Zde se musím trochu pousmát a v duchu si říkám s jakým hodnocením by prošlo kolejivo od českého výrobce ,byť vy TTečkaři jste měli možnost mít i kompletní kolejový program české provience.
Sice zde toto téma nepatří,ale aspoň pro srovnání.
V letech cca od 1992 do 2000 se hledala cesta a probíhal i vývoj pro kompletní kolejový program šitý přímo dle předloh stanic ČSD.Podmínky byly přísné a snaha byla co nejjednodušší řešení při sestavování různých kombinací zhlaví .
Podmínky:
-základ čtverečkového papíru-
-rozteč os kolejí 40mm-
-úhel X s kombinaci X/2_X+X/2 a 2X_
-oblouk výhybky shodný s traťovým obloukem-
-jednotná srdcovka přímá/přímá-
-přestavník-
Vznikl základ:
-jednoduchá-
-symetrická-
-anglická-
-poloviční-
-trojcestná-
-křižovatka X a 2X-
Tento základ byl bez obloukových výhybek a to z důvodu srdcovek oblouk/oblouk .Zde vzniklo dilema jak dál,protože obloukové výhybky musely pasovat do geometrie kolejiva.Později se vyřešilo.
Jednoduchá kolejová spojka měla délku 240mm,rozteč 40mm.Aniž by se měnila délka,šlo vytvořit dvojitou kolejovou spojku s jednoduchými výhybky nebo místo nich anglické výhybky.
Pomoci kombinaci těchto prvků šlo složit výhybková zhlaví:
-klasické X(matečná kolej přímá)-
-zkrácená X+X1/2 (matečná zkrácená)-
-složená 2X-
-oblouková-
-stromková-
-všechny varianty kolejového hrdla-
Kolejivo obsahovalo 7 základních prvků přímých kolejí a poloměrů obloukových kolejí bylo 12.
V té době se objevilo nové kolejivo ve spolupráci TILLIG s PILZ a celkový projekt se zastavil i s odůvodněním o nepravých investicích a o nezájmu ze strany příznivců této modelové velikosti.
Pro úplnost se uvažovalo již o kolejivu pro moduly,základní park hnacích vozidel a vozů (433.0,477.0,M 131.1) a nakonec i základní varianty drážních staveb české provience.
A na závěr "Sic transit gloria mundi"