Ako to nakoniec celé dopadlo:
Reálna prevádzka ukázala, že spriahla sú plne funkčné. Ale uvedený spôsob priniesol so sebou veľkú nevýhodu: vzdialenosť medzi nárazníkmi bola (vzadu) so spriahnutým vozom bez kinematiky 10 mm a s kinematikou 7,5 mm (v predu o 0,5 mm menej). Čo už na pohľad bolo dosť veľa. Preto som sa radšej vzdal funkcie vystreďovania a odpruženia spriahla a nasledovne som upravil spriahlo Tillig na pérko:
- P1010276(3).JPG (167.28 KiB) Zobrazeno 4265 krát
Z prava: neupravené spriahlo Tillig na pérko, upravené zadné spriahlo Tillig na pérko, zadný leptík Digtalzentrale so spriahlom Kuehn. Vykuchaný otvor (pomocou ostrého noža a pilníka) má priemer cca 2 mm. U predného spriahla bolo nutné otvor ešte posunúť o min. 0,5 mm dole. Avšak ani to celkom nestačilo a musel som výstupok na vzduchovom valci skrátiť o cca 0,5 mm. Touto úpravou sa vzdialenosť medzi nárazníkmi skrátila o cca 3,5 mm - teda vzadu 6,5 mm pri spriahnutí s vozom bez kinematiky a 4 mm pri spriahnutí s vozom s kinematikou (vpredu o 0,5 mm menej).
Pre porovnanie som nameral vzdialenosti pri spriahnutí 2 Zetiek navzájom:
- s kinematikami: 1,5 mm
- bez kinematík: 7 mm
- kombinácia: 5 mm
Teraz vyzerá spriahnutie porovnateľne s inými lokomotívami a vozami bez kinematiky. Spriahlo som testoval aj na záťaž - 8xZ v stúpaní 4% v oblúku R286 mm (zatiaľ to prežili).
Čo dodať na záver - leptík z Digilazentrale sa vôbec nevyplatí.
Majte sa,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.