Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod VojtikJ » pon 14 pro, 2015 8:54 am

czhunter: to jsme dva

a co to vlastně je ten Next18?
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod George V. » pon 14 pro, 2015 9:00 am

H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod Tomáš » úte 15 pro, 2015 6:31 pm

Pozitivní na tom je to,že je ten dekodér mírně levnější jak PluX16
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod czhunter » stř 16 pro, 2015 5:11 pm

George V. píše:Něco málo je tady:

http://www.locgeek.com/2012/12/digital- ... one-crazy/

Bohužel si myslím, že přesně jak je to to v tom článku, spousta různých patic lidi, laiky i poučené, od DCC jen odrazuje.
Zbytečná další věc, kterou musí "studovat", která přináší problémy (prodám loko, chci si nechat dekodér, ale do nové loko ho nedám, protože má jinou patici).

Chápu, že počet funkcí dekodérů se bude zvyšovat a že tam možná za 5 let bude něco, o čem dnes ani nesníme.
Ale proboha, když už navrhuju konektor, má bt takový, aby vydržel desítky let (jako třeba chytře navržené USB-A ... to funguje s USB, USB 2.0, USB 3, USB 3.1 ... dneska je 1000x rychlejší a umí mnohem víc věcí než v roce 98, ale konektor je pořád stejný a dopředně i zpětně kompatibilní*).

Vím, že to není vina MTB, ale příště by se nad tím měl někdo zamyslet, než zase vyplodí nějakou genialitu, a za 2 roky přijde na to, že mu na nějakou funkci chybí 2 piny.


*až na drobnost s napájením zařízení s vysokým odběrem proudu
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod VojtikJ » stř 16 pro, 2015 5:55 pm

S kolegou v práci jsme se zarazili zcela nad jinou věcí.
Proč v kolejích mít napájení a signál? Čili proč tam nemít jen napájení a signál mít dálkově? Nemyslím to ovládat jako teď tabletem, tamje furt signál v kolejích, ale třeba tím tabletem do centrály a z centrály zase "wifi" do mašinky. Zas tak velký přijímače už nejsou. Nebo je jinde problém?
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod rawen » stř 16 pro, 2015 6:11 pm

czhunter: Rozhraní typu USB je (podobně jako spousta dalších málo-vodičových) sériové, a tedy bez dalšího hw zcela nevhodné k připojení jednotlivých funkčních výstupů. Současné konektory jsou bez výjimky paralelní, což znamená, že jsou tvořeny "spoustou drátů vedle sebe".

VojtikJ: To, o čem píšeš je otázkou závratného vývoje elektroniky v posledních letech. Navrhování standardů pro mašiny je ale běh na dlouhou trať. Asi bys nechtěl, aby ti během dvou let (= např. životnost mobilu) výrobci řekli, ať přezbrojíš, že přišla nová technologie.
Ale takoví zahradníci, ti si vozí baterku a ovládají RC vysílačkou, aktuálně po Wi-Fi. :D

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod czhunter » stř 16 pro, 2015 6:20 pm

rawen píše:czhunter: Rozhraní typu USB je (podobně jako spousta dalších málo-vodičových) sériové, a tedy bez dalšího hw zcela nevhodné k připojení jednotlivých funkčních výstupů. Současné konektory jsou bez výjimky paralelní, což znamená, že jsou tvořeny "spoustou drátů vedle sebe".

Dobře, tak jsem mohl dát za příklad PCIe, které je předpokládám také paralelní (protože má "spoustu drátů vedle sebe") a už 3 generace mají stejný konektor (každý další je 2x rychlejší), je taktéž dopředně i zpětně kompatibilní a také je tak chytře navržené, že můžu srčit "krátkou" kartu do "dlouhého" konektoru a nic se nestane (jen se prostě spousta pinů k ničemu nepoužije).
A co je extra zajímavé je i to, že jde strčit "dlouhou" kartu do "krátkého slotu" a taky to funguje (jen to chce prořezaný slot nebo pilník do ruky :) )

No, prostě něco chytře navržené je a něco ne. Obvykle se brzo pozná, co patří do které kategorie.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod fulda » stř 16 pro, 2015 7:08 pm

Problém je, že se stále udržuje kompatibilita s analogem a stále se řeší "dejte tam jen něco jednoduchého". A norma je celkem hodně stará, takže srovnávat se s PCIe je blbost, clé PCIe je staré jako Next a JST konektory, všechny ostatní jsou starší.

Pak tu zaznělo použití bezdrátu - to je zase tak, male bluetooth moduly jsou otázka dejme tomu pěti-osmi let. Pochopitelně takové koncepty existují a jsou popsány i na tomto webu. (jako náhodou nejsou vhodné pro TT).

Takže je to spíš neobjektivní posuzování.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod j p » stř 16 pro, 2015 8:39 pm

Kompatibilita s analogem musi byt udrzovana, protoze ty krasne stare modely digitalizovat nejdou. Digitalizace by znamenala nova kola, novy ram, novy motor, nove resene napajeni a mensi taznou silu. To je jako stavet masinu novou.
Dokud se dekodery "nenauci" zapojeni s jednim vodicem spolecnym ("zemi"), tak ty stare masiny digitalizovat nepujdou. (nebo to uz nektery dekoder umi?)
A pritom ty stare masiny jsou vecne. Pri spravne udrzbe nas vsechny preziji.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod vvitty » stř 16 pro, 2015 9:32 pm

czhunter píše:Dobře, tak jsem mohl dát za příklad PCIe, které je předpokládám také paralelní (protože má "spoustu drátů vedle sebe") a už 3 generace mají stejný konektor (každý další je 2x rychlejší), je taktéž dopředně i zpětně kompatibilní a také je tak chytře navržené, že můžu srčit "krátkou" kartu do "dlouhého" konektoru a nic se nestane (jen se prostě spousta pinů k ničemu nepoužije).
A co je extra zajímavé je i to, že jde strčit "dlouhou" kartu do "krátkého slotu" a taky to funguje (jen to chce prořezaný slot nebo pilník do ruky :) )

No, prostě něco chytře navržené je a něco ne. Obvykle se brzo pozná, co patří do které kategorie.


Spatny priklad. PCIe je pouze neco zajistujici vodive spojeni chipsetu na zakladni desce s chipsetem na rozsirujici karte. V te masince chybi ten chipset na zakladni desce, tam je porad jen X dratku od zarovek a motoru ktere se musi nejak ovladat.
Ale tohle celkem slusne resi nektere firmy co dekoder osazuji rovnou na desku masinky... sice nezvukovy ale zase to pak stoji $1 na vyrobnich nakladech navic... cimz odpada problem konektoru :lol:

PS: Plux12 jde taky strcit do Plux22 celkem bez problemu...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod radeksindy » stř 16 pro, 2015 11:21 pm

Problém je, že se stále udržuje kompatibilita s analogem a....

Moc nerozumím tomu, v čem se projevuje snaha udržovat kompatibilitu s analogem? Co by se změnilo kdyby ta snaha nebyla?

Na Next18 si nestěžujte a poděkujte firmě Kühn. Když všem došlo, že s osmipinem a šesti pinem to dlouho nepůjde, tak se začalo vymýšlet nové řešení. Vznikl Plux. Jak už to bývá, trvalo to déle a tak v mezičase Märklin/Trix udělal MTC21. To nakonec začala využívat i BRAWA, ale i další. A nakonec začal křičet T.K., že se jich nikdo neptal, že Plux je velký a nevhodný pro TT. A tak si musel najít svoje řešení, které se občas používá jinde u firem, které nevyužívají Plux. MTC21 jim bylo pro některé modely zbytečně velké a tak použili Next18 (BRAWA 178/422.0).
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod George V. » čtv 17 pro, 2015 5:13 am

VojtikJ píše:S kolegou v práci jsme se zarazili zcela nad jinou věcí.
Proč v kolejích mít napájení a signál? Čili proč tam nemít jen napájení a signál mít dálkově? Nemyslím to ovládat jako teď tabletem, tamje furt signál v kolejích, ale třeba tím tabletem do centrály a z centrály zase "wifi" do mašinky. Zas tak velký přijímače už nejsou. Nebo je jinde problém?


...je. V ceně. Aby pak nebyl dekodér drahý jak mašina :). A také je tu problém s konfigurací, především prvotní adresace. A také nepočítej se standardní WiFi, muselo by se jednat o něco s vlastním komunikačním protokolem (spíše by to připomínalo Bluetooth). Proč komplikovat něco, co spolehlivě funguje....
Naposledy upravil George V. dne čtv 17 pro, 2015 8:45 am, celkově upraveno 2
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod HonzaM » čtv 17 pro, 2015 8:34 am

j p píše:Kompatibilita s analogem musi byt udrzovana, protoze ty krasne stare modely digitalizovat nejdou. Digitalizace by znamenala nova kola, novy ram, novy motor, nove resene napajeni a mensi taznou silu. To je jako stavet masinu novou.
Dokud se dekodery "nenauci" zapojeni s jednim vodicem spolecnym ("zemi"), tak ty stare masiny digitalizovat nepujdou. (nebo to uz nektery dekoder umi?)
A pritom ty stare masiny jsou vecne. Pri spravne udrzbe nas vsechny preziji.

Trochu to přeženu, ale je to jako požadovat že všechna nová audio zařízení musí být schopná přehrávat gramofonové desky. Mám krásnou mašinu E03, s kovovou kastlí, dvoumotorový pojezd (v N-ku). A smířil jsem se s tím, že ji na mém digitálním kolejišti nemohu provozovat. Prostě kompatibilita za každou cenu je nerealizovatelná, mají-li se využít možnosti nových technologií. Je lepší se smířit s tím, že staré mašiny na současném kolejišti provozovat nepůjdou, než kvůli jejich provozu omezit možnosti poskytované moderními technologiemi.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod j p » čtv 17 pro, 2015 1:32 pm

100% kompatibilita jde resit i uplne jinak. Kolejiste lze postavit tak, by kazda masina mela svoje vlastni napajeni a potom je to jedno. Jen je vhodne na to pamatovat od zacatku. Analogova masina dostane analogove napajeni a digitalni masina bude mit napajeni digitalni. Pri prujezdu vlaku se k prislusnemu izolovanemu useku pripoji ten spravny regulator. To navic umoznuje i urcitou formu zabezpeceni - napajeni je jen tam, odkud a kam je postavena vlakova cesta.
Kdyz si vezmu extremni priklad jakym muze byt treba Union Pacific 4-8-8-4 nebo-li Big Boy, tak nova masina bude stat neco kolem 2500-3000 EUR (ne, neni tam nula navic) - a pri tom nejak zvlast nevynika zpracovanim ani detaily a taznou silou uz vubec ne. V TT pro stare modely moderni ekvivalenty bud vubec neexistuji nebo jsou strasne drahe.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Příspěvekod Jirka_US » čtv 17 pro, 2015 2:43 pm

VojtikJ píše:S kolegou v práci jsme se zarazili zcela nad jinou věcí.
Proč v kolejích mít napájení a signál? Čili proč tam nemít jen napájení a signál mít dálkově? Nemyslím to ovládat jako teď tabletem, tamje furt signál v kolejích, ale třeba tím tabletem do centrály a z centrály zase "wifi" do mašinky. Zas tak velký přijímače už nejsou. Nebo je jinde problém?

Jediny problem zatim je, ze Bachman nedela do TT....takze na predvanocni trhu by jiz mely byt modely v HO s bezdratovymi dekodery (BT technologie) a cena rozhodne neni nijak zavratna, protoze modely jsou primarne urceny do setu pro zacatecniky.

Kompatibilita s analogem musi byt udrzovana, protoze ty krasne stare modely digitalizovat nejdou. Digitalizace by znamenala nova kola, novy ram, novy motor, nove resene napajeni a mensi taznou silu.

Pokud pominu pripad modelu ram se spolecnym polem v TT, tak stare modely zejmena Zeuke lze bez potizi digitalizovat tak jak jsou. Neni treba nic vymenovat. Jizdni vlastnosti po digitalizaci jsou podstatne lepsi nez s FZ1 a vzhledem k tomu, ze vetsina soucasnych dekoderu pouziva zatezovou regulaci, tak i prubeh tazne sily zejmena pri nizkych rychlostech (modelovych rychlostech) je podstatne lepsi nez s FZ1, nerknu-li ze posun modelovou rychlosti je s FZ1 a modely Zeuke/BTTB temer nemozny. Vse je otazka vhodneho vyberu dekoderu a jeho nastaveni (viz prislusne vlakno). Nicmene v DCC existuje moznost ovladani jedne "analogove" masiny (bez dekoderu) na adrese "0" coz je zejmenea pouzitelne pro modely Zeuke, nepouzivat a ani nekouset s modely Tillig !!!!!!!! (je to napsano rovnez v navodu).

100% kompatibilita jde resit i uplne jinak. Kolejiste lze postavit tak, by kazda masina mela svoje vlastni napajeni a potom je to jedno. Jen je vhodne na to pamatovat od zacatku. Analogova masina dostane analogove napajeni a digitalni masina bude mit napajeni digitalni. Pri prujezdu vlaku se k prislusnemu izolovanemu useku pripoji ten spravny regulator

Ano tento system existuje jiz od konce 80.let a byl zejmena urcen pro male velikosti, nicmene v soucasnosti DCC je pravdepodobne levnejsi a pro vetsinu jednodussi.

Kdyz si vezmu extremni priklad jakym muze byt treba Union Pacific 4-8-8-4 nebo-li Big Boy, tak nova masina bude stat neco kolem 2500-3000 EUR (ne, neni tam nula navic)
Kdo vyrabi Big Boy v TT ?
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků