, 2019 9:01 am

Nemáte prosím někdo informaci, kdy bude v prodeji kuehnovic angličan 72600?
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 291
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 12 lis, 2019 7:28 am

Před týdnem odeslán dotaz na angličana do firmy Kuehn, zatím bez odpovědi.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod tabletrain » úte 12 lis, 2019 1:33 pm

dudlifuk píše:
PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

Jednoduché riešenie zjazdnosti výhybiek Kuehn je aj tu:
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo52.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo53.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo54.jpg
Drôt nechať v spodnej časti trčať tak, aby sa dal na neho pripojiť vodič prepínania napájania srdcovky priamo s výstupom z mikrospínačov, prestavníku...atď. Nevodivé prepoje sa dajú realizovať žiletkovou pílkou aj na osadenej výhybke úplne bez problému, teda úprava je realizovateľná bez brutálneho zásahu aj na hotovom koľajisku.
tabletrain
 
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » stř 01 dub, 2020 11:07 am

Trochu si zase hraji s kolejivem Kuehn, pracuji na jakémsi malém projektíku, takže mi rukama prošlo o něco větší množství kolejí, než mám na zkušebním okruhu. Mimo jiné jsem potřeboval i 12 výhybek (nepočítám-li jednu 3cestnou Tillig), z toho 4 obloukové a 8 jednoduchých. Z těch 12 mi u 3 odpadl jazyk od spojovací tyče, resp. se uvolnil plíšek, který je na spodku jazyku nabodovaný a drží jej na spojovací tyči. Stalo se to pouze u jednoduchých výhybek. U všech k tomu došlo dříve, než jsem výhybky stihl instalovat, při běžné manipulaci, aniž by vůbec docházelo k nějakému opakovanému přestavování. 25% zmetkovitost, ehm, tedy neshodnost, to není málo. Oproti tomu srdcovky jsou propojené všechny správně. Pouze u jedné výhybky byl jeden ze spodních plíšků uvolněný od kolejnice a dotýkal se plíšku pro opačný pól, takže bylo propojeno i to, co být nemělo. Vyřešil jsem novým propojením pomocí slabého kablíku. Výhybky jsou novějšího data výroby, kupované v roce 2019. Nemyslím si, že by došlo k nějaké změně k lepšímu, co se týče technologie či pečlivosti při výrobě. S odstupem času musím konstatovat, že upevnění jazyků ke spojovací tyči je snad ještě nešťastnější než spojení jejich pevné a pohyblivé části klasickou spojkou. To bodování není spolehlivé.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Luděk » stř 01 dub, 2020 12:24 pm

Pořídil jsem si na testy 3 ks 10° výhybek Kuehn. Plíšky spojující jazyk s přestavnou tyčí mi upadly u dvou výhybek, pokaždé na jazyku směřujícím do odbočky.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 200
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod jirmicz » stř 01 dub, 2020 1:35 pm

Úplně stejný problém mám taky. Je to teda na mém takovém mini projektu a ve skrytém nádraží. Přístup nic moc. Jazyk do odbočky upadnul. Musím po každé to hodit a srovnat ručně. Výhybka kupovaná v listopadu 19 na burze.
jirmicz
 
Příspěvky: 232
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Jarda H. » stř 01 dub, 2020 3:07 pm

Trainmaniak píše: .... při běžné manipulaci, aniž by vůbec docházelo k nějakému opakovanému přestavování. 25% zmetkovitost, ehm, tedy neshodnost, to není málo. ....


Pravda, to je dost smutnej výsledek, tak vysoká zmetkovitost :roll: se nedá ničím omluvit, pokud je výrobek běžně prodáván !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PeTTr123 » stř 01 dub, 2020 5:01 pm

Přidám i svoji zkušenost. S prvním startsetem a několika dokoupenými výhybkami Kuehn jsem neměl žádný problém. To bylo na podzim r. 2017. O rok později jsem rozšiřoval kolejiště a koupil 7 ks výhybek (WL20, WR20). Už na první pohled mě zarazilo horší provedení. U každé výhybky byla jiná vzdálenost mezi jazykem a opornicí, mezery mezi srdcovkou a srdcovkovými kolejnicemi taky u každé výhybky jiné. Při bočním pohledu bylo vidět, že kolejnice nejsou v rovině. U dvou výhybek se mi hned po prvním přestavení rozpadla výměna, uvolnily se ty bodované spoje na plíšcích. Ty šly na reklamaci. Přibodované propojky pod výhybkami jsem měl u většiny výhybek upadlé, ale to jsem vyřešil propojením "z venku", po zaštěrkování to stejně nebude vidět a spolehlivost je stoprocentní. Shrnuto - starší výhybky bez problémů, ty novější - šunt na první pohled.
PeTTr123
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » stř 01 dub, 2020 6:35 pm

Já měl ten set v roce 2013. Dodnes všechny výhybky na zkušebním okruhu, i ty dokoupené, chodí bez problémů.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TT-Tom a 11 návštevníků