Bobina

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Bobina

Příspěvekod milostt » ned 16 čer, 2013 10:40 am

Pan Černý , dělá pěkné věci ,ale bohužel na svých pojezdech , což je dost neštastné řešení , několik věcí jsem od něj měl ale postupně šli dál do světa.
milostt
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Bobina

Příspěvekod vmucha » ned 16 čer, 2013 8:13 pm

Souhlas s Milostt - pojezd pana Černého pojezd leží ve skříni. V motoráčku fachčí jiný.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Bobina

Příspěvekod rakusanka426 » stř 29 led, 2014 1:09 pm

Hříbek píše:
rakusanka426 píše:
Hříbek píše:Podle mě je jakýkoliv současný motorek tisíckrát lepší, než ten, co soudruzi z BTTB vyráběli.
Záleží, kolik do toho chceš investovat, jestli čína, nebo Mashima.
Já do ní dal jakýsi obyčejný motorek původem asi někde z ťamanska. Je to třípólový uzavřený motorek s oboustranným hřídelem za cca 50,-Kč a funguje to na digitálu
úplně v pohodě. Dekodér mám Lenz Standard za 419,-Kč
Spíš je problém, že je mašinka, díky převodům a jejich vůlím dost hlučná, hlavně při vyšších rychlostech je to jak traktor :mrgreen:
Takže pojezd asi vyhodím a koupím nějakou vhodnou mašinku od Kuehna a bude to vyřešeno.
Osobně si myslím, že taková legenda, jako je Bobina si zaslouží pořádný vnitřnosti 8)

Mám též jednu Bobinu, využil bych Tvého nápadu s pojezdem od Kuehna. Ptám se, který je nejvhodnější, můžeš poradit?
Zatím jsem nový pojezd ještě nikdy neřešil?
Předem díky za velmi důležitou radu. :(

Myslím, že BR211 by byla asi tak nejlepší, jelikož má pojezd nejvíc podobný Bobině, tzn. nejen rozvor podvozků, ale i masky mají dost podobné.
Samozřejmě nějaký kompromis tam bude, ale oproti BTTB pojezdu to jsou nebe a dudy.


Ahoj, objednal jsem BR211 od Kuehna, ale ten prestal vyrabet. Muzes, prosim, poradit jeste jednou?
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: Bobina

Příspěvekod Jarda H. » stř 29 led, 2014 1:46 pm

rakusanka426 píše: Ahoj, objednal jsem BR211 od Kuehna, ale ten prestal vyrabet. Muzes, prosim, poradit jeste jednou?


Místo Kuehna někdo jinej, ELRIWA skladem (?!) 4 ks BR211 :
https://www.elriwa.de/neuheiten/kuehn/n ... 1-dr-ep.iv
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Bobina

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 29 led, 2014 2:14 pm

masky pluhy atd droboť můžu nabídnout sada 60kč plus pošta mám toho asi 30 sad tak ,že kdo má zájem 4 sady si nechám pro sebe...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Bobina

Příspěvekod petrha » stř 29 led, 2014 8:31 pm

BR 211 má velký rozvor podvozku a vypadá to blbě. Super pojezd na bobinu je z BR 243 Tillig s použitím ozubených náprav z BR 211/242, pasují a je to skoro přesné.
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Bobina

Příspěvekod Jirka_US » sob 01 úno, 2014 6:31 am

Hříbek píše:Podle mě je jakýkoliv současný motorek tisíckrát lepší, než ten, co soudruzi z BTTB vyráběli.
...

Jen par faktu:
1) Motor byl zkonstruovan v dobe, kdy firmu vedli/vlastnili panove Wegwerth a Zeuke a myslim, ze jejich modely ve sve dobe patrily k absolutni spicce a za sve usili ziskali nekolik oceneni.
2) Model E499/rady 211 byl vyraben firmou Guetzold ikdyz prodavan pod znackou BTTB a jizdni vlastnosti patrily k tomu lepsimu co se nabizelo.Jen je/bylo treba pouzivat slusny regulator nikoliv transformator se solenoidem, ktery provadi zmenu napeti prepinanim odbocek = FZ1.
3) Samotna vymena motoru tomu mnoho neprida - viz ostatni prispevky
4) Pokud je model v zachovalem stavu lze jizdni vlastnosti vylepsit vhodnym vyberem dekoderu (Digitrax, Zimo) a jeho nastavenim, presneji receno nastavenim kmitoctu PWM (CV9) popripade PID parametru (CV jsou specificke pro kazdeho vyrobce)
5) V takovem pripade lze dosahnout minimalni rychlosti ca. 0.5mm/s, pro srovnani zamracena MTB jede ca.0.3mm/s...
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Bobina

Příspěvekod vorech » ned 02 úno, 2014 9:14 am

podarilo se mi sestavit pojezd s vyuzitím podvozků stare bobiny. Zde mate video http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/model_122/#P2010147.jpg Napájeno trafem FZ1. Myslim, ze jizdni vlastnosti jsou dostacujici, vzhledem ke konstruci :-)
Cena ramu je 50 kc, coz je taky prijatelny :-). Zda se, ze je to dobra varianta, jak vyuzit stare pojezdy.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Bobina

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » ned 02 úno, 2014 10:11 am

vorech píše:podarilo se mi sestavit pojezd s vyuzitím podvozků stare bobiny. Zde mate video http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/model_122/#P2010147.jpg Napájeno trafem FZ1. Myslim, ze jizdni vlastnosti jsou dostacujici, vzhledem ke konstruci :-)
Cena ramu je 50 kc, coz je taky prijatelny :-). Zda se, ze je to dobra varianta, jak vyuzit stare pojezdy.

máš tam SZ dík
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Bobina

Příspěvekod Tomáš » ned 02 úno, 2014 1:15 pm

vorech píše:podarilo se mi sestavit pojezd s vyuzitím podvozků stare bobiny. Zde mate video http://rybanavorech.rajce.idnes.cz/model_122/#P2010147.jpg Napájeno trafem FZ1. Myslim, ze jizdni vlastnosti jsou dostacujici, vzhledem ke konstruci :-)
Cena ramu je 50 kc, coz je taky prijatelny :-). Zda se, ze je to dobra varianta, jak vyuzit stare pojezdy.


Nechceš se podělit o detailnější konstrikční poznatky? Ten rám by byl dostupný i ostatním, nebo to je vše pouze pro tebe? Vypadá to zajímavě a podvozků starých bobin tu několik mám.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Bobina

Příspěvekod vorech » ned 02 úno, 2014 8:46 pm

Rám bude ve dvou provedení a to pro kastle od BTTB a pro odlitky kastlí 121, 122, 140 a 141.
Tento rám je určen pro odlitky a v CADu mám nakreslenou verzi bez změn, které se objevily v průběhu stavby:-)
Takže lze vám poskytnout výkresy v CADu a pak to lze na každém leasru nechat vyřezat. Další problém, který jsem řešil je, jak slepit dané díly dohromady, možná někdo má typ na dvousložkové lepidlo, ale já to nakonec vyřešil tak, že jsem to spájel stříbrem. Tak nevím jak je to použitelné pro ostatní. ty co mají možnost dílny, tak jsou v klidu a ty ostatní? Každopádně to poskytnu:-)
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Bobina

Příspěvekod jamik22 » ned 02 úno, 2014 9:40 pm

Podvozek je hezký. Jaký te tam použitý motor?
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Bobina

Příspěvekod vorech » ned 02 úno, 2014 10:15 pm

Tak tady je materiál, který jsem použil.
MDI_MHK-1024D-10 Mashima MHK-1024D
PEU_FW13,5x9/1,5 Setrvačník 13,5 x 9 / 1,5 (průměr x délka / průměr osy)
ALS_DKP_3/1.5 Kardanové pouzdro 3/4x0,8-1,5
Motorek u tilliga a u Kuhen je větší, ale tenhle typ co jsem použil je dostačující, zkoušel jsem za samotným podvozkem táhnout 15 vozu Eas
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Bobina

Příspěvekod Patrik Novák » ned 02 úno, 2014 10:40 pm

používám tyto epoxidová lepidla : http://www.alteco.cz/

jako nic proti , ale co přemýšlet a zkoušet sami ? není to tak těžký

O.T. můj první pojezd byl pro 810 : startka s mosaznýma pouzdrama , destička kuprextitu ,
druhej , upravená startka do hurvajze
...................

k věci , za použití podvozků z bobiny (E11 , E211 , apod ) , u p Šátka nakoupeny setrváky ozubená kola 1ch šneky ......... , rám z kuprextitu .., motor podle toho jakej jsem sehnal , závaží vlastní odlitek http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/1/175 ... 230001.JPG

taky jsem koušel odlevané rámy z olova a k tomu epoxidové podvozky (kdo to tenkrát dělal ?? seděl cca někde v rozmezí cca 3-6 stolu vlevo popříchodu na burzu) pak už ty olověný nebyly tak jsem si je dělal sám (foto dodám) , ozub kola od p Šátka , popř plastový wowo ??
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Bobina

Příspěvekod vorech » ned 02 úno, 2014 11:04 pm

tak souhlasím, že člověk má přemýšlet sám. Ale nezdá se jako velká výhoda podělit s vlastní zkušeností na DF a popřípadě využít zkušeností ostatních? 8)
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků