Stránka 1 z 28

Kolejový systém_KUEHN

PříspěvekNapsal: úte 08 úno, 2011 8:53 pm
od milan ferdián
Řada z vás rozebírá z novinek většinou hnací vozidla.Já jsem si vzal na mušku nový kolejový systém od fa Kuehna.Protože mám jen k dispozici nabídkový katalog od tohoto výrobce tak dle něho jsem rozebral základní geometrii kolejového systému.
Základem tohoto systému jsou tři prvky přímé o délce 128,7mmm/121mm a 44mm.Dva další prvky 64,4mm a 60,5mm jsou jen odvozené a poloviční ze dvou prvních prvků..
Obloukové kolejivo je o dvou poloměrech a to R321mm o úhlech 10°/30° a R365mm 10°/20°/30°.
Z těchto prvků je odvezená základní geometrie jednoduché výhybky.Výhybka má délku 128,7 mm.Poloměr výhybky je R365mm a úhel je 20°.Vratný oblouk je o stejném poloměru i úhlu tj. R365mm/20°.Kolej 121mm je vyrovnávacím prvkem.Souběžné osy kolejí jsou 44mm.Tento třetí prvek je významným doplňkem u pseudoobloukových výhybek.Tyto obloukové výhybky mě ze začátku nenadchly.Mají stejné základní poloměry R321mm/30° a druhá větev výhybky je posunuta o 44mm.Oproti jiným pseudo obloukovým výhybkam mají jednu velkou výhodu a to právě konstrukcí jednoduché výhybky ,kdy s obloukovou kolejí R365mm/10° můžeme vložit jednoduchou výhybku do zhlaví složeného z obloukových výhybek,což ostatní známé kolejové systémy nedovolují.
Základním trojúhelníkem tohoto kolejiva je .přepona má 128,7mm/odvěsna sinus 44mmm/odvěsna tang. 121mmm.Tečna poloměru R365mm je 64,4mm.Úhel výhybky 20°.
Geometrie kolejiva přesně sedí.Rozdíl 0,05mm neberu vůbec v potaz.
Toto kolejivo je vhodné pro malé kolejiště.Celá konstrukce výhybek a její sestavené zhlaví šetří cenný prostor.Rozdíl mezi kolejivem TILLIGEM a KUEHNEM je úspora 114mm.
Jelikož se dost často s tímto kolejivem budu setkávat,v brzké době by se mělo objevit na dalších návrzích kolejišť této modelové velikosti.
Zde je odkaz na ono zmíňované kolejivo.
http://www.kuehn-modell.de/gleissystem.html

Re: Kolejový systém_KUEHN

PříspěvekNapsal: úte 08 úno, 2011 9:15 pm
od Jarda H.
milan ferdián píše: .....Toto kolejivo je vhodné pro malé kolejiště.Celá konstrukce výhybek a její sestavené zhlaví šetří cenný prostor.Rozdíl mezi kolejivem TILLIGEM a KUEHNEM je úspora 114mm. ....


Ze všech čísel tvého rozboru Milane, je tohle asi to nejzajímavější :!: V domácích podmínkách je dobrý každý centimetr na užitné délce kolejí ve stanici ! Společně s novinkou konkurence - trojcestnou výhybkou od Tilligu, zase jeden krůček, jak natáhnout délku kolejí .....

PS : jak je to s výškou kolejnice v porovnání Kuehn - Tillig ?! Nechce se mi hledat detaily, jaké CODE se vlastně v TT dělá (jsem lenoch :oops: ), ale Tillig uvádí - např. u volně prodávaných kolejových prutů - výšku 2,07 mm a Kuehn u nového kolejiva 1,8 mm ?!

Re: Kolejový systém_KUEHN

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2011 6:49 am
od milan ferdián
1,8mm. Zapoměl jsem dodat že úspora 114mm je na zhlaví se čtyřmi staničními kolejemi. :wink:

Re: Kolejový systém_KUEHN

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2011 7:25 pm
od TTmili
Už dřív, když ho loni Kuehn oznámil jsem se na něj díval, ale rozhodně mě nenapadlo jej poměřovat s Tilligem. Rozhodně to porovnání je zajímavé, a hlavně je zajímavý nízký profil. Osobně bych rád Kuehnovo kolejivo použil v depu (už jen proto že EW2 je tam škoda a EW1 už taky přestávám mít v lásce) a případně nějaké lokálkové stanici.

A dotaz přímo na Milana, budeš v případných dalších návrzích uvažovat i kombinaci Tillig-Kuehn? Přemýšlím totiž o tom že bych si nechal navrhnout velkou stanici s depem (pokud by to samozřejmě šlo, tam jsem prostě bezradný) s tím že část nádraží by byla Tillig, některé vyhýbky Kuehn, vedlejší koleje asi také Kuehn, a depo kompletně Kuehn. Taková je moje představa, teď je ovšem otázka realizovatelnosti.

Re: Kolejový systém_KUEHN

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2011 7:42 pm
od milan ferdián
TTmili píše:A dotaz přímo na Milana, budeš v případných dalších návrzích uvažovat i kombinaci Tillig-Kuehn?


Ne ,protože mi to nedovolí rozdílná výška profilu koleje.A zadále TILLIG má rozteč 43mm a Kuehn 44mm,ikdyž jen 1mm,i to je problém. :wink:

Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: úte 20 pro, 2011 11:03 pm
od olik
Dobry vecer
Nedalo mi to a koupil jsem si start set kolejiva od f.Kuehn
Musim rict ,klobouk dolu,TAHLE prace se opravdu povedla!!!!
Na pohled je kolejivo opravdu realne,jen trosku v miste spoje opticky vadi jakesi H na kazde strane.
Ale to se prehledne,co se neprehledne je 100% spolehlivost pri prejezdu vyhybek,tohle je proste nadhera,kazda mala lok(BR 89 JATT,BR 80 ROCO)krome rosnicky,i te nove,nema VUBEC zadny problem projet ....a to je neco uzasneho,posunujete a nic tu masinku nezastavi,ani pri te nejmensi rychlosti....
Myslim ze tohle je neco,neco co tu jeste nebylo,dokonale diky necemu o cem jsem jeste nedavno tvrdil ze je ZBYTECNE .....Urcite se tohle nehodi jen do skryteho nadrazi kde bude fungovat na 100% ale nebude delat ostudu nekde na poradnem nadrazi....
Takze doporucuji a kdo vahal,nevahejte,kupte ,protoze potom bude drazsi....a hlavne doufam ze brzy se dockame dalsich komponentu,jeste toho totiz je treba HODNE udelat.........................tak at se prace dari pane KUEHNE Petr

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 8:01 am
od volda
olik píše:......krome rosnicky,i te nove,nema VUBEC zadny problem projet .... Petr



Takže rosňa má smůlu?? :?: :?:

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 8:33 am
od Tkadlec Jaroslav
snad je to myšleno ,že projede ne?

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 9:47 am
od michalkomarek
Pro "Olika"
Zdravím Tě kolego.Bylo by možno pořídit nějaké detailní fotky tohoto kolejiva???Moc mě toto kolejivo zajímá a vážně o něm uvažuju.
Díky Michal.

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 12:38 pm
od Jarda H.
Tkadlec Jaroslav píše:snad je to myšleno ,že projede ne?


Buď je to nevhodně formulováno, ale dle té citace to chápu tak, že rosnička to neprojede, případně olik rosničku nemá ?! V každém případě je ta průjezdnost dobrá zpráva a přimlouvám se za reálné fotky kolejiva - dík !

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 1:05 pm
od Tkadlec Jaroslav
ty koleje koupím taky ten set nebo počkám až budou komponenty vzlášť a koupím a uvidím

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 1:25 pm
od radekkrupka
Jenom dotaz - o čem se teď bavíme, je kolejivo bez podloží?

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 1:34 pm
od olik
Ahoj Vsem
Hned vyjasnim ,Rosnicku samozrejme mam,jak Zeuke,BTTB,Tillig i novy Tillig(prepracovanou)a proste kazda z nich v urcitem miste zastavi,je to dano tim ze ty plisky co vedou proud do motorku se proste v obloucku vyhnou a proud prestane proudit,dela to i v zatackach,jinak musim rict ze jsem nejmene 30 druhu lokomotiv a nemaji problem,jen para BR 50 ,te vyskakoval predni behoun ,ale zase je to dane tim ze je moc lehky,treba BR 52 to projela uplne v klidu....
Myslim ze tohle kolejivo je udelane OPRAVDU hodne dobre a kdybych nemel svuj panel skoro hotov,tak jdu do tohohle .....Ale chybku to ma,neni to kompletni,chybej krize,anglicaky,rozpojovece,flexi snad bude 2012,takze kdo ma cas at pocka,kdo si chce jen udelat radost z maleho obloucku at si to koupi,jezdi to na tom jako po masle.......a ted par fotek,no nejde mi to sem dat,pry je to moc velke,tak se pokusim to nejak udelat......

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 4:38 pm
od vojtas
Já rosňu honil na R180mm na takovym vánočním motivu(už zbořeno) a jela v poho...

Re: Kolejivo f. Kuehn

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2011 5:37 pm
od olik
Jo ja ji tu honim taky,je to ta nova se zastrckou,a proste na vyhybkach a v oblouku sebou cuka a zastavuje :oops: a jeste k tomu kdyz za ni nalozim 4 wapky tak to nove sprahlo tu prvni wapku zveda,takze kkk uplne k nicemu,zlate ocko od BTTB,sice byl rozestup ale drzelo to....