Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Anketa končí za sob 31 pro, 2011 6:38 pm

BTTB
24
21%
Tillig pro kolejivo s podložím
2
2%
Tillig pro výhybky bez podložím
10
9%
Motorický Tillig
19
17%
Tortoise
5
4%
Serva
28
24%
Výhybky ovládám ručně
5
4%
Paměťový drátek
4
3%
Jiný
18
16%
 
Celkem hlasů : 115

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod TTmili » pát 25 lis, 2011 5:30 pm

radekkrupka píše:Jak je to velké?



Ááá, praktik se pozná, nechválí a rovnou se ptá :lol: . No mě se to také líbí, a mnohem víc než ty kovové verze (když už je kolejiště ze dřeva, tak přestavník může být taky) a aspoň se s tím bude lépe pracovat. Pokud to má tvořit jakousi produkci, pak bych je rád narval do skryťáku, na vrchu už mám Tilligy a nebo BTTB.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1525
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Ferda » pát 25 lis, 2011 5:36 pm

MirekTT píše:Též se připojuji s potleskem Ferdo, zařazuju tě do náhradního plánu, kdybych pohořel s mechanickými táhly :wink:

S táhly určitě nepohoříš!
Je to věkem ověřená technologie používaná v leteckém, lodním i automobilovém modelářství. Letadlo mi už z dob mého mládí žádné nezbylo, ale jedna z aplikací podobného zařízení na někdejší soutěžní RC plachetnici z roku 1974 je stále ještě na světě. 37 let ji v dílně posunuju z místa na místo a stále překáží :lol: , ale je doposud Funkční :!: a mám ji rád. Naposled jsme spolu byli na vodě loni v létě :oops: Krom baterií a nějakého lanoví se na ní od dob mého mládí nic nezměnilo. Stav je trochu neutěšený, ale nedá se stím nic dělat. Ta už je chráněná památkovým úřadem :mrgreen:
Obrázek
Teď jsem si uvědomil, že mám vlastně důkaz, že tato konstrukce nebyla nikomu uloupena a nemohu být napaden ze zneužití cizího duševního vlastnictví :D :D :D

Jen tak na okraj. Ten servoadaptér je dostatečně silný na to, aby pohodlně utáhl dvě vexle třeba na kolejové spojce, nebo obě strany angličana. Toto lze realizovat opět těmito bovdeny.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1569
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Ferda » pát 25 lis, 2011 5:47 pm

radekkrupka píše:Jak je to velké?

Výška 29,5 mm
Délka 100 mm
Šířka přes podsadu 23 mm, celkem i se servem 49 mm

Šlo by to udělat podstaně menší (při použití mikroserva i méně než poloviční), ale není důvod. Jednak se to vyrábí pro použití na modulových stanicích (tam je místa celkem dost), a pak je tady vždycky možnost použití táhla. Třeba nad skryťákem se může táhlo klidně zadlábnout i do nosného prvku pod kolejí. Potom to pod vexlí zabírá na výšku 0 mm :wink: a servo může být umístěno o kus dál, kde už ničemu nevadí.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1569
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Irudzi » pát 25 lis, 2011 6:02 pm

Ještě k těm rozměrům,chci tento přestavník použít na H0e veksle,
takže TTčkáři by měli být bez obav.
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 404
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod MirekTT » pát 25 lis, 2011 6:04 pm

A já ještě k leteckým bovdenům doplním, že jde o otěruvzdorný plast s minimální tepelnou roztažností. To proto, aby model, se kterým lítáte střídavě na slunce a pod mrak, a též často měníte výšku, a tím v rámci dostupu modelu i teplotu a tlak vzduchu, neměnil své ovládání v závislosti právě na tepelné roztažnosti táhel ke kormidlům. Navíc je to vibracím a nárazům vzdorné. Čili ideální matroš.

Já je kupuju u Modry v Hodoníně, ten tenší, co mám já, na koncovku se závitem M2 je za tuším 25,- metr. Říkal, že může sehnat i tisícihranné proti protáčení "jádra v bužírce", dále větší tloušťky atd. Je to na dohodě. A jinak jsou toho v modelářských prodejnách mraky.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2210
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod carodej » ned 04 pro, 2011 7:34 pm

U Reicharda v Brně se dají koupit i jednotlivé komponenty bovdenu samostatně ... takže si mužeš udělat bovden i velmi tenký (jenom drát v plastu o pruměru cca 1,5mm) nebo hrubší dle potřeby. Komponenty stojí tak kolem 10-15 korun za 1m dlouhý kus. Jsou i 1,2m dlouhé.
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Tomáš » úte 06 pro, 2011 6:36 pm

Na možnost "ručního ovládání" mě kopl do pozadí MirekTT.Nikdy jsem nad tím neuvažoval,ale v jednoduchosti se ukazuje opravdu krása. :lol: .Od teorie nedlouho k pokusu.
Zadání pokus z EW2 a naprosto jednoduchý pohon.Protože EW2 má jazyk vždy k jedné straně,stačí tedy mechanismus udělat k jedné straně do druhé se vrátí jazyk napnelismem.Nic lepšího jsem po ruce neměl,takže jsem experimentálně použil "kolečka Merkur" se žlábkem.Tenký provázek jsem "ukradl" se šití.Natažení a zajištění přez očko bylo otázkou mžiku.Funkčnost po několika testech skvělá.Dokonce jsem "převod" dokázal spolehlivě přetočit na ovládání o 270st....pak už by měl smysl i "funkční lanovod"..přotože plánuji max 8-10 vekslí u mě jasná volba...ještě musím zjistit kdo mě udělá ty kolečka se žlábkem podstatně menší než jsou v merkuru :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod talien » ned 20 kvě, 2012 6:10 pm

Nevím, jestli se tu někde o tom už nepsalo, ale chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s připojením přestavníku Conrad 219999 na dekodér Lenz LS 150? Měl jsem v plánu nakoupit 12 přestavníků Tillig, ale Conrad je výrazně levnější, tak jsem teď na vahách. Navíc o přestavnícíh tillig se tu píše, že jsou hlučné (i když to snad byl starší typ?) a je tu i pár negativních recenzí... Ale o Conradu se tu píše ještě míň a já osobně jsem začátečník, tak v tomhle směru budu vděčný za každou radu.
TT, DCC, II/III. epocha
http://tt-kraj.blogspot.com
talien
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř 02 kvě, 2012 12:16 pm
Bydliště: Praha

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod jamik22 » pon 21 kvě, 2012 7:22 pm

zkušenost s připojením přestavníku Conrad 219999 na dekodér Lenz LS 150


ovládání přestavníku Conrad přes LS150 je bez problému, delku pulsu mám 500 ms. Výhody a nevýhody ovladačů Conrad má na svých stránkách Lokopin. Já pro ovládání EW2 a křižovatek používám třetí varintu, která je zobrazena zde:
http://vlacky.netintra.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=75:smycka-a-elektro&catid=39:stavba-smycky&Itemid=2
používám ocelový drát 1mm, dobře se s touto variantou reguluje přítlak posunem přestavníku po drátu/ od vyhybky k matičce cca 2 cm, od matičky k přestavníku cca 4 cm/
jamik22
 
Příspěvky: 194
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod j p » stř 30 kvě, 2012 7:57 pm

K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
Obrázek
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 415
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Tomáš » čtv 31 kvě, 2012 10:48 am

j p píše:K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
]


A to se dá sehnat kde? prosimě :shock:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod BaWiS » čtv 31 kvě, 2012 2:24 pm

To by mě taky zajímalo, mi se to ani nepodařilo vygooglovat :D A taky cena by mě zajímala. Beztak to bude mastné.

Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo. Třeba KZM Hôrky tak měly řešeny přestavníky na modulu, kde měli soupravy vyjíždějící na trať.
Kunčická sokolovna
Plastic kits 1:72, 1:35 | TT | N
Na stole: ZVEZDA SU 100, 1:35
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod MirekTT » čtv 31 kvě, 2012 2:37 pm

BaWiS píše:Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo.

To záleží, jaká táhla použiješ a podle toho je připevníš k přepínači. Já jsem použil letecké bovdeny. Hmatník přepínače jsem provrtal a bovden jím protáhl a zalepil. Co na tom chceš vymýšlet? Rozebiratelný spoj? Tak udělej kolmo k bovdenu v hmatníku přepínače druhou díru, vyřež do ní závit (hmatník přepínače to umožňuje - je velký dost) a bovden v přepínači dotahuj šroubkem. Ale bovden se ti asi rozplácne, je plastový.
K takovým blbůstkám přeci nepotřebuješ návod. Pokud jsi železniční modelář, automaticky jsi považován za technický typ, čili vyřešíš to, ne? :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2210
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod vvitty » čtv 31 kvě, 2012 2:41 pm

Tomáš píše:
j p píše:K rucnimu ovladani existuje cela rada udelatek.
Pro inspiraci treba tyhle GEM Trackwork:
]


A to se dá sehnat kde? prosimě :shock:


Da se to vygooglit ;-)
http://www.3smr.co.uk/track.html
Magazín - http://www.pojezdy.eu/ < > Komponenty pro modeláře - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 1855
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Jaké přestavníky v TT používáte nebo preferujete?

Příspěvekod Tomáš » čtv 31 kvě, 2012 3:49 pm

BaWiS píše:To by mě taky zajímalo, mi se to ani nepodařilo vygooglovat :D A taky cena by mě zajímala. Beztak to bude mastné.

Já jsem viděl ruční přestavníky na výhybky pomocí posuvných spínačů. Ale nikde na nettu jsem nenašel návod, neví někdo? Hlavně mě zajímá, jak se do toho přepínače připevní táhlo. Třeba KZM Hôrky tak měly řešeny přestavníky na modulu, kde měli soupravy vyjíždějící na trať.


co tohle.Já to viděl u Toma_C naživo a funguje to super.Problém,je ten,že jsem zatím nenašel levný zdroj těchto přepínačů
Listuj dolů
http://model-railway.webnode.cz/news/sm ... skrytak-i/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3148
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků