Stránka 7 z 8

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2011 5:47 pm
od Ferda
radekkrupka píše:Jak je to velké?

Výška 29,5 mm
Délka 100 mm
Šířka přes podsadu 23 mm, celkem i se servem 49 mm

Šlo by to udělat podstaně menší (při použití mikroserva i méně než poloviční), ale není důvod. Jednak se to vyrábí pro použití na modulových stanicích (tam je místa celkem dost), a pak je tady vždycky možnost použití táhla. Třeba nad skryťákem se může táhlo klidně zadlábnout i do nosného prvku pod kolejí. Potom to pod vexlí zabírá na výšku 0 mm :wink: a servo může být umístěno o kus dál, kde už ničemu nevadí.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2011 6:02 pm
od Irudzi
Ještě k těm rozměrům,chci tento přestavník použít na H0e veksle,
takže TTčkáři by měli být bez obav.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2011 6:04 pm
od MirekTT
A já ještě k leteckým bovdenům doplním, že jde o otěruvzdorný plast s minimální tepelnou roztažností. To proto, aby model, se kterým lítáte střídavě na slunce a pod mrak, a též často měníte výšku, a tím v rámci dostupu modelu i teplotu a tlak vzduchu, neměnil své ovládání v závislosti právě na tepelné roztažnosti táhel ke kormidlům. Navíc je to vibracím a nárazům vzdorné. Čili ideální matroš.

Já je kupuju u Modry v Hodoníně, ten tenší, co mám já, na koncovku se závitem M2 je za tuším 25,- metr. Říkal, že může sehnat i tisícihranné proti protáčení "jádra v bužírce", dále větší tloušťky atd. Je to na dohodě. A jinak jsou toho v modelářských prodejnách mraky.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: ned 04 pro, 2011 7:34 pm
od carodej
U Reicharda v Brně se dají koupit i jednotlivé komponenty bovdenu samostatně ... takže si mužeš udělat bovden i velmi tenký (jenom drát v plastu o pruměru cca 1,5mm) nebo hrubší dle potřeby. Komponenty stojí tak kolem 10-15 korun za 1m dlouhý kus. Jsou i 1,2m dlouhé.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: úte 06 pro, 2011 6:36 pm
od Tomáš
Na možnost "ručního ovládání" mě kopl do pozadí MirekTT.Nikdy jsem nad tím neuvažoval,ale v jednoduchosti se ukazuje opravdu krása. :lol: .Od teorie nedlouho k pokusu.
Zadání pokus z EW2 a naprosto jednoduchý pohon.Protože EW2 má jazyk vždy k jedné straně,stačí tedy mechanismus udělat k jedné straně do druhé se vrátí jazyk napnelismem.Nic lepšího jsem po ruce neměl,takže jsem experimentálně použil "kolečka Merkur" se žlábkem.Tenký provázek jsem "ukradl" se šití.Natažení a zajištění přez očko bylo otázkou mžiku.Funkčnost po několika testech skvělá.Dokonce jsem "převod" dokázal spolehlivě přetočit na ovládání o 270st....pak už by měl smysl i "funkční lanovod"..přotože plánuji max 8-10 vekslí u mě jasná volba...ještě musím zjistit kdo mě udělá ty kolečka se žlábkem podstatně menší než jsou v merkuru :lol: :lol:

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: ned 20 kvě, 2012 6:10 pm
od talien
Nevím, jestli se tu někde o tom už nepsalo, ale chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s připojením přestavníku Conrad 219999 na dekodér Lenz LS 150? Měl jsem v plánu nakoupit 12 přestavníků Tillig, ale Conrad je výrazně levnější, tak jsem teď na vahách. Navíc o přestavnícíh tillig se tu píše, že jsou hlučné (i když to snad byl starší typ?) a je tu i pár negativních recenzí... Ale o Conradu se tu píše ještě míň a já osobně jsem začátečník, tak v tomhle směru budu vděčný za každou radu.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: pon 21 kvě, 2012 7:22 pm
od jamik22
zkušenost s připojením přestavníku Conrad 219999 na dekodér Lenz LS 150


ovládání přestavníku Conrad přes LS150 je bez problému, delku pulsu mám 500 ms. Výhody a nevýhody ovladačů Conrad má na svých stránkách Lokopin. Já pro ovládání EW2 a křižovatek používám třetí varintu, která je zobrazena zde:
http://vlacky.netintra.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=75:smycka-a-elektro&catid=39:stavba-smycky&Itemid=2
používám ocelový drát 1mm, dobře se s touto variantou reguluje přítlak posunem přestavníku po drátu/ od vyhybky k matičce cca 2 cm, od matičky k přestavníku cca 4 cm/

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: stř 30 kvě, 2012 7:57 pm
od j p
K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
Obrázek
Obrázek

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 10:48 am
od Tomáš
j p píše:K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
]


A to se dá sehnat kde? prosimě :shock:

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 2:24 pm
od BaWiS
To by mě taky zajímalo, mi se to ani nepodařilo vygooglovat :D A taky cena by mě zajímala. Beztak to bude mastné.

Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo. Třeba KZM Hôrky tak měly řešeny přestavníky na modulu, kde měli soupravy vyjíždějící na trať.

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 2:37 pm
od MirekTT
BaWiS píše:Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo.

To záleží, jaká táhla použiješ a podle toho je připevníš k přepínači. Já jsem použil letecké bovdeny. Hmatník přepínače jsem provrtal a bovden jím protáhl a zalepil. Co na tom chceš vymýšlet? Rozebiratelný spoj? Tak udělej kolmo k bovdenu v hmatníku přepínače druhou díru, vyřež do ní závit (hmatník přepínače to umožňuje - je velký dost) a bovden v přepínači dotahuj šroubkem. Ale bovden se ti asi rozplácne, je plastový.
K takovým blbůstkám přeci nepotřebuješ návod. Pokud jsi železniční modelář, automaticky jsi považován za technický typ, čili vyřešíš to, ne? :wink:

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 2:41 pm
od vvitty
Tomáš píše:
j p píše:K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
]


A to se dá sehnat kde? prosimě :shock:


Da se to vygooglit ;-)
http://www.3smr.co.uk/track.html

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 3:49 pm
od Tomáš
BaWiS píše:To by mě taky zajímalo, mi se to ani nepodařilo vygooglovat :D A taky cena by mě zajímala. Beztak to bude mastné.

Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo. Třeba KZM Hôrky tak měly řešeny přestavníky na modulu, kde měli soupravy vyjíždějící na trať.


co tohle.Já to viděl u Toma_C naživo a funguje to super.Problém,je ten,že jsem zatím nenašel levný zdroj těchto přepínačů
Listuj dolů
http://model-railway.webnode.cz/news/sm ... skrytak-i/

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 3:57 pm
od BaWiS
MirekTT píše:... Hmatník přepínače jsem provrtal a bovden jím protáhl a zalepil.
Díkes, tohle přesně mi stačilo :D Jsem ty spínače neměl nikdy v ruce a z těch malých obrázků z e-shopů jsem nevěděl, jestli se to musí nějak složitě rozebírat a upravovat nebo či se na to hodí jen nějaké speciální. Návod nepotřebuju :D Díky moc :wink:

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2012 4:14 pm
od BaWiS
vvitty píše:Da se to vygooglit ;-)http://www.3smr.co.uk/track.html
Fakt :shock: máš pravdu :D Já když viděl takový název stránky, tak sem to ignoroval :D