Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod George V. » ned 20 led, 2013 3:37 pm

Divím se, že někdo nezmínil PIKO. V H0 bude dělat čmeláka také a většinu svého dalšího H0 lokomotivního sortimentu v kategorii Hobby/Expert vyrábí i v měřítku TT ( a také N), tak proč by nemohl být i čmelák v TT a za pěkné peníze... :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod vlk30 » stř 23 led, 2013 9:54 pm

Cmelák by potěšil,protože TT vypadá letos zatím docela bídně.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod freekey » pát 25 led, 2013 9:10 am

Nechápu tuhle ani mnoho dalších diskusí, vždyť sehnat se dá prakticky všechno. TT a H0 jsou na tom velmi dobře. Hůř jsou na tom jiné velikosti. Co se v TT nedá sehnat?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod j p » pát 25 led, 2013 12:02 pm

Pro me by bylo jednodussi udelat obraceny seznam: co se v TT sehnat da.
V HO i N je nepreberne mnozstvi americkych modelu. V TT se nevyrabi prakticky nic, pomineme-li historicke modely z 50. a 60. let minuleho stoleti. Tehdy byly navic ponekud jine pozadavky na modelovou vernost, coz je na vozidlech videt. Naproti tomu 50 let stare profilove koleje s drevenymi prazci jsou porad lepsi nez soucasne vyrobky od Tilliga nebo Kuehna. Modelovost, resp. nemodelovost profilu kol s vysokymi okolky snad ani netreba zminovat.
Kdo by chtel delat epochu V nebo VI ma smulu (presto existuji odlitky, plastove frezovane stavebnice a lepty)
MTB prichazi s prvni lokomotivni "vlastovkou" seriove vyrabenou v podobe SW1200, ktera muze byt s vozy od GoldCoast a RailTT zakladem modeloveho provozu. Tak doufejme, ze masinka od MTB bude mit velky uspech a ze budou nasledovat dalsi modely.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod Jacek » pát 25 led, 2013 12:42 pm

Tak většina našinců má zájem o vozidla z našich luhů a hájů, někteří i z blízké ciziny. Ale nějaká Amerika, Austrálie nebo Čína či Japonsko je zcela mimo oblast zájmu :D Kolik našich modelářů si koupí nějakou SW1200?
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod Radek Strnad » pát 25 led, 2013 1:03 pm

Teď tedy nechápu já.V TT že se dá sehnat všechno?????Vždyť já si na každé výstavě a veletrhu připadám jak žebrák.Vždyť v TT se z hlavně z hnacích vozidel ČSD/ČD vyrábí na úrovni srovnatené s H0 pouze minimum a to máme u parních mašin štěstí,že se jedná o původně německé válečné předlohy,jinak bychom neměli vůbec nic.U dieselů je situace o něco lepší,díky MTB a dalším dvěma výrobcům Brejlí.A elektrika???Po dvaceti letech jsme si vymodlili Bastarda od Kuehna.Dvacet let od skončení výroby Bobin.Jinak vše co chceme mít,tak samo domo z leptu či většinou bídných odlitků.Třeba nějaký motorák????Pouze malovýrobci a většinou zase dobastlení doma.Jediný M283.101 v počtu asi 200 kusů nám kdysi Tillig vyrobil pro Všestary a už asi nikdy nebude,kvůli zničené formě.Jinak ticho.....Snad Manka od Krese možná někdy.Jakákoliv malá pára pro lokálky????Ani jako,jedině předělat drahou,morálně zastaralou kovovou BR89.Střední pára????Několik málo drahých 365.4 od Schirmera.455.2 v ČSD stále nemáme-nevím na co u Tilliga stále čekají a jestli je stále problém nasypat do lisu černé granule namísto červených.No tedy tomu říkám výběr.Proto jsme téčkaři vždy tak natěšení na každý nový model,který alespoň připomíná nějakou domácí předlohu.O to větší je pak zklamání z technických problémů a nekvality zpracování.O dost lepší je to s vozy,tam se situace výrazně zlepšila a zlepšuje i nadále,ale mašinky,to je pořád ještě bída.A nějaká Amerika,ta je nám až na výjimky ukradená,když nemáme ani naše modely.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod radeksindy » pát 25 led, 2013 1:04 pm

Dělat americké modely v TT je asi jako když se dá africké dítě na sjezdové lyžování. I německé modely jsou v porovnání s H0 a N problém, natož cokoli jiného. Ale zpátky k tomuto:

TT a H0 jsou na tom velmi dobře. Hůř jsou na tom jiné velikosti. Co se v TT nedá sehnat?

Nejen v TT, ale i v H0 bude silně záležet na tom, jak vysoko má zájemce posazenou laťku kvality. Takže možná se dá sehnat všechno a možná také nic :)
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod freekey » pát 25 led, 2013 8:18 pm

No je fakt, že TT je specialita naší oblasti, jinde ve světě to moc neznají. Ale osobně dělám VI. epochu a lokálka není problém:
Osobní vlaky řada 810 (původní stavebnice od LPH), případně Quatro od Kubíčka nebo třeba Regioshuttle, případně 714 z leptu s Bafíkama. Kvalitní Regionova je na cestě.
Náklady můžou tahat brejle (MTB) nebo Kocour z leptu, dokonce je k dispozici i Batoh. Vozů je spousta třeba od Malé železnice, LPH, SDV, možná budou i Šikulové.
Traťovka může mít MUVku z leptu.
V depu je odstavený starší DK10/2 z leptu.
Na silnicích se prohánějí Karosy, kamiony od Herpy, u hájenky stojí Lada niva, na stavbě pendlují Tatry 148 a 815, na poli jsou Zetory. Horší je to s osobákama, jen Felicie od Dava, zmíněná Niva, nějakej ten Golf a stará Škoda 105L. K tomu nějaké Transportéry a Avie. Chtělo by to něco novějšího :-(
Tak co mi schází?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod j p » sob 26 led, 2013 12:44 am

radeksindy píše: Dělat americké modely v TT je asi jako když se dá africké dítě na sjezdové lyžování. I německé modely jsou v porovnání s H0 a N problém, natož cokoli jiného. Ale zpátky k tomuto:


A to jste si vymyslel sam nebo vam to nekdo poradil? :lol:
Ja kdyz o necem nic nevim, tak radsi mlcim nebo se zeptam - napriklad strycka Googla.
Potom si vasi teorii precte treba kolega freekey a usoudi z toho ze "No je fakt, že TT je specialita naší oblasti, jinde ve světě to moc neznají."

To, ze vetsinu ceskych modelaru ostatni zeme nezajimaji neznamena ze v tech zemich neni TT. Ono to mozna funguje i opacne - velka cast americkych nebo japonskych modelaru nevi o TT v Cesku. Mozna nam tu chybi sekce TT-ckoveho zemepisu? Vy nesledujete ani vlakno novinek. Jinak by vam nemohly uniknout vagony od GoldCoast.
Napriklad pro obdobi 1920-1960 bude pocet americkych modelu dostupnych v TT asi tak 50x vetsi nez pro totez obdobi u CSD. (pravdepodobne jeste vic, protoze ja zdaleka nevim o vsech americkych modelech)
Ale u vozidel soucasnosti (2000+) tomu je naopak. U novych modelu take.
Co ja vim, tak TT je temer ve vsech zemich Evropy, vcetne Italie a Spanelska, dale samozrejme v USA (odkud TT pochazi), Kanade, Australii, Novem Zelandu, Japonsku a Cine. Jo, a kdyz uz zminujete to africke dite, tak TT je zastoupeno dokonce i v te Africe - v Jihoafricke republice.
V porovnani s H0 a N je ovsem TT v mimoevropskych zemich takovou popelkou.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod Radek Strnad » sob 26 led, 2013 7:55 am

Ono v této diskuzi ani tak nejde o to,kde všude TT je či není.Že je v tolika zemích jak píše kolega j p je samozřejmě zajímavé a příznivé zjištění.Spíš jde o to,jak je na tom u nás ,hlavně v porovnání s nejrozšířenější H0.Kolega freekey to ale vystihl přesně.K sehnání je takřka všechno-ale tohle z leptu,tadyto z odlitku,tohle pouze od malovýrobce,tohle nám možná někdy někdo z něčeho postaví a většinu si musíš doma postavit.A to je právě ten věčný problém.Zatímco mastodonti to mají většinou tovární,se všemi vymoženostmi techniky,tak mi si to musíme doma zbastlit.A protože vyrobit si věrohodný a spolehlivý a zdigitalizovaný model v TT je u nás schopno možná 200 -300 lidí,tak ta situace v TT vypadá tak,jak vypadá.Když se pak dočkáme po dlouhých přípravách brejlovce,tak ho zas vyrábí hned tři výrobci.Že se situace rok od roku zlepšuje,je ovšem zjištění veskrze potěšitelné.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod freekey » sob 26 led, 2013 8:46 am

Radek Strnad píše:Kolega freekey to ale vystihl přesně.K sehnání je takřka všechno-ale tohle z leptu,tadyto z odlitku,tohle pouze od malovýrobce,tohle nám možná někdy někdo z něčeho postaví a většinu si musíš doma postavit.A to je právě ten věčný problém.


To je ten důvod, proč dělám TT. Můžu si to postavit z dostupných dílů. Nevím, čím to je ale mám nějaký vnitřní problém s předěláváním továrních modelů. Prostě raději postavím lept, než bych předělal něco továrního.

Vzhledem k počtu lidí, co tohle měřítko dělají, to ani o moc lepší být nemůže.


Radek Strnad píše:Zatímco mastodonti to mají většinou tovární,se všemi vymoženostmi techniky,tak mi si to musíme doma zbastlit. A protože vyrobit si věrohodný a spolehlivý a zdigitalizovaný model v TT je u nás schopno možná 200 -300 lidí,tak ta situace v TT vypadá tak,jak vypadá.


Je nutné rozlišovat modeláře a sběratele.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod Radek Strnad » ned 27 led, 2013 12:12 pm

Já bych se chtěl dočkat středního motoráku.M240 nebo M262.To by pro výrobce byla jistá,rychle návratná investice.A k tomu univerzální Balmy a krásná souprava je na světě.Protíná provozně ep.III.-V.,jako historické soupravy i VI.Kdo by na kolejišti nechtěl takovouto věcičku.A barevných mutací je také dost.Mít tu možnost,vedl bych tímto směrem své ekonomické úvahy.Dieselové mašiny už přeci jen nějaké máme,ale motorák žádný.A na rozdíl od krátkých dvouosých by nebyl problém se sběrem proudu.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod mizl » ned 27 led, 2013 12:41 pm

Radek Strnad píše:Já bych se chtěl dočkat středního motoráku.M240 nebo M262.To by pro výrobce byla jistá,rychle návratná investice....


Lokomotiva M204 se prodává. Například zde : http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... m240-17892
Lokomotiva M262 se také vyrábí. Například zde : http://www.eshop-rychle.cz/es-pecky/esh ... z-CSD-M262

Ovšem ty ceny :evil:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Novinky TT 2013

Příspěvekod T 478 3022 » ned 27 led, 2013 1:44 pm

mizl píše:
Radek Strnad píše:Já bych se chtěl dočkat středního motoráku.M240 nebo M262.To by pro výrobce byla jistá,rychle návratná investice....


Lokomotiva M204 se prodává. Například zde : http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... m240-17892
Lokomotiva M262 se také vyrábí. Například zde : http://www.eshop-rychle.cz/es-pecky/esh ... z-CSD-M262

Ovšem ty ceny :evil:

Michal

Ta M 240 je sice H0,ale i tak.Pleticha+Číž za 4780 czk??? :shock:
Ale stejně,kdyby to začal někdo továrně vyrábět,tak ta cena bude takřka stejná.
T 478 3022
 
Příspěvky: 163
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: DOTAZY - nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .....

Příspěvekod T 478 3022 » ned 27 led, 2013 1:52 pm

freekey píše:
Radek Strnad píše:Kolega freekey to ale vystihl přesně.K sehnání je takřka všechno-ale tohle z leptu,tadyto z odlitku,tohle pouze od malovýrobce,tohle nám možná někdy někdo z něčeho postaví a většinu si musíš doma postavit.A to je právě ten věčný problém.


To je ten důvod, proč dělám TT. Můžu si to postavit z dostupných dílů. Nevím, čím to je ale mám nějaký vnitřní problém s předěláváním továrních modelů. Prostě raději postavím lept, než bych předělal něco továrního.

Vzhledem k počtu lidí, co tohle měřítko dělají, to ani o moc lepší být nemůže.


Radek Strnad píše:Zatímco mastodonti to mají většinou tovární,se všemi vymoženostmi techniky,tak mi si to musíme doma zbastlit. A protože vyrobit si věrohodný a spolehlivý a zdigitalizovaný model v TT je u nás schopno možná 200 -300 lidí,tak ta situace v TT vypadá tak,jak vypadá.


Je nutné rozlišovat modeláře a sběratele.

Máš pravdu předsedo!!! :D
T 478 3022
 
Příspěvky: 163
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: carter88 a 22 návštevníků