Stránka 1 z 3

Bobina

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2011 10:08 am
od Tkadlec Jaroslav
Ahoj mám dotaz jaký motor dát do E499 bobiny modernizace z BTTB i pokud možno v digitálu díky moc :wink:

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2011 5:15 pm
od Hříbek
Podle mě je jakýkoliv současný motorek tisíckrát lepší, než ten, co soudruzi z BTTB vyráběli.
Záleží, kolik do toho chceš investovat, jestli čína, nebo Mashima.
Já do ní dal jakýsi obyčejný motorek původem asi někde z ťamanska. Je to třípólový uzavřený motorek s oboustranným hřídelem za cca 50,-Kč a funguje to na digitálu
úplně v pohodě. Dekodér mám Lenz Standard za 419,-Kč
Spíš je problém, že je mašinka, díky převodům a jejich vůlím dost hlučná, hlavně při vyšších rychlostech je to jak traktor :mrgreen:
Takže pojezd asi vyhodím a koupím nějakou vhodnou mašinku od Kuehna a bude to vyřešeno.
Osobně si myslím, že taková legenda, jako je Bobina si zaslouží pořádný vnitřnosti 8)

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: čtv 03 lis, 2011 6:31 am
od volda
Já mám bobin 5 s původním motorem a lokodekoderem domací výroby a jezdí na digitálu taky :) jen je pravda ta hlučnost :D

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: čtv 03 lis, 2011 6:32 pm
od Tkadlec Jaroslav
Mám 4 kusy jeden nejede ,ale to je kvuli kardanum ty chybí jinak motorky jedou jen se dost zahřívají..,na analogu

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pon 09 led, 2012 9:24 pm
od peter_vy
Zdravím TT-čkárov,
z nostalgických dôvodov som sa snažil moju starú zelenú polomáčanú Bobinu E499.035 BTTB/Guetzold (sám som si ju ešte ako chlapec kúpil pred vyše 30-timi rokmi tuším za 100 Kčs) udržiavať ako-tak pojazdnú. Jednou z prvých vecí čo na Bobine odíde sú uchyty na ráme, ktoré držia diel na uchytenie motora a karosérie. Rám som z tohoto dôvodu už menil tuším 2-krát. Avšak vždy sa stane znova a znova to isté - úchyty to po čase vzajú a odlomia sa.
Mám tu krátky, rýchly a spoľahlivý návod ako to celé raz a navždy jednoducho vyriešiť (dnes som poprvýkrát aplikoval): Zbytky po ulomenom úchyte odstránime. Cez celý rám v mieste úchytu prevŕtame otvor D 1,5 mm - rám má v tomto mieste hrúbku cca 5 mm. Stred diery bude cca 3 mm od kraja rámu a cca 2 mm od okraja pôvodného úchytu (na strane pri motore). V otvore vyrežeme závit M2 a naskrutkujeme skrutku M2x5 s valcovou hlavou a necháme cca 1 mm voľný priestor pod hlavou skrutky (podľa potreby). Pokiaľ sa jedná o starý a krehký plast tak skrutku ešte radšej aj prilepíme.
A moja stará Bobina sa zase môže predvádzať so svojimi zlými jazdnými vlastnosťami (ktoré jej ale veľmi rád odpustím) znova po koľajisku.

Tu je ešte fotka:
P1010263(2).JPG

Takto si hociktorá stará Bobinka môže predĺžiť svoj aktívny život ešte o niekoľko šťastných rokov.

Prajem veľa úspechov pri pokusoch o reinkarnácie starých Bobín,
P.V.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: úte 10 led, 2012 9:34 am
od Tkadlec Jaroslav
dobrý nápad .. :wink:

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: čtv 05 dub, 2012 5:42 pm
od rakusanka426
Hříbek píše:Podle mě je jakýkoliv současný motorek tisíckrát lepší, než ten, co soudruzi z BTTB vyráběli.
Záleží, kolik do toho chceš investovat, jestli čína, nebo Mashima.
Já do ní dal jakýsi obyčejný motorek původem asi někde z ťamanska. Je to třípólový uzavřený motorek s oboustranným hřídelem za cca 50,-Kč a funguje to na digitálu
úplně v pohodě. Dekodér mám Lenz Standard za 419,-Kč
Spíš je problém, že je mašinka, díky převodům a jejich vůlím dost hlučná, hlavně při vyšších rychlostech je to jak traktor :mrgreen:
Takže pojezd asi vyhodím a koupím nějakou vhodnou mašinku od Kuehna a bude to vyřešeno.
Osobně si myslím, že taková legenda, jako je Bobina si zaslouží pořádný vnitřnosti 8)

Mám též jednu Bobinu, využil bych Tvého nápadu s pojezdem od Kuehna. Ptám se, který je nejvhodnější, můžeš poradit?
Zatím jsem nový pojezd ještě nikdy neřešil?
Předem díky za velmi důležitou radu. :(

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pát 06 dub, 2012 3:31 pm
od vorech
Ahoj, já řeším stejný problémy. Přesně jak psal Hříbek, záleží kolik chceš do toho dát. Nevím zda se dá použít BR 211/242. BTTB měl stejné rozměry této mašiny s bobinou. Počítej, že potřebuješ vzdálenost mezi čepy 68,1mm a ty původní pojezdy měly 64mm. Já si je stavím ze železa, zatím tedy jen stavím, ale už se pojezd nějak rýsuje. Můžu poslat výkres v dwg mailem. Jinak rozměry jsou na rajčeti u mě.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pát 06 dub, 2012 7:52 pm
od Hříbek
rakusanka426 píše:
Hříbek píše:Podle mě je jakýkoliv současný motorek tisíckrát lepší, než ten, co soudruzi z BTTB vyráběli.
Záleží, kolik do toho chceš investovat, jestli čína, nebo Mashima.
Já do ní dal jakýsi obyčejný motorek původem asi někde z ťamanska. Je to třípólový uzavřený motorek s oboustranným hřídelem za cca 50,-Kč a funguje to na digitálu
úplně v pohodě. Dekodér mám Lenz Standard za 419,-Kč
Spíš je problém, že je mašinka, díky převodům a jejich vůlím dost hlučná, hlavně při vyšších rychlostech je to jak traktor :mrgreen:
Takže pojezd asi vyhodím a koupím nějakou vhodnou mašinku od Kuehna a bude to vyřešeno.
Osobně si myslím, že taková legenda, jako je Bobina si zaslouží pořádný vnitřnosti 8)

Mám též jednu Bobinu, využil bych Tvého nápadu s pojezdem od Kuehna. Ptám se, který je nejvhodnější, můžeš poradit?
Zatím jsem nový pojezd ještě nikdy neřešil?
Předem díky za velmi důležitou radu. :(

Myslím, že BR211 by byla asi tak nejlepší, jelikož má pojezd nejvíc podobný Bobině, tzn. nejen rozvor podvozků, ale i masky mají dost podobné.
Samozřejmě nějaký kompromis tam bude, ale oproti BTTB pojezdu to jsou nebe a dudy.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pát 06 dub, 2012 7:56 pm
od Hříbek
gaben píše:Dovolil by som si oponovať, že Zeuke (neskôr ako BTTB) motory sú nekvalitné. Pán Zeuke im venoval maximum tej doby, ktorá je až nadčasová a predčia i terajšie Tillig WL5 "kocky".
Zeuke motorčeky s dekodérmi (napr. Kuehn N45, T65), v ktorých je možnosť regulovať "tvrdosť záťaže" zistíte, že predčia často množstvo nových motorčekov so zotrvačníkmi.

O.K. ale ani tak nejde o to, jestli ten starší motorek bude spolupracovat s dekodérem.
Spíš je mnohem větší problém v hlučnosti původního pojezdu, která je zapříčiněna obrovskými vůlemi v jednotlivých převodech i v uložení hřídelí, dvojkolí a pod.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: sob 07 dub, 2012 6:38 am
od Radek Strnad
Ono je to s tím hlukem individuální.Prošla mi rukama hromada Bobin a některé byly hlučné,některé ne.Záleží,jak moc byly vylítané,ze kterého byly období a na jaký se trefilo motor.U motoru je třeba,aby perfektně doléhaly uhlíky.Dále kardany-jeden je delší než druhý a je snadná záměna.Také je důležité uložení motoru,tj.zajistit,aby se za jízdy nemrskal.Podle mých zkušeností dobře jezdily mašinky z období konce výroby a také ty z počátku,s kovovým rámem.Ale protože jsou to stařešiny,těžko odhadovat u mašin z druhé ruky,co před tím zažila.Také to chce vyhodit ten rádobyplošňák ze spodku střechy.Kvůli tomuto vehementu je spousta kastlí prasklá,přitom se bez něj dá v pohodě obejít,jen připájet drátky na rám a vložit odrušení.A hlavně,uříznout ten obludný pluh a dát ho napevno na rám a dotmelit.Zkoušel jsem i červené pantografy z BR250-nebylo to špatné,tedy určitě lepší než ty původní,jen se musí seříznout malý výčnělek na střeše a trochu to podložit a nebo vyvrtat střechu a dát mezi to izolátory.Někde jsem viděl takovéto úpravy-myslím,že to bylo www.mojeTT.cz .Kdybych měl troleje,tak už ji mám na kolejišti.Zkusil bych nejdřív nějaký slušný motor,nejlépe Mashimu s nějakým pořádným setrvákem a pokud by nepomohlo,tak bych zkusil celý pojezd.Tyhle mašinky nejsou teď nijak drahé(většinou).Pravda,někteří blázni za ně chtějí neskutečný peníze,které vůbec neodpovídají realitě,ale dá se sehnat v Německu,kde ceny jsou mezi 15€-25€.Každopádně si myslím,že se z toho dá udělat v rámci možností,vcelku slušný stroj.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pon 16 dub, 2012 11:58 am
od Tomáš
Na ty vůle by trochu mohl pomoci silikonový olej.Mě se velmi osvěčil u pojezdů od p.Vilingera.Jinak je ještě možnost tato a sedí nám vše vč.rozvorů.Dá se pochopitelně použít i lepší motor
http://www.tt-zeleznice.cz/pojezdy/
PS má někdo obecně zkušenost s tímto výrobcem?

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pon 16 dub, 2012 6:13 pm
od boy.rough
Ahoj,
pan Vladimír C = Vladimír Černý,
velice často inzeruje na modelbazaru. Řekl bych, že je v pohodě.

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: pon 16 dub, 2012 6:29 pm
od Tomáš
To jo já s ním i telefonoval,ale myslím,jestli jsou konkrétní poznatky k pojezdům

Re: Bobina

PříspěvekNapsal: sob 15 čer, 2013 10:51 am
od Jarda H.
Pro nás laiky, kteří se navíc nezajímají extra o elektriky, je v časopisu ČD pro vás (červen 2013) hezký článek o bobinách, str. 47 až 50 pod názvem "Elektrická pionýrka s buržoazním rodokomenem" Určitě jde o zajímavé info postřehy z vývoje na přelomu 40 a 50 let o nechtěných vazbách vznikajícího "socialismu" a kapitalismu :lol: ...